Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Jedlik Ányos 1829 Villámdelejes forgony
2
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Thomas Parker : London 1884. Andreas Flocken: Coburg 1888. (Németország) Thomas Edison, Chicago , 1889 USA
3
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
USA XX. sz. első éveiben: 40 % gőzkocsi 38 % villamos hajtású kocsi ( jármű) 22 % belső égésű motoros jármű Európában 1914-ben 3170 villamos autó
4
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Camille Jenatzy : 1899 április ,882 km/h, 1 km, kb. 67 LE-s elekrtomotor, 80 db. akkumulátor az 1,5 T-ás jármű tömegének a fele.
5
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Belsőégésű motoros jármű: Bonyolult szerkezeti felépítés Gyakori karbantartás Zajos, környezetszennyező Üzemi előkészületi idő „hosszú” Energia tárolás egyszerű Hatókör „korlátlan” Üzemanyagok korlátlan, olcsó elérhetősége Kiépített infrastruktúra Villamos hajtású jármű: Egyszerű felépítés Karbantartás minimális Csendes, használat helyén nem környezetszennyező Üzemi előkészületi idő rövid Energia tárolás nehézkes Hatókör korlátozott „Üzemanyag” korlátozott elérhetősége tárolás nehézsége Kiépítetlen infrastruktúra
6
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Lohner-Porsche, Bécs, 1901- első Hybrid autó?
7
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
8
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
9
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Budapest, március 1- Daimler akkumulátoros autóbusz
10
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Magyar Királyi Posta: gépkocsiállomány közel 20%-a villamos hajtású volt az 1960-as évekig üzemeltek
11
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Rába: 28 db villamos hajtású teherautó MÁG: 7 db villamos hajtású teherautó
12
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
13
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Második világháború után kísérleti járművek: Pavlics Ferenc irányítása GM Villamos hajtású járművek Kutatóközpontja: holdautók
14
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
1968. Villamosipari Kutatóintézet városi használatú villamos hajtású járművek
15
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Cserny József Kossuth díjas designer 1970 TYNY Villamosipari Kutatóintézet 1984. saját kivitelezésű akkumobil Robix elektromos kisautó család.
16
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Puli magyar kisautó: 1986- dízelmotor kb. 400 db. 1990 villamos hajtás: kb. 150 db. Puli Caby egy példányban, 10 db. 6 V 240 Ah savas akkumulátor, 7,4 kW-os villanymotor 65 km/h sebességgel 100 km
17
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Reva (India) Villamos hajtású városi kisautó 26 országban 4000 jármű Hatótávolság: 80 km
18
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Hybrid autók- Toyota Prius 1997–től Korlátlan hatótávolság
19
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Opel Ampera: Villamos hajtású autó, benzinmotor hatótáv növeléssel 500 km megtétele
20
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Solo-Duo hazai fejlesztésű, alternatív hajtású jármű, bemutatása 2008-ban
21
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Volvo 7900 A Hybrid februárig 28 db áll forgalomba
22
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Villamos hajtású gépkocsik forgalomba állításának könnyítése: -teljes adómentesség Európai terv: 2020-ig 20%-os járműállomány Magyarországon : 0,7-1,2 % járműállomány 3,8 millió járműnél kb villanyautó. Infrastrukturális feltételek: töltőállomás hálózat kiépítés, -1 elektromos autó-1,5 töltőállomás ( töltőállomás) Hálózat kiépítés 80 millió euro beruháztást igényel
23
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Sheikh Zaki Yamani Szaud-arábia volt olajminisztere: „A kőkorszaknak sem azért lett vége mert elfogyott a kő” Köszönöm a figyelmüket !
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.