Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Semmelweis Egyetem Esélyteremtő tehetséghálózatok a mai magyar iskolákban www.tehetsegpont.hu.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Semmelweis Egyetem Esélyteremtő tehetséghálózatok a mai magyar iskolákban www.tehetsegpont.hu."— Előadás másolata:

1 Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Semmelweis Egyetem Esélyteremtő tehetséghálózatok a mai magyar iskolákban www.tehetsegpont.hu csermely@eok.sote.hu

2 tehetségígéret  tehetség  siker

3 A tehetség összetevői átlag feletti általános képességek (absztrakció, memória, kommunikáció, információ-feldolgozás, IQ, bal agyfélteke) kreativitás (jobb agyfélteke) motiváció (érdeklődés, kitartás, érzelmi stabilitás) speciális képességek További részletek: www.tehetsegpont.hu Ez a történet Rólunk (is) szól I. (A tehetség messze nem csak a zseni.)

4 Hogyan lehet felismerni a tehetséget? I. IQ teszt versenyek kreatív versenyfeladatok real life: projekt (komplex feladat + együttműködési készség) Hosszú távú visszajelzések bátorítása Mindenki tehetséges lehet „csak” meg kell találni, hogy ki – miben az!

5 keresd a furcsát! ne tartsd bajnak tedd fel a kérdést: nem tehetséget látok esetleg? (matematikaóra) Hogyan lehet felismerni a tehetséget? II. A váratlan felismerésének bátorítása (ami váratlan: öröm, esély a fejlődésre) Nagyon sok tehetség az iskolai mércén megbukik.

6 (Gyarmathy Éva) Szeretné tudni, hogyan működnek a dolgok. Kérdései szokatlanok. Kitartóan megragad az őt érdeklő feladatoknál. Ha valamit a fejébe vesz, azt meg is csinálja. Összefüggéseket talál ott is, ahol más nem. Élénk a képzelete. Hogyan lehet felismerni a tehetséget? III. Hogyan lehet felismerni a tehetséget? III. Beszédes, sokat magyaráz. Arcmimikája gazdag, színészkedik.

7 Hogyan lehet felismerni a tehetséget? IV. Hogyan lehet felismerni a tehetséget? IV. Yehudi Menuhin

8 Paradigmaváltás I. Hátrányos helyzetű? NEM! Tehetség, akinek a kibontakozását néhány hátrányos vonás hátráltatja hátrány? kudarc? érték! siker!

9 Paradigmaváltás II. kudarcpálya? Sikerpálya!

10 Kereszteffektusok Kereszteffektusok művészetek sport kognitív tehetség szociális tehetség

11 Az oktatás értékelése és ajánlásai letölthetők: www.bolcsektanacsa.solyomlaszlo.hu Konferencia nézhető május 20-án 9-12-ig, hozzászólások olvashatók és május 31-ig tehetők: http://oktataskonferencia.npsoft.hu oktatashozzaszolas@gmail.com

12 Tehetséggondozási feladatok tehetséges-e?  miben tehetséges? a rengeteg fajta tehetségből melyiket először? hogyan segíthetem a tehetségét optimálisan?  háló mi a szűk keresztmetszet? környezet nevelése (szülők) a kiégés elkerülése: regeneráció További részletek: www.tehetsegpont.hu

13 A tehetség gondozásának két legfontosabb feladata 200 aminosav csak azért állja körbe a 8 központi társát, hogy az kreatív lehessen: szocializmus… méregtelenítő fehérje méregkötés méregtelenítés Az agyunk: minden pillanatban más sejt van középen! 1. figyelem 2. Az „én is lehetek a kör közepén” esélye

14 Bolyai Farkas Alapítvány Zenta, Vajdaság Katolikus Pedagógiai Intézet Magyar Tehetséggondozó Társaság 14  28 tagszervezet, 1000 partner szervezet  Önök! www.tehetsegpont.hu A tehetségsegítő együttműködés hálózata: Nemzeti Tehetségsegítő Tanács

15 126/2008 (XII. 4.) Országgyűlési határozat (7 ellenszavazattal) 1119/2009 (VII.23.) korm. hat.: akcióprogram 152/2009 (VII. 23.) korm. rend. + 1120/2009 (VII.23.) korm. hat.: Nemzeti Tehetség Alap Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Alap (nyitott, 1,4 mrd Ft/év) Nemzeti Tehetségügyi Koordinációs Fórum Pályázatok: www.oktatasert.hu www.tehetsegprogram.hu

16 Integrált Tehetségsegítő Program – kiemelt projekt segíti a tehetséggondozó programokat Tehetségtérkép – magyar és EU programok (>2000 db) képzési program – módszertani anyagok (  10.000 tehetséggondozó) hálózatképzés: konferenciák, Tehetségpontok (>300 db) Tehetségnapok (>100 db/év) Tehetségsegítő Tanácsok (2010-2011) tehetséghasznosulás (képzés, Tehetségbónusz, Tehetséghitel, Tehetség Rt. – 2010-2011 ) tehetségbarát társadalom, fenntarthatóság (Tehetségbarátok Köre – 2010-2011 ) 2009. június 4. – 2011. október 31, 698 mFt minimum: sokkal jobb feltételek maximum: nagyságrendekkel több tehetséggondozó Pályázatok: 2,4 mrd Ft lezárult, ősszel megint kb. hasonló összegben Magyar Géniusz Program I. szakasz II. szakasz

17 Géniusz képzések ingyenes, útiköltséget térítünk akkreditált (felnőtt és pedagógusképzés) 64 db. 5-25 órás tanfolyam 23 db. 30 órás tanfolyam eddig >1200-an jelentkeztek már Határidő: május 20 Jelentkezés: kepzes@tehetsegpont.hu email-en A honlapról tetölthető űrlappal. www.geniuszportal.hu

18 Tehetségnapok március 25-én (Bartók Béla születésnapja) és bármikor az év folyamán 2010, az EU magyar elnökség alatt: 2006 óta több száz Tehetségnap nem csak konferencia  börze, bemutatkozás együttműködés- és közösségteremtés www.geniuszportal.hu

19 2007 Regisztrált Tehetségpontok ® Információk: www.tehetsegpont.hu Ki lehet? Bárki, aki megfelel iskola, önkormányzat plébánia, egyesület, stb., stb. 248 Tehetségpont a mai napig 2010

20 Miért éri meg? a tehetséggondozónak érdekes, izgalmas, új kincstalálás jellegű önfejlődés (szakmailag, emberileg) öröm az intézménynek pozitívat kereső közeg tehetséges, kreatív kollégák válságbiztosabb, tanuló közösség sikeresebb konfliktuskezelés

21 www.tehetsegpont.hu www.geniuszportal.hu tehetségeket segítő lehetőségek tehetségek önszerveződése

22 csermely@eok.sote.hu http://csermelyblog.tehetsegpont.hu http://kairosz.hu/halozatok_buvolete.html


Letölteni ppt "Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Semmelweis Egyetem Esélyteremtő tehetséghálózatok a mai magyar iskolákban www.tehetsegpont.hu."

Hasonló előadás


Google Hirdetések