Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁrpád Pataki Megváltozta több, mint 9 éve
1
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK 2014. március 25. balogh.ferenc@efkt.hu
2
Bevezetés
3
A kulturális turizmus és a megváltozott turisztikai szokások Kulturális turizmus: Tágabb értelemben: sok minden belefér Szűkebb értelemben: turisztikai termék, kulturális vonzerő (pl. műemlékek, örökséghelyszínek, kiállítás, múzeum, színház, koncert, zarándoklat stb.) Kezdetben: magas kultúra, elit kultúra Manapság: populáris és tömegkultúra is Anyagi vonatkozások: válogatnak, mert szűkülnek a lehetőségeik A kommunikáció fontossága!
4
A kulturális turizmus és a megváltozott turisztikai szokások Kulturális turizmus: Átfogó definíciója: Olyan turisztikai termékről van szó tehát, amelyben a keresletet képviselő turista motivációja új kultúrák, új élmények megismerése és keresése a kulturális eseményeken való részvétel és kulturális attrakciók meglátogatásában áll. A kínálat fő elemét adó vonzerő pedig a felkeresett desztináció sajátos, egyedi kultúrája. (Desztináció alatt értve magát a helyet, vagy intézményeket, amelyeket a turisták kiválasztanak az élmények ígérete, a földrajzi hely szépsége, a borvidékeken szerezhető tapasztalatok vagy azok történelmi és szocio- kulturális vonzereje miatt.)
5
A kulturális turizmus és a megváltozott turisztikai szokások „3S” csoport megjelenése: -sport (sport), -látnivalók (spectacle) -megelégedettséget (satisfaction) Ez utóbbi kategória már jelzi, hogy az alternatív turizmus válfajai – kulturális örökség, etnikai, falusi és kalandturizmus – kerülnek egyre nagyobb mértékben előtérbe.
6
Eger és a turizmus
7
Saját tapasztalatok Pyrker 185 kiállítás
8
Saját tapasztalatok Eszterházy 250 kiállítás
9
Saját tapasztalatok Részvétel országos programokban
10
Saját tapasztalatok Címeres levél kiállítás
11
Merre tovább? Tervek javaslatok a jövőre nézve - A könyvtári turizmus kulturális turizmusba integrálása - Marketing stratégia (helyi, regionális, országos) - Látogatók igényeire, véleményére odafigyelni - „Legek” bemutatása - Mit rendezünk a fő és a kevésbé frekventált szezonban - Kiadványink, marketing eszközeink színvonala - Komplex programok
12
Köszönöm megtisztelő figyelmüket! balogh.ferenc@efkt.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.