Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Tehetséggondozás színesen
Készítette: Szépné Vinczencz Katalin 2015. január
2
Első próbálkozásunk az eTwinning programban
2011. november: román és szlovák óvónők által indított magyar nyelvű projekt Téli ünnepek az óvodában
3
A projekt által nyert díj:
Minősített eTwinning Projekt cím
4
BEHAVIOR AND MANNERS TUDNI ILLIK, MI ILLIK
Azért választottuk ezt a témát, mert napjainkban egyre fontosabbá válik, hogy a családot helyettesítve az óvoda ismertesse meg a gyermekekkel a helyes viselkedéskultúra alapjait.
5
A Cinege csoport Ezen a képen csoportunkat, a Cinege csoportot láthatjuk, amely vegyes életkorú gyermekekből áll, így projektünk megvalósításakor különös figyelmet fordítottunk arra, hogy az egyes foglalkozások mindegyik korosztály számára érthetőek és érdekesek legyenek.
6
Kezdetek Pályázat: eTwinning együttműködések – evolúció (röviden: e3)
szakmai workshopok, akkreditált pedagógus- továbbképzések Nagyné Szabó Etelka: „A jövő ígérete” cím Pályáztunk az eTwinning együttműködések – evolúció (röviden: e3) elnevezésű projektben 2012 januárjától egészen szeptemberig különböző témájú szakmai workshopokon, akkreditált pedagógus- továbbképzéseken vehettünk részt A több hónapos műhelymunka eredményeként részletesen kidolgozott projektünk a 2012-es budapesti PDW-n (Professional Development Workshop) óvodavezetőnk, Nagyné Szabó Etelka „A jövő ígérete” címet nyerte el
7
Wroclaw Ezen a képen „boldog egymásra találásunk” látható (ekkor még a lengyel óvónővel)
8
Partnereink Azért választottuk ezt a témát, mert napjainkban egyre fontosabbá válik, hogy a családot helyettesítve az óvoda ismertesse meg a gyermekekkel a helyes viselkedéskultúra alapjait.
9
A projekt témája Helyes viselkedéskultúra elsajátítása interaktív foglalkozások és infokommunikációs eszközök használatával Fő témáink: köszönés, bemutatkozás, étkezési szokások, utcai viselkedés, segítségnyújtás rászorulóknak A partner országok kultúrájának megismerése A projekt a helyes viselkedéskultúra elsajátítása köré épült. Ebben különféle infokommunikációs eszközöket is alkalmaztunk, valamint a tapasztalaton alapuló tanulás és a másság elfogadása is kiemelkedő szerepet kapott. A fő témák így a köszönés, bemutatkozás, étkezési szokások, utcai viselkedés, valamint a rászorulóknak való segítségnyújtás voltak. A projekt nagy érdeme, hogy a fő témák kidolgozásával együtt más európai országok kultúrájának megismerését is lehetővé tette.
10
A partnerországoknak küldött ajándékok
11
A partnerországoktól kapott ajándékok
Lunda
12
Magyar hét Mielőtt a partnerországokat ismertük volna meg, úgy gondoltam, fontos, hogy először saját hazánk kulturális értékeit, látnivalóit, konyháját, művészetét ismertessem meg a gyermekekkel. Így tehát a magyar hét keretében Magyarország földrajzával és építészeti remekeivel, népmese feldolgozásával és eljátszásával, valamint egy jellegzetes magyar sütemény, a rétes elkészítésével foglalkoztunk. A népmese feldolgozása dramatizálással és illusztráció készítésével történt, melyben a TuxPaint program volt segítségünkre. A program kiválóan differenciál, hiszen olvasni tudó gyermekek részvételét kívánta. Mint láthatják, a dramatizáláshoz saját kezűleg készített koronákat használtunk, melyet minden gyermek nagy örömmel díszítgetett. De nemcsak ebben, hanem a sütésben is aktívan részt vettek, a „végeredményt” pedig jóízűen elfogyasztották.
13
Török hét Az alábbi képeken a török hét eseményeit láthatják. Azonkívül, hogy megismertük az ország földrajzi elhelyezkedését, török zászlót készítettünk, baklavát sütöttünk, megtanultunk török nyelven köszönni és bemutatkozni, a mese feldolgozása során pedig a magyar vonatkozás miatt Móricz: A török és a tehenek című művét ismertük meg, de egy török népmese felolvasására is sor került.
14
Portugál hét A portugál héten szintén süteményt és zászlót készítettünk, valamint illusztrációt a portugál népmeséhez.
15
Izlandi hét Az izlandi hét is hasonlóan telt, a süteményhez az izlandi óvónőtől kértünk receptet, mivel az interneten nem találtunk számunkra megfelelőt. Ez a desszert is nagyon jól sikerült, így utólag büszkén számoltam be izlandi partnerünknek a „remekművünkről”.
16
Kapcsolódás az óvodai foglalkozásokhoz
Ének-zene, énekes játékok, gyermektánc Külső világ tevékeny megismerése Informatika Mozgás Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka Verselés-mesélés
17
Első lépésként a köszönési illemszabályokkal foglalkoztunk
Megtanultuk, kinek, mikor, hogyan illik köszönni, hogyan illik bemutatkozni, mikor nem kell köszönni, hogyan illik öltözködni, stb. A gyermekek ezeket a foglalkozásokat is élvezték, hiszen már voltak ezzel kapcsolatban saját élményeik, tapasztalataik, és azt is szerették, amikor úgy foghattak kezet, mint a felnőttek.
18
Ezután az étkezési szokásokat, helyes asztali viselkedési szabályokat sajátítottuk el
Mivel sok családnál manapság már hiányoznak a nagy, közös étkezések, fontos, hogy a gyermekek az óvodában tanulják meg, hogyan illik viselkedni az asztalnál, hogyan kell megteríteni az asztalt, stb.
19
Majd az utcai viselkedés feldolgozása következett
Rohanó világunkban az utcai viselkedés helyességére is hangsúlyt kell fektetnünk, így a projekt keretében erre is sor került. Fontos, hogy a gyermekek már kis korban is megismerjék a legfontosabb jelzőtáblákat és az alapvető közlekedési szabályokat. Természetesen amikor autóvezetést játszhattak, az is nagy örömmel töltötte el őket. Ezenkívül különféle tömegközlekedési eszközökön is utaztunk.
20
Végül megtanultuk, hogyan nyújtsunk segítséget a rászorulóknak
A rászorulóknak való segítségnyújtás talán az a része a projektnek, amellyel a gyermekek a legritkábban találkoznak mind családi körben, mind az óvodában. A mi csoportunkban viszont van egy mozgássérült kisfiú, így nálunk ez a téma különösen aktuális volt. Fontos tehát, hogy gyermekeink megfelelően viszonyuljanak rászoruló embertársaikhoz és ezt a tudásukat a jövőben is megőrizzék.
21
A gyermekek elsajátították a különféle infokommunikációs eszközök használatát
Mint már említettem, a projekt az infokommunikációs eszközök széleskörű használatát is magába foglalta. Láthatjuk, hogy a gyerekek nemcsak a számítógépet tudják már kezelni, hanem a fényképezőgépet is. Foglalkozásaink a helyes telefonálási szokások ismertetésére is kiterjedt. Az alsó képen pedig azt láthatjuk, amint portugál partnerünkkel beszélünk Skype használatával.
22
Óvodai kiállítás az eTwinningről
Ezeken a képeken az egész éves munkánk egyik eredményét, az óvodai eTwinning kiállítást láthatják, melyet folyamatosan bővítettünk az év során. A kiállítás kiváló lehetőség volt többek között arra, hogy tájékoztassuk a szülőket az eTwinningről és az intézményünkben folyó munkákról.
23
A dramatizálás A projekt célja egy történet megírása volt a partnerországokkal közösen, amely tartalmazza a helyes viselkedéskultúra legfontosabb elemeit. A történet megírása előtt a partnerekkel közösen meghatároztuk a szereplőket, valamint hogy ki melyik részt írja meg a történethez. A mesét minden partnerország előadta a saját intézményében.
24
A projekt által elnyert díjak
Minősített eTwinning Projekt cím 2013. Nemzeti eTwinning Verseny – 1. kategória I. hely Azért választottuk ezt a témát, mert napjainkban egyre fontosabbá válik, hogy a családot helyettesítve az óvoda ismertesse meg a gyermekekkel a helyes viselkedéskultúra alapjait.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.