Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Tudásportál és kreatív online tartalom
Czeglédi László EKLEKTIKA EKF Tudásportál és kreatív online tartalom
2
Nemzeti célkitűzések A kulturális modernizáció irányai Portál Program Információs portálok kialakítása projekt Felhasználóbarát internetes portál kialakítása A könyvtári katalógusok és gyűjtemények digitalizálása és közzététele A nemzeti könyvtár koordinatív szerepe Nemzeti Digitális Könyvtár kialakítása Kapcsolódás az Európai Digitális Könyvtár projekthez
3
Az EKLEKTIKA projekt célja
A források elérése egyetlen szabványos elektronikus felületen A hagyományos és az e-learning alapú képzés, valamint a tudományos kutatás önálló tudásbázissal való támogatása Más tudásbázisok szervezett és rendszerezett módon történő elérése Kreatív, interaktív és személyre szabott szolgáltatások A többnyelvűség szempontjának érvényesítése
4
E-könyvtári kompetenciaközpont
Infrastruktúra Technológiai háttér Elektronikus szolgáltatások korszerűsítése Módszertan Szabványosítás A virtuális tér akadálymentesítése
5
Kreatív online tartalom
„… az »online terjesztésű kreatív tartalom« fogalma egyebek mellett az online terjesztésű audiovizuális médiaszolgáltatásokat (filmet, televíziózást, zenét, rádiót), az online játékokat, az online műkiadást, az oktatási célú tartalmat és a felhasználók által létrehozott tartalmat foglalja magában.” (Az Európai Közösségek Bizottsága Brüsszel, 2007)
6
A tartalom meghatározása
Szellemi tartalom Prioritást élveznek: Oktatást támogató anyagok Eger barokk emlékei: épületek, műalkotások, helyszínek Az egri borkultúra emlékei és eredményei Az egri nyomdászat és könyvkiadás termékei Helyi tárgyi gyűjtemények digitalizálása Fizikai tartalom Elektronikus dokumentumok Képek Videók Animációk Stb.
7
A tartalomfeltárás koncepciója
Korszerű tartalmi struktúra Mobilitás Flexibilitás Szemantikus web Ontológiák Relevancia térkép Grafikus böngészés
8
A tudásportál elemei APPARÁTUS Támogató alkalmazások
OFFLINE Belső hálózaton elérhető adatbázisok Központi Digitális Tárház FITT Folyóiratok Tartalomjegyzék Tára TINTA Természettudományi Információtár SDT Sulinet Digitális Tudásbázis IKONORD Információkereső és Online Információszolgáltató Központ OKMOK Online Kutatásmódszertani Központ FRESH Új dokumentumok Hagyományos könyvtári háttér
9
A KÖD (Központi Digitális Tárház) szerkezete
Korszerű tartalmi struktúra Mobilitás Flexibilitás Szemantikus web Ontológiák Relevancia térkép Grafikus böngészés
10
A KÖD (Központi Digitális Tárház) tartalma
DITT (Digitális Tananyagtár) MÉDIATÁR
11
A KÖD (Központi Digitális Tárház) tartalma
REKTO (Régi Könyvek Tára) IDŐTÁR (Heves Megyei Időszaki Kiadványok Digitális Tára)
12
A KÖD (Központi Digitális Tárház) tartalma
INPUT (Intézményi Publikációstár) SZAKTÁR (Szakdolgozatok Digitális Tára)
13
A KÖD (Központi Digitális Tárház) tartalma
TINTA (Természettudományi Információstár) OFFLINE (Belső hálózaton elérhető offline adatbázisok)
14
A KÖD (Központi Digitális Tárház) tartalma
Virtuális túrák, virtuális múzeumok Séta a barokk Egerben Város a város alatt
15
A KÖD (Központi Digitális Tárház) tartalma
Virtuális túrák, virtuális múzeumok Uránia templomai (Tittel Pál utazásai az európai csillagösvényen) 1808 – Eger – Lyceumi Csillagda 1811 – Bécs – Császári Csillagda 1815 – Göttingen – Csillagvizsgáló – Gauss 1815 – München – Reichenbach mechanikai üzeme 1815 – Benediktbeuern – Utzschneider optikai műhelye 1815 – Gotha – Seebergi Csillagvizsgáló – báró Zách J. Ferenc 1817 – Kassel – Vilmos őrgróf csillagászati megfigyelései 1817 – Mannheim – Fejedelmi Csillagda 1817 – Párizs – Királyi Csillagvizsgáló – Laplace, Delambre 1817 – London, Greenwich – Királyi Csillagvizsgáló 1817 – Windsor, Slough – Herschell 1818 – Eger – Lyceumi Csillagda 1824 – Buda – Csillagvizsgáló
16
Online Tárházak Online Adatbázisok Online Oktatási Források Online Kézikönyvtár SDT
17
e-Learning képzésmenedzsment rendszerek
MOODLE SAP Learning Solution – CooSpace Feladatok: a kapcsolódási pontok meghatározása a kurzusanyagokba történő integrálás egyszerű, felhasználóbarát metódusainak kidolgozása a szükséges interfész kialakítása
18
Tanulósarok
19
Könyvespolc
20
Kockázati tényezők Hosszú távú megőrzés Szerzői jogi kérdések Folyamatosság biztosítása
21
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.