Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

a lakosság turisztikai keresletéről, utazási szokásairól

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "a lakosság turisztikai keresletéről, utazási szokásairól"— Előadás másolata:

1 a lakosság turisztikai keresletéről, utazási szokásairól
Gondolatok a lakosság turisztikai keresletéről, utazási szokásairól dr. Probáld Ákos május 22

2 KSH felvételek a lakosság utazási szokásairól
Interjúk a háztartásoknál Az utazók kikérdezése a határon Az utazásszervezők adatközlései

3 Interjúk a háztartásoknál
- A belföldi utazás a negyedik, a külföldi utazás a hetedik a presztizs listán - A lakosság utazási aktivitása európai összehasonlításban is közepes és 2006 között ugyan élénkült a belföldi turizmus, de 2007-ben megtorpant - Jól érzékelhetőek a régiós különbségek Kelet- és nyugat Magyarország között A magasabb társadalmi presztizsű rétegek lényegesen aktívabbak A lakosság belföldön milliárdot, a nemzeti fogyasztás 2,5-2,6 százalékát költi el turisztikai fogyasztásra l

4 A BELFÖLDI ÉS KÜLFÖLDI UTAZÁS HELYE A MAGYAR LAKOSSÁG ÉRTÉKRENDJÉBEN
1. Egészségmegőrzés 2. Otthonteremtés, felújítás 3. Műszaki cikkek vásárlása 4. Belföldi utazás 5. Ruhatár cseréje 6. Kulturális tevékenység (mozi, színház stb.) 7. Külföldi utazás 8. Gépkocsi vásárlás

5 Forrás: Eurostat

6 A MAGYAR LAKOSSÁG UTAZÁSI AKTIVITÁSA 2004 ÉS 2007 KÖZÖTT

7 Az utazási aktivitás regionális különbségei, 2007
5 és több napos utak

8 AZ UTAZÁSI AKTIVITÁS EGYES TÁRSADALMI CSOPORTOKBAN I.
vikend utazások tartós (5+) utazások Korcsoportok 15 – 24 évesek 39,2 28,8 25 – 44 évesek 36, ,4 65 évesek és idősebbek 23, ,9 Iskolai végzettség Alapfokú 24, ,3 Felsőfokú 53, ,0 Gazdasági aktivitás Alkalmazásban álló 38, ,5 Társas vállalkozás tulajdonosa 52, ,1 Gyermekgondozási ellátásban részesülő 31, ,0 Munkanélküli 26, ,8 Beosztás Vezető 50, ,1 Fizikai foglalkozású alkalmazott 23, ,1 Átlag 33, ,9

9 AZ UTAZÁSI AKTIVITÁS EGYES TÁRSADALMI CSOPORTOKBAN II.
vikend utazások tartós (5+) utazások Jó helyzetben lévő csoportok Nyaralóval rendelkezők , ,7 Gépkocsival rendelkezők , ,0 Jó anyagi helyzetben lévők , ,0 Hátrányos csoportok Egyedülállók , ,6 6 vagy több tagú háztartásban élők , ,1 Gazdaságilag aktív fizikai foglalkozásúak , ,1 Nyugdíjasok , ,2 Nagyon szűkös anyagi helyzetűek , ,0 Átlag , ,9

10 Az utazók kikérdezése a határon
A 17 millió utazás 66 százaléka egynapos, döntően munkavégzésre, vásárlásra ingázó utazó A 6 millió többnapos utazás háromnegyed része valósul meg turisztikai motivációval Külföldön 577 milliárd forintot költünk el, a turisztikai céllal utazók milliárdot Magyar utazásszervezők szolgáltatásait 945 ezer utazás alkalmával veszik igénybe 2007-ben Egyre gyakoribbak a repülős utazások

11 A külföldi többnapos utazások megoszlása motiváció szerint

12 Mit kell tudni az utaztatókról ?
2007-ben közel 1200 bejegyzett utazásszervező és utazásközvetítő volt Magyarországon Ezek közül 100 körüli az utazásszervezői tevékenységet érdemben végző 150 milliárd forintot meghaladó piacról van szó Az utazásszervezők jellemzően specializálódnak egy-egy piaci szegmensre és ezekben a szegmensekben nagy a koncentráció Nem a legfegyelmezettebb adatszolgáltatók

13 Az utazásszervezés fontosabb szegmensei
Az utazásszervezési tevékenység Vendégek Vendég éjszakák nettó árbevétele, száma, ezerben millió megoszlás, forint % _______________________________________________________________ Kiutaztatás , ,5 Beutaztatás , ,9 Belföldi utaztatás , ,3 Egyéb* ,2 Összesen , ,0 ________________________________________________________________________ * Külföldről külföldre utaztatás, külföldi szálláshely értékesítés, rendezvény szervezés stb.

