Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az országos mérések megújult rendszere

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az országos mérések megújult rendszere"— Előadás másolata:

1 Az országos mérések megújult rendszere
Pongrácz László Oktatási Hivatal Közoktatás-értékelési Programok Főosztálya főosztályvezető

2 Közoktatás-értékelési programok
PIRLS (szövegértés (5)) TIMSS (matematika, természettudomány (4)) PISA (szövegértés, matematika, természettudomány (3)) Diagnosztikus célú készség és képességmérések Országos kompetenciamérések 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. Kompetencia alapú középfokú központi írásbeli vizsgák (anyanyelv, matematika) Kétszintű érettségi vizsgarendszer A programok nyilvános anyagai megtalálhatók a honlapon

3 Az országos kompetenciamérések eszközei és szolgáltatásai
Az iskola „saját” fejlesztő hatása (az egyéb, ismert tényezők hatását kiküszöbölve) Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása Iskolai háttérkérdőív Tanulói háttérkérdőív Korábbi eredmények Szövegértés és matematikai eszköztudás eredmények (átlag) Összehasonlítás az országos és a rétegadatokkal Az eredmények belső összetétele, eloszlások (osztályonkénti eredmények) Létszám és tanulói rétegadatok (SNI, BTM, HHH)

4 A megújulás szalmai alapjai

5 A hídfeladatok segítségével! A CORE mérés segítségével
Új, egységes képességskálák 10. évfolyam Szövegértés 8. évfolyam 6. évfolyam 2008 A hídfeladatok segítségével! 2009 2010 A CORE mérés segítségével

6 Egységes skála mindhárom évfolyamra
Mindhárom évfolyam Core-tesztjeinek feladatai évről évre változatlan titkos kb tanuló írja meg

7 Az országos kompetenciamérések eszközei és szolgáltatásai
Az iskola „saját” fejlesztő hatása (az egyéb, ismert tényezők hatását kiküszöbölve) Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása Iskolai háttérkérdőív Tanulói háttérkérdőív Korábbi eredmények Szövegértés és matematikai eszköztudás eredmények (átlag) Egységes skálán Osztályzatok-eredmények Összehasonlítás az országos és a rétegadatokkal Az eredmények belső összetétele, eloszlások (osztályonkénti eredmények) Létszám és tanulói rétegadatok (SNI, BTM, HHH) BTM adatok

8 Az országos kompetenciamérések eszközei és szolgáltatásai
Az iskola „saját” fejlesztő hatása (az egyéb, ismert tényezők hatását kiküszöbölve) Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása Iskolai háttérkérdőív Tanulói háttérkérdőív Korábbi eredmények Szövegértés és matematikai eszköztudás eredmények (átlag) Összehasonlítás az országos és a rétegadatokkal Az eredmények belső összetétele, eloszlások (osztályonkénti eredmények) Létszám és tanulói rétegadatok (SNI, BTM, HHH)

9 A családi háttér és a teljesítmény kapcsolata, szociokulturális háttérkompenzáló hatás
+ -

10 Országos jellemzők…

11 Az országos kompetenciamérések eszközei és szolgáltatásai
Az iskola „saját” fejlesztő hatása (az egyéb, ismert tényezők hatását kiküszöbölve) Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása Iskolai háttérkérdőív Tanulói háttérkérdőív Korábbi eredmények Szövegértés és matematikai eszköztudás eredmények (átlag) Összehasonlítás az országos és a rétegadatokkal Az eredmények belső összetétele, eloszlások (osztályonkénti eredmények) Létszám és tanulói rétegadatok (SNI, BTM, HHH)

12 A tanulók egyéni fejlődése

13 Egy tanulságos példa Az osztálytársak Az átlagos fejlődés görbéje
Tanulók az országban A tanuló

14 Telephelyi szinten

15 A telephely tanulóinak fejlődése
Egy-egy tanuló fejlődése az átlagostól jelentősen eltérhet!

16 Átlagosan és osztályonként

17 Országos szinten 6-ról 8-ra

18 Országos szinten 8-ról 10-re

19 Az országos kompetenciamérések eszközei és szolgáltatásai
Az iskola „saját” fejlesztő hatása (az egyéb, ismert tényezők hatását kiküszöbölve) Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása Iskolai háttérkérdőív Tanulói háttérkérdőív Korábbi eredmények Szövegértés és matematikai eszköztudás eredmények (átlag) Összehasonlítás az országos és a rétegadatokkal Az eredmények belső összetétele, eloszlások (osztályonkénti eredmények) Létszám és tanulói rétegadatok (SNI, BTM, HHH)

20 A tanuló eredményét befolyásoló tényezők
Alapvető képességek, IQ, tehetség A pedagógusok munkája Nem A szülők iskolai végzettsége Az iskolai környezet A tanuló eredménye Kulturális háttér Egyéb környezeti hatások Motiváció, önbizalom, attitűdök Szociális helyzet

21 Az iskolától független eredményt befolyásoló tényezők, amelyek ismertek
A két érték különbsége a modellben figyelembe vett tényezőktől független része az eredménynek A évi eredmény Az iskola típusa és a településtípus A kulturális háttér (könyvek száma) A tanuló tényleges évi eredménye A tanuló becsült évi eredménye A vele egy osztályban és telephelyen tanulók szüleinek végzettsége Nem A család anyagi helyzete (vagyontárgyak száma) A szülők iskolai végzettsége A vele egy osztályban és telephelyen tanulók 2008-as eredménye

22 A tényleges eredmény jobb, mint a modell alapján becsült
A tényleges eredmény gyengébb, mint a modell alapján becsült

23 Hozzáadott pedagógiai érték
ek

24 Hozzáadott pedagógiai érték
Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása a korábbi eredményekhez képest Az iskola „saját” fejlesztő hatása a komplex modell alapján

25 Egy iskola…10. évfolyam…matematika

26 Egy iskola…10. évfolyam…matematika
12:13 11:16

27 Használjuk egyre jobban a mérési rendszer szolgáltatásait!
Érdemes!


Letölteni ppt "Az országos mérések megújult rendszere"

Hasonló előadás


Google Hirdetések