Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Marketing információs
rendszer
2
Marketing információs rendszer
Belső folyamatos adatok Belső ad-hoc adatok Környezet változásának vizsgálata Külső vizsgálat Marketingkutatás-piackutatás
3
Az információval szemben támasztott követelmények
1. Megbízhatóság kényes kérdések minta nagysága, jellege csőlátás elkerülése 2. Időszerűség 3. Mérhetőség 4. Relevancia 5. Gazdaságosság 6. Formai és tartalmi pontosság konkrét üzleti előrejelzés számszerűsíthetőség
4
A piackutatás folyamata
Megbízó probléma megfogalmazása ráfordítás meghatározása hipotézis ajánlatkérés Megbízás Gyakorlati alkalmazás Ellenőrzés, visszacsatolás
5
Megbízott Ajánlat -- Megbízás --Szerződés
módszer megválasztása: kutatási terv célcsoport kiválasztása adatgyűjtés adatfeldolgozás jelentés javaslat
6
az információ forrás alapján
Piackutatás fajtái az információ forrás alapján Primer (elsődleges, terepi) Eredeti adatfelvétel Drága, hosszadalmas, idő-, munka-, szaktudás igényes Megbízható, releváns Szekundér (másodlagos, íróasztali) A témához kapcsolódó rendelkezésre álló adatok gyűjtése Forrás: KSH, internet, sajtó, saját adatbázis Hátrány: adaptációs gondok – időszerűség, relevancia Előny: gyors, olcsó
7
A primér piackutatás fajtái
Megfigyelés termék, vevő Kísérlet teszt, preferencia Panel Megkérdezés Interjú mély, fókuszcsoportos Kérdőív
8
Szekunder Intern ( vállalaton belül) Extern ( vállalaton kívül)
9
Az aktuális döntési problémához igazodik Reprezentatív minta
Relevancia Az aktuális döntési problémához igazodik Reprezentatív minta A minta és az egész sokaság legfontosabb jellemzőinek aránya megegyezik. (kor, nem, végzettség) Panelkutatás Folyamatos vizsgálat végfelhasználók reprezentatív csoportjának segítségével.
10
„ Akkor száll fel vagy száll le valaki, amikor akar”
Paneleffektus: A panelben szereplők a valóságtól eltérő adatokat szolgáltatnak, az adatok megbízhatatlanokká válnak. Panelhalandóság A tagok kilépnek a panelből vagy a körülmények megváltoznak. Frissíteni kell! Omnibusz vizsgálat „ Akkor száll fel vagy száll le valaki, amikor akar” A megrendelők megosztoznak a vizsgálat költségén, helyet vásárolnak maguknak a kérdőíven.
11
Kérdőív típusok NYÍLT ZÁRT Kérdés Kiegészítés Alternatív, eldöntendő
Szelektív Skála Rangsor
12
A piackutatás fajtái az információk jellege alapján
Kvalitatív (minőségi) A fogyasztói magatartást alakító lélektani tényezők feltárása Mintanagyság kicsi Tudományos háttér: pszichológia, szociológia Eredmény: vélemények megfogalmazása, jelenség feltárása Kvantitatív (mennyiségi) A sokaság egészére vonatkozó, általánosítható számszerű eredmény Mintanagyság nagy Tudományos háttér: matematika, statisztika
13
END
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.