Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Calderoni Project 2007.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Calderoni Project 2007."— Előadás másolata:

1 Calderoni Project 2007

2 A Calderoni Project 2007 a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humánerőforrás Programok Irányító Hatóságához benyújtott, és támogatott, az OFI-OPKM Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ munkatársai által kidolgozott, HEFOP K /1.0 sz, oktatásfejlesztési, és -technológiai pályázat része Projektigazgató: Dr. Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, főigazgató Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

3 A Calderoni Project 2007 a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humánerőforrás Programok Irányító Hatóságához benyújtott, és támogatott, az OFI-OPKM Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ munkatársai által kidolgozott, HEFOP K /1.0 sz, oktatásfejlesztési, és -technológiai pályázat része Informatikai projektvezető: Németh Balázs programigazgató Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

4 A Calderoni Project 2007 a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humánerőforrás Programok Irányító Hatóságához benyújtott, és támogatott, az OFI-OPKM Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ munkatársai által kidolgozott, HEFOP K /1.0 sz, oktatásfejlesztési, és -technológiai pályázat része Szakmai projektvezető: Dr. Nádasi András Ph.D. tudományos tanácsadó, egyetemi docens OFI Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum

5 A Calderoni Project névadója
Computer Assisted Learning Design and Educational Research Office of the National Institute for Educational Research and Development Calderoni István

6 A Calderoni Terv fő célkitűzése
a Calderoni integrált tartalom-szolgáltató, elektronikus tanulási forráskezelő rendszer és platform, e-tanulási forrásközpont, kompetencia-fejlesztő program, módszer és taneszköz adatbázis kifejlesztése

7 A Calderoni Terv fő célkitűzése
a Calderoni hagyományos 3D, audio-vizuális, digitális taneszköz etalontár és tankönyv bemutató centrum, médiadidaktikai kutató és értékelési központ, gyakorló laboratórium és hálózat létrehozása

8 A HAGYOMÁNYOS ÉS DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK TAXONÓMIAI KÉRDÉSEI
DIGITÁLIS ÉS NYOMTATOTT TUDÁSTÁRAK EGYMÁSRA ÉPÜLÉSE Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek Budapest, március 7. Calderoni elektronikus tanulási forráskezelő rendszer és kompetenciafejlesztő programadatbázis A HAGYOMÁNYOS ÉS DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK TAXONÓMIAI KÉRDÉSEI Dr. Nádasi András Ph.D. tudományos tanácsadó, egyetemi docens Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet *

9 Az oktatásban használható klasszikus taneszközök
és más források hagyományos 3D és szemléltető eszközök (pl. tanulókísérleti, demonstrációs eszköz, modell, makett, falikép, térkép – SZERTÁR), irányított tapasztalatok (pl. eredeti tárgyak, modellek, gyűjtemények, kiállítások, tanulmányi kirándulások, intézménylátogatások – MÚZEUM), nyomtatott ismerethordozók (pl. könyv, tankönyv, szöveggyűjtemény, atlasz, munkafüzet, képletgyűjtemény – KÖNYVTÁR), audiovizuális információhordozók (pl. oktató hang- és videokazetta, írásvetítő fólia, diasorozat – MÉDIATÁR), elektronikus/digitális médiumok (pl. oktató CD-ROM, CD, multimédia programcsomag, E-book, DVD, szimuláció, prezentáció – FORRÁSKÖZPONT), internetes tanulási forrásközpontok (pl. on-line tananyag, e-learning, adat- és tudásbázis, virtuális könyvtár és múzeum, – e TUDÁSBÁZIS),

10 taxonómia <gör. ’rendezés, rendszer’>: események, jelenségek vagy tárgyak olyan speciális osztályozása, amelyben az osztályok egymásutánját egységes elv határozza meg. Az osztályozandó jelenségeknek természetes rendezőelve van. Taxonomikus osztályozás pl. az elemek periódusos rendszere, az állat- és növényvilág törzsfejlődésen alapuló klasszifikációja, vagy a taneszközök rendszere.

11 taxonómia Mivel a ~ specifikuma a belső rendező elv alapján történő osztályozás, a rendszer nyitott, hiszen csak az osztályozás elvét tártuk fel, aminek ismeretében elővételezhető újabb és újabb osztályozandó elemek megléte. Azok a belső rendező elvek és tv.-szerűségek, amelyek a taxonómia alapját képezik, elméleti magyarázatul szolgálnak az osztályozott jelenségek egymáshoz való viszonyának értelmezéséhez. A neveléstudományban B. Bloom taxonómiája a legjelentősebb.

