Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az egészségesség, mint fejlesztési irány lehetőségei - Hogyan fejlesztenek a hazai élelmiszeripari KKV-k? Dr. Polereczki Zsolt Kaposvári Egyetem – GTK,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az egészségesség, mint fejlesztési irány lehetőségei - Hogyan fejlesztenek a hazai élelmiszeripari KKV-k? Dr. Polereczki Zsolt Kaposvári Egyetem – GTK,"— Előadás másolata:

1 Az egészségesség, mint fejlesztési irány lehetőségei - Hogyan fejlesztenek a hazai élelmiszeripari KKV-k? Dr. Polereczki Zsolt Kaposvári Egyetem – GTK, Marketing és Kereskedelem Tanszék Élelmiszerklub Műhely Kikényszerített innovációk Budapest, március 7.

2 Az előadás során megválaszolandó kérdések
Milyen jelentőséggel bír az egészségesség, mint innovációs mozgatórugó? Milyen lehetőségek mutatkoznak ezen a területen a hazai élelmiszer-feldolgozóknak?

3 Az egészségesség, mint innovációs mozgatórugó jelentősége

4 Az élelmiszeripari fejlesztések motivációi
Forrás: XTC World Innovation, 2011

5 Az élelmiszer-innováció mozgatórugóinak átalakulása
Forrás: XTC World Innovation, 2011

6 Az egészség komplex megközelítése

7 Az élelmiszer-innováció mozgatórugóinak átalakulása
Az egészség, mint fejlesztési irány célcsoportja az új fogyasztó! Forrás: XTC World Innovation, 2011

8 Egészség- és környezettudatos fogyasztók
Új fogyasztó Régi fogyasztó Független Alkalmazkodó Képes-e a hazai élelmiszeripar felismerni ezen trendeket? Aktív Passzív Jól informált Kevésbé informált Individualista és alakító Másokat követett Egészség- és környezettudatos fogyasztók Őket tekinthetjük az új fogyasztóknak

9 A Medical és Vegetal irány K+F erőforrásigénye
Az új fogyasztó igényeinek részletes ismerete Jelentős erőforrások (kutatási, anyagi, humán, marketing) Jelentős termék módosítást és termelési folyamat átalakítást kíván Jelentős K+F kapacitás

10 A Natural csoport innovációs kulcsszavai
Alapanyag Receptúra Tradíció-minőség-életérzés Adalékanyag mentesség Eredetjelölés Feldolgozási eljárás

11 A differenciálás lehetőségei
Tradicionalitásra vonatkozó elvárások ( Évszázados receptúra , Hagyományos feldolgozási eljárás, Hazai gyártó) Egyéb elvárások (Élvezetes, Magyar márkanév, Csomagolás, Gyors elkészíthetőség) Differenciáló szint Azonosíthatósággal kapcsolatos elvárások (A termelő-feldolgozó egyértelműen beazonosítható legyen, Hazai eredetet garantáló jelölés) Egészségügyi elvárások (E számmal jelölt adalékanyagtól mentes, Tápláló) Alapanyaghoz kötődő elvárások (Vegyszermentes, Természetes eredetű, Hazai ) Nem differenciáló szint Általános elvárások (Frissesség, Törvényi előírásoknak való megfelelés, Megszokott íz)

12 A Natural vonal K+F erőforrásigénye
A termék természetességére fókuszál Receptúra, gyártástechnológia, speciális alapanyag előállítási elvárások A „Vissza a természethez” trend fogyasztói elvárásainak ismerete szükséges Nem szükséges jelentős K+F kapacitás Eltérő innovációs kapacitás igények. Hogyan illeszkedhet ez a hazai élelmiszeripar vállalati méretkategóriáihoz?

13 Hazai élelmiszeripari KKV-k innovációs sajátosságai

14 Az innováció területei

15 Milyen információ szolgál a fejlesztés alapjául?
És az EU-ban? A KKV-k jellemzően a kisebb termék módosítást, vagy gyártási folyamat módosítást részesítik előnyben. Milyen információ szolgál a fejlesztés alapjául? Forrás: SMEs-NET Vision paper, 2005

16 Az innováció alapja Képesek-e a hazai élelmiszeripari KKV-k felismerni az átalakulóban lévő fogyasztói trendeket?

17 Ennek eredménye Szükség esetén, ha egynél több probléma van, a dia ismételhető. Ez és a hozzá kapcsolódó diák áthelyezhetők a függelékbe, vagy szükség esetén elrejthetők.

18 Birtokolt szabadalmak száma vállalati méretkategóriánként
A K+F munkahelyek is egyre nagyobb arányban a nagyvállalati szférához kötődnek. Forrás: SMEs-NET Vision paper, 2005

19 Az elmúlt három évben termék innovációt nem kivitelező élelmiszeripari vállalkozások aránya az EU-ban (%) A következő diák néhány ütemtervpéldát jelenítenek meg SmartArt-ábrák segítségével. A projektütemtervben világosan jelölje meg a mérföldköveket, a fontos dátumokat, valamint azt a pontot, ahol a projekt éppen tart. Forrás: SMEs-NET Vision paper, 2005

20 Nagyvállalat KKV Szűk információs bázis Erőteljesebb piacorientáció A Health innovációs irány három csoportja melyik vállalati méretkategória számára valódi alternatíva? Termék-, folyamat javítás Jelentősebb termék innovációt is megvalósít Nem „aktív” innovátor Az innováció mérhető outputjait tekintve aktívabb Önálló K+F kapacitással igen korlátozottan rendelkezik Önálló K+F kapacitás

21 Az egészség komplex szemléletű megközelítése szükséges!
Melyik vállalati kategória melyik Health fejlesztési irányban lehet eredményes? NATURAL Mikro-, kisvállalat Az egészség komplex szemléletű megközelítése szükséges! MEDICAL Közép-, nagyvállalat VEGETAL Közép-, nagyvállalat

22 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Az egészségesség, mint fejlesztési irány lehetőségei - Hogyan fejlesztenek a hazai élelmiszeripari KKV-k? Dr. Polereczki Zsolt Kaposvári Egyetem – GTK,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések