Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAnikó Pappné Megváltozta több, mint 9 éve
1
Pole (array of...)
2
Zložený datový typ na ukladanie viacerých premených Zápis: var meno_pola : array [ konce intervala ] of základný typ ; Základné typy: integer, string, char, boolean, byte, atd).
3
Príklady var a:array [1..7] of string; var a:array [1..10] of integer;
4
Úloha Napíšme program na načítanie pola s 10 prvkami, a čo vypíše tie prvky zozadu.
5
Riešenie program pole; var a:array[1..10] of integer; i:integer; begin for i:=1 to 10 do begin write(i,'. cislo: '); readln(a[i]); end; writeln(‚Cisla v opačnom poradí:'); for i:=10 downto 1 do write(a[i]:6); readln; end.
6
Konštanty Zadávame ich pred var na začiatku programu. const menokonstanty = hodnota ;
7
program pole; const n =10; var a:array[1.. n ] of integer; i:integer; begin for i:=1 to n do begin write(i,'. cislo: '); readln(a[i]); end; writeln(‚Cisla v opačnom poradí:'); for i:= n downto 1 do write(a[i]:6); writeln; end.
8
Tömb elemeinek generálása Készítsünk programot, melyben egy tömb elemeit véletlenszerűen kigenerálja majd kiírja a képernyőre. A tömb elemeinek értéke 1 és 100 közötti szám legyen ( Ehhez random függvényt fogjuk használni).
9
program tomb_generalasa; const n=20; var a: array[1..n] of integer; i: integer; begin randomize; for i:=1 to n do a[i]:=random(100)+1; for i:=1 to n do write(a[i],', '); writeln; end.
10
Legkisebb, legnagyobb elem megkeresése Készítsünk programot, amely egy 20 elemű tömbbe kigenerál 1 és 150 közötti véletlen számokat, majd az elemek kiírása után megkeresi a tömbben található legkisebb és legnagyobb elemet.
11
program tomb_minmax; const n=20; var a: array[1..n] of integer; i,min,max: integer; begin randomize; for i:=1 to n do a[i]:=random(150)+1; for i:=1 to n do write(a[i],', '); writeln; min:=a[1]; max:=a[1]; for i:=2 to n do begin if a[i] max then max:=a[i]; end; writeln('Legkisebb: ',min); writeln('Legnagyobb: ',max); end.
12
Bővítsük tovább az előző programunkat. Egészítsük ki egy olyan programrésszel, amely összeadja a tömb elemeit, majd kiírja az összeget.
13
Tömb tükrözése Most készítsünk egy újabb programot. A program elején egy N=20 elemű tömbbe (N egy konstans legyen) generáljunk 10 és 99 közötti véletlen számokat, majd írjuk ki a tömböt. Ezek után tükrözzük a tömböt, tehát az első elemet cseréljük ki az utolsóval, a másodikat az utolsó előttivel, stb. Az így módosított tömböt írjuk ki újból a képernyőre.
15
program tukrozes; const n=20; var a: array[1..n] of integer; i,x: integer; begin randomize; for i:=1 to n do a[i]:=random(90)+10; {a tömb elemeinek kiírása...} for i:=1 to n do write(a[i]:3); writeln; {a tömb tükrözése...} for i:=1 to n div 2 do begin x:=a[i]; a[i]:=a[n-i+1]; a[n-i+1]:=x; end; {a tömb elemeinek kiírása...} for i:=1 to n do write(a[i]:3); writeln; end.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.