Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bemutatkozás. Bemutatkozás Kik vagyunk? Internet penetráció Magyarországon 72%

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bemutatkozás. Bemutatkozás Kik vagyunk? Internet penetráció Magyarországon 72%"— Előadás másolata:

1

2 Bemutatkozás

3 Kik vagyunk?

4 Internet penetráció Magyarországon
72%

5 Facebook felhasználók
! Naponta aktív:

6 Mobiltelefon előfizetések száma
Mire használják az emberek?

7 Mi a social media / közösségi média?

8 Platformok meghatározása
Foursquare, Youtube, Tumblr A social media legelkerülhetetlenebb csatornája ma Magyarországon a Facebook felhasználóval A fiatalabb korosztály esetében növekedés várható a G+ és az Instagram felhasználók esetében

9 A Facebook ma A Facebook 2 évvel ezelőtt egy remek, szinte ingyenes kommunikációs csatorna volt. Jó tartalommenedzsmenttel szinte ingyen lehetett elérni az összegyűjtött rajongókat. Ma a Facebook egy olyan online felület, ahol szinte minden elérésért ha nem is sokat, de fizetni kell. Ma az egyik legjobban célozható kommunikációs csatorna. Ára van egy like-nak, egy poszttal való elérésnek. Csak hirdetési büdzsével és hosszútávú stratégiával lehet eredményeket elérni.

10 Hogyan lehet ma használni a Facebookot?
1. rajongók gyűjtése a célcsoportból 2. Releváns tartalom előállításával a rajongókat bevonni 3. a rajongókat folyamatosan elérni, aktívan tartani. 4. elérni a top of mind ismertséget a kategóriában 5. Építeni a márkát egészen addig, amíg a célcsoport döntési helyzetbe kerül és választ

11 Hogyan lehet ma rajongót gyűjteni?
Organikusan (minimális számban lehetséges) „Félig” organikusan (pl. promócióval ami FB alkalmazás használatához kötött) „Félig” organikusan üzenőfali villámjátékokkal „Félig” organikusan nyereményjáték applikáció fejlesztéssel Pagelike hirdetéssel Sales hirdetéssel: tab segítségével: pl. Aktuális állásajánlatok, hírlevél feliratkozás tab stb.

12

13 Mire használják a cégek?
A kutatott cégek közül 69%-nak van közösségi média jelenléte (2010-ben ez 46% alatt volt) Miért használják a közösségi médiát? HR menedzsment és toborzás Márkaismertség növelés Hírek közzététele új termékekről, szolgáltatásokról Új ügyfelek szerzése Meglévő ügyfelekkel történő kommunikáció A közösségi média szerepe a toborzásban: Ismertebbé tenni a munkaadói márkát és ezáltal bevonzani pályázókat Közvetlen megkeresés révén megtalálni potenciális jelölteket Információ keresés potenciális jelöltekről Állások közzététele a közösségi médiában illetve hálózatok felé Stepstone recruitment study 2013

14 Áttekintő adatok - álláskeresők
Az európai népesség 63,5%-a internetezik A fentiek közül 62% használja a közösségi médiát Vagyis az európai lakosság 40%-a használja a social médiát Az internetezők 62%-a használja a social mediát, az álláskeresők 81%-a 70% naponta nézi a Facebook-ot 40%-a lép be a Linkedin-re naponta 33% pedig napi egyszer legalább ránéz a Twitter-re Miért? Információt oszt meg Álláslehetőséget keres Ismerősökkel kommunikál Stepstone recruitment study 2013

15 Mit használnak? A leginkább használt közösségi oldalak (is-is lehet)
64% LinkedIn 41% Facebook 29% Twitter Nem mindenhol a LinkedIn a nyerő Németország XING 78% / Facebook 41% / LinkedIn 27% / Twitter 12% Franciaország Viadeo 71% / LinkedIn 69% / Facebook 37% / Twitter 17% Oroszország… Stepstone recruitment study 2013

16 Toborzási csatornák hatékonysága
Stepstone recruitment study 2013

17 Pozíciók betöltése csatorna szerint
Internal: Belső jelentkezések Céges karrieroldalak Ajánlások kapcsolatrendszer A közösségi térben jól lehet azonosítani jelölteket, lehet feléjük üzenetet küldeni de a megkérdezett cégek mindössze 25%-a kapott ezekre a megkeresésekre választ A közösségi térben elsősorban fehérgalléros állások esetén volt siker – értékesítői és marketing területen – akik láttatni akarják magukat… A cégek ¾-e arra használja a közösségi médiát, hogy adatokat gyűjtsön a jelöltekről, akiket már interjúznak – ez jó hatással van a folyamatban de az esetek negyedében azt is jelenti, hogy olyan látnak, ami miatt az adott jelölttel nem mennek tovább. Stepstone recruitment study 2013

18 A közösségi média hatásai
Top5 POZITÍV hatás a kiválasztási folyamatra Top5 NEGATÍV hatás a kiválasztási folyamatra Hasznos információk a szakmai tapasztalatokról Benyomást ad a jelölt személyiségéről és illeszkedéséről a szervezetbe Képességekről ad benyomást Jó referenciákat bemutatja A kommunikációs képességekről képet ad Nem oda illő képek megjelenítése Olyan kommentek, megnyilatkozások, melyek elriasztóak voltak Eltérés a cv-ben és a közösségi médiában talált adatokban a képzés kapcsán Rossz kommunikációs stílust mutat A jelentkező korábbi cégéről negatív dolgokat tett közzé Stepstone recruitment study 2013

