Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaVirág Bartané Megváltozta több, mint 10 éve
1
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
2
Főpályázó: Erzsébetvárosi Kéttannyelvű Általános Iskola, Szakiskola és Szakközépiskola (Magyar-Angol Kéttannyelvű Általános Iskola és Vendéglátó Szakiskola) konzorciumi partnerek: Artemisszió Alapítvány Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
3
A PROJEKT INDOKOLTSÁGA:
A migráns tanulók jelenléte - állandó pedagógiai feladat Szükségessé vált: - pedagógiánk fejlesztése, korszerűsítése - a hatékony tartalmi, módszertani disszemináció, - az érintett állami, társadalmi és civil szervezetekkel való együttműködés erősítése.
4
A PROJEKT CÉLJA: Hosszú távú: A migráns hátterű tanulók nevelésének,
oktatásának, beilleszkedésének és a többséggel való harmonikus együttélésének megteremtése Budapesten és a Közép-magyarország Régióban.
5
A PROJEKT CÉLJA: Közvetlen:
rendszerezni és elemezni a magyar és a külföldi gyerekekkel történt együttes foglalkozás eddigi tapasztalatait (2) „jó gyakorlat”-ok felkutatása és adaptálása (3) a kidolgozott, már működő „jó gyakorlat” folytatása, a felhalmozódott tapasztalat és értékek megerősítése (4) tapasztalatok továbbadása, eszmecsere folytatása hasonló összetételű intézményekkel
6
FELADATOK és VÁRHATÓ EREDMÉNYEK:
A, egyéni segítségnyújtás a sikeres integrációhoz B, saját kultúra tiszteletben tartása, ápolása, értékként való szemlélete C, tanárok továbbképzése D, disszemináció: jó gyakorlatok továbbadása
7
A, egyéni segítségnyújtás a sikeres integrációhoz:
a magyar nyelvtudás fejlesztése a sikeres tanulás és beilleszkedés érdekében: magyar mint idegen nyelv tantárgyorientált segédlet kidolgozása: magyar, környezet, matematika tantárgyakhoz egyéni fejlesztési tervek kidolgozása, tanulói értékelési szempontrendszer kidolgozása komplex művészeti program kidolgozása (1-2. osztály): önkifejezés segítése a zene, a mozgás, a művészeteken keresztül
8
B, saját kultúra tiszteletben tartása, ápolása, értékként való szemlélete
Interkulturális csoportfoglalkozások diákjaink számára Multikulturális napok szervezése: más országok kultúrájáról, hagyományairól való ismeretszerzés: a megismerés és elfogadás, mint érték megjelenése Mentor-program beindítása: szülők – iskola - civil szervezetek közötti együttműködés megerősítése Szakácskönyv összeállítása
9
C, tanárok továbbképzése
Interkulturális akkreditált képzésben való részvétel új továbbképzési program (MID tanítása iskolás korban) kifejlesztése és akkreditációra benyújtása 1 szaktanácsadói 30 órás interkulturális oktatáshoz kapcsolódó továbbképzés anyaga, és képzés
10
D, disszemináció: jó gyakorlatok továbbadása
Interkulturális audit: tanulmány ennek eredményeiről Konferenciák szervezése, bemutató órák biztosítása Hírlevelek átdolgozott (interkulturális) Pedagógiai program, Intézményi Minőségirányítási Program, SzMSz, Házirend, Alapító okirat „jó gyakorlatok” adaptációs tanulmány/útmutató készítése
11
Projekt vége: 2011. augusztus 31.
MEGÍTÉLT ÖSSZEG: Ft Projekt vége: augusztus 31.
12
Pedagógiai irányelvünk a projekt végeztével is megmarad:
- tanulóink értékként éljék meg az állampolgárságuk, anyanyelvük közötti különbözőséget, - olyan nevelési környezetben éljék mindennapjaikat, ahol szabadon megélhetik identitásukat, megtanulják megérteni és elfogadni másokét.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.