Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEdit Nemesné Megváltozta több, mint 9 éve
1
Szolnoki Szabolcs, projektmenedzser, SMART Pont Hálózat vezető
A vállalkozók és vállalkozások fejlesztésének innovatív módszertana, transzformatív üzleti megközelítés Szolnoki Szabolcs, projektmenedzser, SMART Pont Hálózat vezető
2
i.e. SMART: európai uniós projekt a 35 éven aluli fiatalok vállalkozóvá válásának támogatásáért és meglévő vállalkozásaik fejlesztéséért – különösen az infokommunikációs technológia, a zöld gazdaság és a kreatív ipar területén. Célja, hogy a „hagyományos” vállalkozói ismeretek közvetítésén túl meghonosítsa hazánkban is az úgynevezett „transzformatív” üzleti megközelítést, amelynek központjában a felhasználó, az ember áll, az üzleti gondolkodás pedig hosszú távú fenntarthatóságra, kreativitásra, innovatív ötletekre épül.
3
Fő célunk regionális kompetencia-központok (SMART Pontok) felállítása: - Budapest Smart Pont (Budapest) - BKF Smart Pont (Budapest) - Dunakanyar Smart Pont (Szentendre-Vác-Esztergom) - Mobil Smart Pont (országos) - e-Smart Pont (online)
4
Jobb agyféltekés üzleti tervezés
5
Az első jobb agyféltekés üzleti tervig
Vision boarding SWOT analízis Story telling canvas Business model canvas
6
1. lépés - Ki vagyok én? a vállalkozó személyiségének szerepe
Truth Creativity Spirituality Humour Play Strength Peace Caring Innovation Excitement Autonomy Cooperation Integrity Flexibility Security Commitment Variety Simplicity Leadership Fun Collaboration Learning Honour Honesty Excellence Quality Love Respect Order Service Freedom Adventure Self expression Accountability Support Resourcefulness Individuality Reliability Trust Friendship Challenging Dignity Fairness Eco friendly Influence Precision Change
7
2. lépés – a célunk története
Vízió Misszió Értékek Pozícionálás
8
3. Lépés - vizualizáció A vállalkozó egy szabad kiterjedésű szabad felületen képek felhasználásával vizualizálja az üzleti ötletét és saját szerepét törekedve az átlátható, kifejező végeredményre, vizualizációs táblára.
9
4. Lépés –SWOT analízis A stratégiaalkotási folyamat megalapozásához szerencsés, ha strukturáljuk a rendelkezésre álló információkat. A mozaikszó angol és magyar nyelvű összetevői: Strengths - Erősségek, Weaknesses - Gyengeségek, Opportunities - Lehetőségek Threats – Veszélyek STRATÉGIA: a vállalkozás a célokat és elérésük módját megfogalmazza a vállalkozás helyzetének értékelésére és a környezet változásának előrejelzésére építve.
10
A belső tényezők a vállalkozás vezetése által kézben tartható, befolyásolható összetevők – ide tartoznak például a vállalkozás belső adottságai, „ott és akkor” meglévő tulajdonságai. A külső tényezők kontrollon kívüliek – például a külső környezet adottságai, jellemzői.
12
5. lépés - Prezentáció
13
6. Lépés – Business model canvas
9 terület alapján vázolja üzleti elképzelést, vagy mutatja meg működő üzleti modellt. A vászonra tekintve pillanatok alatt átlátható a működőképesség és kiszúrhatóak a hibák, gyengeségek. 4 nagy kategóriára lehet osztani: 1.infrastruktúra (kulcspartnerek, kulcstevékenységek és kulcsfontosságú erőforrások), 2.értékajánlat (value proposition), 3.vevők (beleértve a vevői kapcsolatot, az értékesítési csatornákat és a vevői szegmenseket), 4.pénzügyek (költségek és bevételi források)
15
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.