Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketing információs

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketing információs"— Előadás másolata:

1 Marketing információs
rendszer

2 Marketing információs rendszer
Belső folyamatos adatok Belső ad-hoc adatok Környezet változásának vizsgálata Külső vizsgálat Marketingkutatás-piackutatás

3 Az információval szemben támasztott követelmények
1. Megbízhatóság kényes kérdések minta nagysága, jellege csőlátás elkerülése 2. Időszerűség 3. Mérhetőség 4. Relevancia 5. Gazdaságosság 6. Formai és tartalmi pontosság konkrét üzleti előrejelzés számszerűsíthetőség

4 A piackutatás folyamata
Megbízó probléma megfogalmazása ráfordítás meghatározása hipotézis ajánlatkérés Megbízás Gyakorlati alkalmazás Ellenőrzés, visszacsatolás

5 Megbízott Ajánlat -- Megbízás --Szerződés
módszer megválasztása: kutatási terv célcsoport kiválasztása adatgyűjtés adatfeldolgozás jelentés javaslat

6 az információ forrás alapján
Piackutatás fajtái az információ forrás alapján Primer (elsődleges, terepi) Eredeti adatfelvétel Drága, hosszadalmas, idő-, munka-, szaktudás igényes Megbízható, releváns Szekundér (másodlagos, íróasztali) A témához kapcsolódó rendelkezésre álló adatok gyűjtése Forrás: KSH, internet, sajtó, saját adatbázis Hátrány: adaptációs gondok – időszerűség, relevancia Előny: gyors, olcsó

7 A primér piackutatás fajtái
Megfigyelés termék, vevő Kísérlet teszt, preferencia Panel Megkérdezés Interjú mély, fókuszcsoportos Kérdőív

8 Szekunder Intern ( vállalaton belül) Extern ( vállalaton kívül)

9 Az aktuális döntési problémához igazodik Reprezentatív minta
Relevancia Az aktuális döntési problémához igazodik Reprezentatív minta A minta és az egész sokaság legfontosabb jellemzőinek aránya megegyezik. (kor, nem, végzettség) Panelkutatás Folyamatos vizsgálat végfelhasználók reprezentatív csoportjának segítségével.

10 „ Akkor száll fel vagy száll le valaki, amikor akar”
Paneleffektus: A panelben szereplők a valóságtól eltérő adatokat szolgáltatnak, az adatok megbízhatatlanokká válnak. Panelhalandóság A tagok kilépnek a panelből vagy a körülmények megváltoznak. Frissíteni kell! Omnibusz vizsgálat „ Akkor száll fel vagy száll le valaki, amikor akar” A megrendelők megosztoznak a vizsgálat költségén, helyet vásárolnak maguknak a kérdőíven.

11 Kérdőív típusok NYÍLT ZÁRT Kérdés Kiegészítés Alternatív, eldöntendő
Szelektív Skála Rangsor

12 A piackutatás fajtái az információk jellege alapján
Kvalitatív (minőségi) A fogyasztói magatartást alakító lélektani tényezők feltárása Mintanagyság kicsi Tudományos háttér: pszichológia, szociológia Eredmény: vélemények megfogalmazása, jelenség feltárása Kvantitatív (mennyiségi) A sokaság egészére vonatkozó, általánosítható számszerű eredmény Mintanagyság nagy Tudományos háttér: matematika, statisztika

13 END


Letölteni ppt "Marketing információs"

Hasonló előadás


Google Hirdetések