19 Employer branding 2010 és 2013 között jelentősen megnőtt a közösségi média használata a munkaadói márkaépítés kapcsán A cégek elsősorban arra használják, hogy elmondják milyen az ő munkaadói márkájuk A közösségi média megnyilatkozások általában a karrieroldalra mutatnak, hogy forgalmat és jelentkezéseket generáljanak Stepstone recruitment study 2013

20 Na de ki csinálja? 71%-ban nincs erre ember, 9%-ban van
6%-nak van pénzre is rá Stepstone recruitment study 2013

21 Hirdetési csatornák rangsora hatékonyság szerint 2013 Magyarország, Profession.hu ügyfelek

22 Néhány kiemelt pont Európa le van maradva az USA-hoz képest ebben a tekintetben A közösségi média nem egy önmagában álló toborzási csatorna, hanem egy csatorna, mely hatással van a többire is, azokkal együtt működik Employer branding kapcsán egy remek lehetőség de komoly erőforrás igénye is van A legjobban akkor megy, ha van rá dedikált ember és költségvetés A munkavállalók információt keresnek a közösségi térben és el is várják, hogy találjanak hasznos dolgokat A pályázóknak számolniuk kell azzal, hogy a közösségi térben „lecsekkolják” őket a kiválasztási folyamat során

23 Célok meghatározása Elérés növelése Ismertség növelése
Ügyfélszolgálati feladatok ellátása Forgalom terelése a weboldalra Hírlevél feliratkozás, adatbázis építés Letöltés Videó megtekintése Űrlap kitöltése Social interakció (megosztás, komment, like, tweet, mention) Követők számának növelése FB: A rajongói bázis felépítésének a célja, hogy később a célcsoportunk affinis részét olcsón és a lehető leggyorsabban elérhetjük bármilyen információval, tippekkel, tanácsokkal, aktuális ajánlatokkal. Ezt a célt itt lehet a legjobban elérni. A Facebook az egyik legpontosabban célozható csatorna. Rajongói oldaltól függetlenül is lehet használni. Pontosan lehet célozni nemre, korra, lakhelyre, érdeklődési körre, pontosabban, mint más csatornákon.

24 Kommunikáció meghatározása
Célcsoport ismeretében Eszközök (pl. alkalmazás) Stílus Gyakoriság Témakörök (ún fiókok)

25 Büdzsé Tartalomelőállítás (szöveg, kép, posztolás, felügyelet, riportok) Grafikai tervezés Hirdetés Fejlesztés Hírlevél elkészítés, kiküldés, riport, adatbázis kezelése Audit, tanácsadás Külső csapat

26 Kampányok mérése, riportok
Google Analytics Facebook Insights Egyéb szolgáltató (Hootsuit, SocialBakers, url rövidítő stb.)

27 Eredmények és célok megvalósulásának ellenőrzése
Elérés növelése – Több emberrel kerülünk kapcsolatba Ismertség növelése - Kutatás Ügyfélszolgálati feladatok ellátása – Gyorsabb ügyintézés, ügyfélelégedettség Forgalom terelése a weboldalra – Forgalmi források Hírlevél feliratkozás, adatbázis építés – Nagyobb adatbázis Letöltés, videó megtekintése – Letöltések, megtekintések száma Űrlap kitöltése – Kitöltések száma Social interakció (megosztás, komment, like, tweet, mention) Követők számának növelése

28 Fontos! Párbeszéd Folyamatos jelenlét Nem ingyenes! Néha fejlesztés
Szakértő bevonása

29 Veszélyek, kockázatok

30 Karrier Hungária

31 Kit hogyan fogunk elérni?

32

33 Source of hire – honnan töltjük be?
Source of hire report 2014

34 Source of hire A legtöbb cég nem pontosan, nem alaposan vagy egyáltalán nem méri – pedig fontos A nyitott pozíciók 42%-át a cégek belülről töltik be (előléptetés, áthelyezés) A munkatársak ajánlásai nagyon fontosak A közösségi média és az összes külső forrás nem független egymástól A pozíciók mindössze 2,9%a került betöltésre a közösségi média révén de nagyon sokat egyetértenek azzal, hogy a közösségi média jelenlét / vagy annak hiánya befolyásolja a többi csatornát Az állásportálok (és aggregátorok) jelentősek – a külső megoldások esetén 30-35%-ban ők hozzák a nyerő jelöltet Source of hire report 2014

35 Várakozások a közeljövőre nézve
A közösségi térben meg kell szerezni az értékes jelölteket és ehhez értelmes, provokatív diskurzust kell ott kialakítani A közösségi média remek lehetőség elérni az ezredfordulós generációt – akik arról is beszámolnak, ha ittak egy kávét… A felhasználók mobilról is akarnak keresni és jelentkezni állásokra Ha nem vagy a találati lista első 5 mezőjében, akkor sosem vesznek észre – a találatok 75%-a sosem látszik – a keresőkben ott kell lenni a jó pozíciókban Kommunikálni kell a jelöltekkel A közösségi média egy lehetőség a cégek számára, hogy márkát építsenek, meséljenek a kultúrájukról, és kapcsolatot alakítsanak ki a passzív jelöltekkel – aki ha egyszer váltani akarnak majd akkor már kialakult kapcsolatok révén indulnak el A cégeknek figyelniük kell arra, hogy ha új csatornákat is adnak a kiválasztási folyamathoz, ott transzparens módon kell megjelenniük Aki csak állásokat oszt meg és ezzel azt gondolja ő már közösségi médiában toboroz - az nagyon téved

36 Mire használjuk mi?

37

38

39 Q&A

40


Letölteni ppt "Bemutatkozás. Bemutatkozás Kik vagyunk? Internet penetráció Magyarországon 72%"

Hasonló előadás


Google Hirdetések