12 ALKALMAZÁSÁNAK JELLEGZETES PÉLDÁJA
A MODELL ELNEVEZÉSE ALKALMAZÁSÁNAK JELLEGZETES PÉLDÁJA Statikus modell Városok, épületek, gépek, berendezések, szerkezetek kicsinyített másai Dinamikus Kerekes kút, bánya, kohó, gyár modellje, tellúrium, planetárium Elvet szemléltető modell Egyszerűsített elektromotor, generátor, ingaóra, armilláris szféra Működő Kicsinyített szélmalom, vízkerék, vízturbina-, villanymozdony-, gőzgép Hagyományos síkmodell Dízelmotor, gőzmozdony működését bemutató karton síkmetszet Átmetszet és metszet Dugattyús gőzgép, robbanó-, dízelmotor metszete, fejmetszet, gégemetszet Transzparens síkmodell Írásvetítővel, diaszkóppal kivetíthető síkmetszet, gépelem

13 ALKALMAZÁSÁNAK JELLEGZETES PÉLDÁJA
A MODELL ELNEVEZÉSE ALKALMAZÁSÁNAK JELLEGZETES PÉLDÁJA Domborzati modell Földrajzi modellek a földfelszín megjelenítései, dombortérképek Szimbolikus modell Atom- és molekulamodellek, kristályszerkezeti és kötés modellek Testmodell Geometriai testek és téridomok, testek összehajtható palástja Komplex, építhető modell Szétszedhető, összerakható anatómiai modellek, torzók, virágmodellek Elektronikus szimulátor Virtuális repülőgép, versenyautó, űrhajó irányítása, működtetése Animációs filmfelvétel, trükk Természetrajzi jelenségek, pl. vulkánizmus, dinamikus modell trükkfilmen Számítógépes animáció 2D és 3D grafika, animáció, realisztikus v. szimbolikus vizuális ábrázolás

14 Edgar Dale A tapasztalatok piramisa (1946)

15 Edgar Dale A tapasztalatok piramisa (1946)

16 Edgar Dale The Cone of Experience (1960)
Dale, a céloknak, a tananyagnak és a tanulóknak egyaránt megfelelő médiumkiválasztáshoz, a következő pedagógiai tanácsot adta: Ereszkedj olyan alacsonyra a skálán amennyire csak szükséges a megértés biztosítása érdekében, de emelkedj olyan magasra, amennyire csak tudsz a leghatásosabb tanulás érdekében.

17

18

19 Digitális taneszköz típusok
I. TUDÁSKÖRNYEZET Ismeret átadás Információ feldolgozás és alkalmazás II. TÁMOGATÓ KÖRNYEZET ÉS/VAGY RENDSZER

20 Digitális taneszköz típusok-1.
1.1 Digitális tudás illetve ismeretforrás 1.2 E-könyv 1.3 Digitális szótár 1.4 Digitális tezaurusz 1.5 Digitális lexikon

21 Digitális taneszköz típusok-2
2.1 Digitális tananyag-egység/objektum, objektum-tár 2.2 Digitális tananyag 2.3 Digitális oktató játék 2.4 Pedagógiai munkát támogató tartalmi elemek 2.5 Digitális feladatbank

22 Digitális taneszköz típusok-3
1 Digitális feladatkészítő és gyakorló környezet 2 Adaptív képességfelmérő és vizsgakörnyezet 3 Digitális portfoliókészítő környezet 4 Kommunikációs platform oktatási célra 5 Képzés-menedzsment rendszer 6 Tartalom-menedzsment rendszer 7 Elektronikus, pedagógiai teljesítmény-támogató rendszer

23 - Tevékenység szerkesztő - Gráf szerkesztő - Gyűjtemény tematizáló
- Kereső eszköz - Teszt szerkesztő - Tanári előadás szerkesztő - Téma szerkesztő - Offline lejátszó - Lap szerkesztő - Kulcsszavazó eszköz - Szöveg szerkesztő - Adminisztrációs felület - Meta-adat szerkesztő - Új kezelő felület Könczöl Tamás: Digitális taneszköz akkreditáció a közoktatásban

24 Az elemek periódusos rendszere

25 Az elemek periódusos rendszere

26

27

28 Köszönöm, hogy meghallgattak!
Szeretettel várom Önöket bármikor az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központjában!


Letölteni ppt "Calderoni Project 2007."

Hasonló előadás


Google Hirdetések