14 A kiutaztatás legfontosabb célországai
Rangsor az utazók száma alapján Célország Rangsor az eltöltött idő alapján 1. Horvátország Görögország 2. 3. Ausztria Tunézia 4. Olaszország 5. Egyiptom 6. Törökország Spanyolország 7. 8. 9. Franciaország 10. Csehország Lengyelország

15 A charter utak fontosabb célpontjai

16 Az utazásszervező piac koncentráltsága
(Utaztatásból származó árbevétel szerint) Az első 5 legnagyobb utazásszervező részesedése, ,3% ,5% 16,5% Az második 5 legnagyobb utazásszervező részesedése, 9,7% ,7% 11,2% Az első 20 legnagyobb utazásszervező részesedése, ,8% ,0% 43,5% Belföldi-, Külföldre utaztatás, Beutaztatás

17 Utazásszervezők TOP listája
(Utzásszervező tevékenységből származó árbevétel szerint) NUR NECKERMANN UTAZÁS SZOLGÁLTATO KFT /NUR KFT/ NET TRAVEL SERVICE HUNGARY BEST-REISEN UTAZÁSI IRODA KFT TENSI IDEGENFORGALMI és Szolgáltató Kft. IBUSZ KARTAGO TOURS AMERICAN EXPRESS CHEMOL-TRAVEL OTP TRAVEL KFT FEHÉRVÁR TRAVEL VISTA MEDINA TOURS QUAESTOR AEROVIVA MALÉV AIR TOURS CAR-TOUR INTERNATIONAL Liberty International Budapest Utazási Iroda Kft. 5 KONTINENS KERESKEDELMI ÉS SZOLGÁLTATO KFT Blaguss Huber Reisen

18 Kiutaztatók TOP listája (Utaztatásból származó árbevétel szerint)
NUR NECKERMANN BEST-REISEN KARTAGO TOURS TENSI IBUSZ OTP Travel Fehérvár Travel MEDINA TOURS AEROVIVA VISTA CHEMOL-TRAVEL 5 KONTINENS KERESKEDELMI ÉS SZOLGÁLTATO KFT CWT Utazási Iroda Magyarországi Fióktelepe MALÉV AIR TOURS AEOLUS HUNGARY UNITRAVEL INTERSI Hogg Robinson Magyarország Üzleti Utaztatási Kft. Kisalföld Volán Zrt. MAURI

19 Belföldi utaztatók TOP listája
(Utaztatásból származó árbevétel szerint) Huber Reisen Blauguss IBUSZ Wasteels Alpine Tours OTP Travel Chemol Travel TENSI Selected Idegenforgalmi Kft. KULT-TURIST GREEN TRAVEL Falk Travel MÁV NOSZTALGIA CWT Utazási Iroda Magyarországi Fióktelepe PHARMA TOURS Gyógyszerészeti Rendezvényszervező C&T HUNGARY Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. PANNONIA TOURIST SERVICE MOTESZ Kongresszusi és Utazási Iroda Kft. CONFOTEL QUAESTOR Idegenforgalmi és Kereskedelmi Nyilvánosan Működő Részvénytársaság

20 Beutaztatók TOP listája (Utaztatásból származó árbevétel szerint)
Liberty International AKTIV TOURS Blaguss Mutsch Ungarn Reisen MIKI TRAVEL KOMPAS EUROPE INCOMING BUDAPEST CHEMOL-TRAVEL UTAZÁSI IRODA KFT MALÉV AIR TOURS HTI TRAVEL MICROCOSMOS TRAVEL KFT. Liberty Incentive TENSI Kuoni BUDAPEST WELCOME TOURISTIC ARIADNE-QUATRA MOTIVATION-BUDAPEST VERECKE IDEGENFORGALMI ÉS KERESKEDELMI KFT EXCALIBUR TOURS COSMOS

21

22


Letölteni ppt "a lakosság turisztikai keresletéről, utazási szokásairól"

Hasonló előadás


Google Hirdetések