Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Az országos mérések megújult rendszere
Pongrácz László Oktatási Hivatal Közoktatás-értékelési Programok Főosztálya főosztályvezető
2
Közoktatás-értékelési programok
PIRLS (szövegértés (5)) TIMSS (matematika, természettudomány (4)) PISA (szövegértés, matematika, természettudomány (3)) Diagnosztikus célú készség és képességmérések Országos kompetenciamérések 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. Kompetencia alapú középfokú központi írásbeli vizsgák (anyanyelv, matematika) Kétszintű érettségi vizsgarendszer A programok nyilvános anyagai megtalálhatók a honlapon
3
Az országos kompetenciamérések eszközei és szolgáltatásai
Az iskola „saját” fejlesztő hatása (az egyéb, ismert tényezők hatását kiküszöbölve) Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása Iskolai háttérkérdőív Tanulói háttérkérdőív Korábbi eredmények Szövegértés és matematikai eszköztudás eredmények (átlag) Összehasonlítás az országos és a rétegadatokkal Az eredmények belső összetétele, eloszlások (osztályonkénti eredmények) Létszám és tanulói rétegadatok (SNI, BTM, HHH)
4
A megújulás szalmai alapjai
5
A hídfeladatok segítségével! A CORE mérés segítségével
Új, egységes képességskálák 10. évfolyam Szövegértés 8. évfolyam 6. évfolyam 2008 A hídfeladatok segítségével! 2009 2010 A CORE mérés segítségével
6
Egységes skála mindhárom évfolyamra
Mindhárom évfolyam Core-tesztjeinek feladatai évről évre változatlan titkos kb tanuló írja meg
7
Az országos kompetenciamérések eszközei és szolgáltatásai
Az iskola „saját” fejlesztő hatása (az egyéb, ismert tényezők hatását kiküszöbölve) Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása Iskolai háttérkérdőív Tanulói háttérkérdőív Korábbi eredmények Szövegértés és matematikai eszköztudás eredmények (átlag) Egységes skálán Osztályzatok-eredmények Összehasonlítás az országos és a rétegadatokkal Az eredmények belső összetétele, eloszlások (osztályonkénti eredmények) Létszám és tanulói rétegadatok (SNI, BTM, HHH) BTM adatok
8
Az országos kompetenciamérések eszközei és szolgáltatásai
Az iskola „saját” fejlesztő hatása (az egyéb, ismert tényezők hatását kiküszöbölve) Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása Iskolai háttérkérdőív Tanulói háttérkérdőív Korábbi eredmények Szövegértés és matematikai eszköztudás eredmények (átlag) Összehasonlítás az országos és a rétegadatokkal Az eredmények belső összetétele, eloszlások (osztályonkénti eredmények) Létszám és tanulói rétegadatok (SNI, BTM, HHH)
9
A családi háttér és a teljesítmény kapcsolata, szociokulturális háttérkompenzáló hatás
+ -
10
Országos jellemzők…
11
Az országos kompetenciamérések eszközei és szolgáltatásai
Az iskola „saját” fejlesztő hatása (az egyéb, ismert tényezők hatását kiküszöbölve) Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása Iskolai háttérkérdőív Tanulói háttérkérdőív Korábbi eredmények Szövegértés és matematikai eszköztudás eredmények (átlag) Összehasonlítás az országos és a rétegadatokkal Az eredmények belső összetétele, eloszlások (osztályonkénti eredmények) Létszám és tanulói rétegadatok (SNI, BTM, HHH)
12
A tanulók egyéni fejlődése
13
Egy tanulságos példa Az osztálytársak Az átlagos fejlődés görbéje
Tanulók az országban A tanuló
14
Telephelyi szinten
15
A telephely tanulóinak fejlődése
Egy-egy tanuló fejlődése az átlagostól jelentősen eltérhet!
16
Átlagosan és osztályonként
17
Országos szinten 6-ról 8-ra
18
Országos szinten 8-ról 10-re
19
Az országos kompetenciamérések eszközei és szolgáltatásai
Az iskola „saját” fejlesztő hatása (az egyéb, ismert tényezők hatását kiküszöbölve) Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása Iskolai háttérkérdőív Tanulói háttérkérdőív Korábbi eredmények Szövegértés és matematikai eszköztudás eredmények (átlag) Összehasonlítás az országos és a rétegadatokkal Az eredmények belső összetétele, eloszlások (osztályonkénti eredmények) Létszám és tanulói rétegadatok (SNI, BTM, HHH)
20
A tanuló eredményét befolyásoló tényezők
Alapvető képességek, IQ, tehetség A pedagógusok munkája Nem A szülők iskolai végzettsége Az iskolai környezet A tanuló eredménye Kulturális háttér Egyéb környezeti hatások Motiváció, önbizalom, attitűdök Szociális helyzet
21
Az iskolától független eredményt befolyásoló tényezők, amelyek ismertek
A két érték különbsége a modellben figyelembe vett tényezőktől független része az eredménynek A évi eredmény Az iskola típusa és a településtípus A kulturális háttér (könyvek száma) A tanuló tényleges évi eredménye A tanuló becsült évi eredménye A vele egy osztályban és telephelyen tanulók szüleinek végzettsége Nem A család anyagi helyzete (vagyontárgyak száma) A szülők iskolai végzettsége A vele egy osztályban és telephelyen tanulók 2008-as eredménye
22
A tényleges eredmény jobb, mint a modell alapján becsült
A tényleges eredmény gyengébb, mint a modell alapján becsült
23
Hozzáadott pedagógiai érték
ek
24
Hozzáadott pedagógiai érték
Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása a korábbi eredményekhez képest Az iskola „saját” fejlesztő hatása a komplex modell alapján
25
Egy iskola…10. évfolyam…matematika
26
Egy iskola…10. évfolyam…matematika
12:13 11:16
27
Használjuk egyre jobban a mérési rendszer szolgáltatásait!
Érdemes!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.