Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJázmin Bogdánné Megváltozta több, mint 9 éve
1
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár November 28. Müller Mónika szociálpedagógus
2
„SÉF” Vendéglátóipari, Kereskedelmi és Idegenforgalmi Szakképző Iskola 8200 Veszprém, Halle u. 3.
3
Néhány gondolat a szociálpedagógusról
tanulásra, munkára, gondolkodásra, küzdelemre nevel. A szociálpedagógus felfogása, hogy nem a kliens helyett, hanem VELE EGYÜTT keresi a kivezető utakat. A problémákat mutató gyermekek és fiatalok legtöbb esetben nem képesek megnevezni nehézségeik okát, ezért a szociálpedagógus munkája, a tanácsadást megelőző, felderítő tevékenység is.
4
A munkakör és a feladatok meghatározásakor szem előtt tartott szempontok
Egy iskolában dolgozó, segítő szakember vagyok. Egészség-fejlesztéssel, prevencióval is kell foglalkoznom. A felmerülő életvezetési, szociális problémák megoldásához segítséget kell nyújtanom. Összekötő vagyok az OTTHON az ISKOLA és a KÖZÖSSÉG között. Tudnom kell segíteni és támogatni a diákokat a tanulás és a szocializáció folyamatában.
5
Racionális képességek
Aránytalanságok Racionális képességek Érzelmi szféra állapota
6
Mindennapi tevékenységek a tanév során
Egyéni segítő beszélgetések Csoportfoglalkozások Nyomon követés Kérdőíves felmérések Kapcsolattartás a családdal Esetmegbeszélések Az együttműködés a gyermek – és ifjúságvédelmi intézményekkel
7
Fontos feladat a prevenció
Prevenciós előadások, szakmai napok Szabadidős tevékenység szervezése
8
Szem előtt tartott célkitűzések a szabadidős tevékenységek szervezésekor egészségnevelés
9
Szem előtt tartott célkitűzések a szabadidős tevékenységek szervezésekor
környezettudatosság
10
szociális érzékenységre való nevelés
Szem előtt tartott célkitűzések a szabadidős tevékenységek szervezésekor szociális érzékenységre való nevelés
11
művészet iránti érzékenység kialakítása
Szem előtt tartott célkitűzések a szabadidős tevékenységek szervezésekor művészet iránti érzékenység kialakítása
12
Miért szociálpedagógus?
a gyermekszegénység kérdése kiemelt probléma, a jelenlegi gyermekvédelmi rendszer nehezen győzi a problémák kezelését, az iskolai erőszak is komoly problémakör, az értékválság pedig megoldásra vár, az iskolába járó gyermekek családjai közül sokan életvezetési nehézségekkel küzdenek. A krízishelyzetekre gyakran nincsen megoldási stratégiájuk a diákoknak, illetve a családoknak.
13
A diákok véleménye az iskolai szociális munkáról
A megkérdezettek száma: 109 fő Jónak és hasznosnak tartja: 72 fő Közömbös ezzel kapcsolatban: 21 fő Feleslegesnek tartja: 2 fő Nem tud róla, hogy van az iskolában: 5 fő Nem adott választ: 9 fő
14
Pedagógusok támogatása
szakmai konzultációk, melynek céljai: a tanulók szociális, mentális, pszichés problémáinak feltérképezése, több szempontú áttekintése (pedagógiai, pszichológiai, szociális) nevelőtanári kompetenciák erősítése a csoportok mindennapjainak megismerése, segítése
15
Kapcsolatrendszer Külső szakemberek, intézmények
Veszprémi Ifjúságvédelmi Felelősök Munkacsoportja Veszprém Megyei Bűnmegelőzési és Közbiztonsági Bizottság Család-, Gyermek- és Ifjúságvédelmi Munkacsoport
16
Akikre oda kell figyelni!
Hátrányos helyzetű, veszélyeztetett tanulók Vándorló családok Más nyelvi környezetből érkező tanuló Elhanyagolt, durva környezetből érkező diák Iskolakerülő, csavargó Alkohol, drogfogyasztó Teljesítmény, tanulási nehézséggel küzdő, viselkedészavaros Bűnelkövető Terhes diáklány Tragédiát, krízishelyzetet megélt diák
17
„Be kell valahova kötődni ahhoz, hogy a viharoknak ellen tudjunk állni
„Be kell valahova kötődni ahhoz, hogy a viharoknak ellen tudjunk állni! – Egyedül ez a védőháló segíthet, hogy baj esetén ki tudjunk kapaszkodni a gödörből.” prof. Dr. Bagdy Emőke
18
A legerősebb védőháló a család, ha az valahol megsérül, kell, hogy segítséget kapjanak a fiatalok!
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Müller Mónika
19
Mi a szociálpedagógia? „A szociálpedagógia mindaz, ami „nevelés, de nem iskola és nem család” (Gertrud Bäumer) „A szociálpedagógia végső célja az egyén nevelése a társadalomba való beilleszkedésre” (Heinrich Tuggener) A szociálpedagógia magában foglalja: A klasszikus pedagógia körén túl azokat a nevelési metódusokat, amelyek a szociálpedagógia körébe vont célcsoportok társadalmi (re)integrációját, az esélyegyenlőséget és a különböző devianciákkal szembeni prevenciót szolgálják.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.