Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMihály Mezei Megváltozta több, mint 9 éve
1
A DDSG és az al-dunai hajózás 1829-1857 Osztrák-magyar hajózás balkáni kontextusban
2
Térkép
3
Nemzetközi kontextus 1829. drinápolyi béke 1834. román fejedelemségek statútumai 1836. orosz-osztrák kereskedelmi és karanténegyezmény 1839. Cunningham galaci alkonzul javaslata 1840. Orosz-osztrák egyezmény 1846. az első orosz gőzhajó az Al-Dunán 1851. a lejáró orosz-osztrák szerződés meghosszabbítása 1856. Párizsi béke Nemzetközi Duna Bizottság 1857. Acte de navigation du Danube
4
Szulina-csatorna 1856 előtt
5
Az al-dunai hajózás jelentősége I.
6
Az al-dunai hajózás jelentősége II.
7
Az al-dunai hajózás jelentősége III.
8
Osztrák aktivitás az Al-Dunán 1830. Széchenyi-Waldstein expedíció 1833. DDSG közgyűlés, Széchenyi királyi biztos 1834. Argo és 1835. Pannonia Maria Dorothea 1839-’42 Cernavoda-Konstanca út és csatorna 1847. DDSG sziklarobbantásai a Vaskapu-szorosban 1854-1857. Román fejedelemségek megszállása Sziklarobbantások Vaskapu-vita
9
Egy sikeres vállalkozás
10
Ruszcsuk 1844-ben
11
DDSG a Fekete-tengeren 1834-től 1845-ig 7 hajó 1839. Konfliktus az Osztrák Lloyd-dal 1842. török konkurrencia -> árháború Diplomáciai feszültség 1843. vevő keresése 150e. vs. 300e. Fl. deficit 1845. szept. 1. 560e. Fl. Vétel a Lloyd-tól.
12
Stambol gőzös
13
Utazás az Al-Dunán DDSG-vel Orsovától Isztambulig 13-17 nap, vissza 17-20 nap 1850. márc. 13-án indult az első DDSG gőzös oldalon Orsováról Galacba 1855. Tachtalia és Izlas. Hajózási szekció Megtett utak száma Utasok száma (fő) Szállított áru (métermázsa) Szállított áru értéke (Fl.) III. oszt utasok aránya (%) Argo232.29713.575658.880 56% Zrínyi241.46222.948588.852 Ausztia- Magyaro. 237230.607570.5092.339.17812.6% Tengerhajózás83344.228238.98513.924.96694.2% Összesen1117278.594846.01717.511.876
14
Díjszabás a DDSG-n I.
15
Díjszabás a DDSG-n II.
16
Tachtalia 1855-ben
17
Köszönöm a figyelmet! Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.