Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MUTASS UTAT! Budapest, 2013. november 28. A TERMELŐISKOLAI MODELL mint a hátrányos helyzetű munkanélküli fiatalok munkaerő – piaci reintegrációjának KOMPLEX.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MUTASS UTAT! Budapest, 2013. november 28. A TERMELŐISKOLAI MODELL mint a hátrányos helyzetű munkanélküli fiatalok munkaerő – piaci reintegrációjának KOMPLEX."— Előadás másolata:

1 MUTASS UTAT! Budapest, 2013. november 28. A TERMELŐISKOLAI MODELL mint a hátrányos helyzetű munkanélküli fiatalok munkaerő – piaci reintegrációjának KOMPLEX PROGRAMJA

2  Alapítás: 1993  Cél: A Zala megyében élő, szakmával nem rendelkező, alulképzett, 16 – 35 év közötti, társadalmi beilleszkedési zavarokkal küzdő fiatal felnőttek képzése és foglalkoztatása dán pedagógiai elvek alapján.  Közhasznú szervezet  A célcsoport kibővült: ◦ 50 év felettiekkel ◦ GYED-ről visszatérőkkel ◦ Tartós munkanélküliekkel

3  1.) Szakiskolai képzés (szünetel)  tetőfedő  dísznövénykertész  élelmiszer- és vegyi áru eladó  2.) Felzárkóztató képzés: 8. osztály befejezése  nincs forráslehetőség  3.) Betanító szakmai képzés  korlátozott lehetőség  4.) OKJ szakmai képzés  kőműves, tetőfedő, épületburkoló, vasszerelő, szárazépítő, épületszigetelő, festő – mázoló – tapétázó  szakács, pincér, élelmiszer- és vegyi áru eladó  szerkezetlakatos, épületbádogos  5.) Hálózati munka szervezés, tanácsadás

4  1.) Az iskola önmagát építi – termelve tanít  2.) A termelőiskola vállalkozó és foglalkoztató intézmény  3.) A termelőiskolai program rugalmas és egyénre szabott  4.) Családias jelleg  5.) Hagyományoktól eltérő pedagógiai légkör - pedagógiai kiindulópont: „Senkinek nem lehet megtanítani semmit, ha ő nem akarja” - nagymama törvénye: „Aki dolgozik az tanul is valamit” - újszerű tanár - diák kapcsolat

5 Képzés típusaÖsszes Induló Befejezte tanulmányait % Bizonyítványt szerzett % Felzárkóztató képzés - nem volt 8 általános iskolai végzettsége 325 235 295 221 90,76 94,04 221 100 Betanító képzés 17215488,9514896,1 OKJ képzés 1271120494,72117097,17 Mindösszesen 1768165393,5154993,71

6 1.) Kiválasztás (1-3 hónap):  Felkutatás: - lakóhelyen - nem regisztráltak  Pályaorientáció: - valóságos - kipróbálás a gyakorlatban  Kiválasztás: - képezhetőség felmérése - egyéni szükségletek feltárása - nem a tudáshiány a fő szempont

7 2.) Foglalkoztatás, képzés (8-13 hónap):  Közismereti felzárkóztatás: szakmatanuláshoz szükséges alapok  Foglalkoztatás, termelés: partnervállalatok, iskolai műhelyek  Szakmai képzés: elméleti-, tanműhelyi oktatás  Külső munkahelyi gyakorlat: eltérő technológia, potenciális munkahely  Pszicho szociális gondozás: magatartási zavarok csökkentése, egyéni szociális gondok megoldása  Lemorzsolódás megelőzése: hiányzás maximálása, többlethiányzások ledolgozása, hiányzók felkutatása, anyagi ösztönzés  Munkaerő-piaci tréning: álláskeresési technikák  Kulcsképességek fejlesztése  Elhelyezkedés előkészítése

8 3.) Utógondozás ( 2-6 hónap):  Munkába helyezés: - elkísérni a munkahelyre  Résztvevők munkában tartása: - rendszeres munkahelyi látogatás, havi munkáltatói igazolások  Utógondozás: - problémás egyénekkel kiemelt foglalkozás - közreműködés a munkahelyi problémák rendezésében - új munkahely keresése

9  1.) munkakedv: akarjon dolgozni, tanúsítson érdeklődést a munkahelye iránt, legyen kezdeményező  2.) megbízhatóság:pontos megjelenés, indokolatlanul nem hiányzik, a munkát az elvárt módon és minőségben elvégzi, lojalitás a munkaadóval és kollégákkal szemben  3.) együttműködési készség: tudjon kollektívában dolgozni.  4.) alkalmazkodási és kitartási képesség: tudja végigdolgozni a munkaidőt  5.) gyors reagáló képesség: az egyén tudjon gyorsan dolgozni gondolkodni, a váratlan újszerű dolgokra reagálni

10  6.) szakmai felkészültség, ügyesség: rendelkezzen az egyén a szakmával kapcsolatos legfontosabb jártasságokkal és képességekkel, amelyek birtokában rövid idő alatt képes a szakmai elvárásoknak megfelelni  7.) tanulási alkalmasság: legyen képes elsajátítani a munkával összefüggő újabb ismereteket,  8.) reális értékítélet: reálisan tudja értékelni a munkaerő-piaci helyzetet, benne saját maga lehetőségeit, legyen hajlandó szakmaváltásra, átképzésre és átmenetileg alacsonyabb végzettséget igénylő munkák elvégzésére  9.) nagyobb szakmai mozgékonyság és földrajzi mobilitás igénye: az egyén alkalmazkodjon a munkaerő-piac igényeihez, ha kell váltson munkakört és lakóhelyt

11 ObjektívSzubjektív - életkörülmények- nincs eladható szaktudás - szociális helyzet, család- munka motiváció hiánya - várostól való távolság- kulcsképességek hiánya - anyagi helyzet- negatív életvitel - Előítélet- magatartási problémák, a többségi társadalomtól eltérő értékrend: - társadalmi szabályok nem ismerete - konfliktuskezelés hiánya - alacsony ingerküszöb - önbíráskodás, bosszú - rövid távon való gondolkodás - kritika elutasítása - kitartás hiánya

12 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Molnár Máté programigazgató www.termeloiskola.hu termeloiskola@zelkanet.hu


Letölteni ppt "MUTASS UTAT! Budapest, 2013. november 28. A TERMELŐISKOLAI MODELL mint a hátrányos helyzetű munkanélküli fiatalok munkaerő – piaci reintegrációjának KOMPLEX."

Hasonló előadás


Google Hirdetések