Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAttila Péter Megváltozta több, mint 10 éve
1
Iskola-egészségügyi Konferencia 2005. augusztus 25-26 1 Informatikai lehetőségek az iskola/ifjúság-egészségügyi munkában Wenhard Andrea egészségügyi szakközgaszdász védőnő
2
Iskola-egészségügyi Konferencia 2005. augusztus 25-26 2 ? ? ? ??? ? ???? ????? ? ??? ? ?? ? ? ?
3
Iskola-egészségügyi Konferencia 2005. augusztus 25-26 3 Kérdések Miért fontosak az informatikai ismeretek az iskolaorvosok, védőnők számára? Milyen előnyökkel jár az informatika egészségügyi alkalmazása? A gyermek számára? Az iskolaorvos, a védőnő számára? Mit kell tennünk ezekért az előnyökért?
4
Iskola-egészségügyi Konferencia 2005. augusztus 25-26 4 Az egészségügyi informatika az iskola- egészségügyben Fel kell készülni az e-Egészség programra Iskola-egészségügyi munka jővője Adminisztráció könnyítése Hatékonyabb munkavégzés Idő faktor Munka „image” Iskola-egészségügy, mint kutatási terület
5
Iskola-egészségügyi Konferencia 2005. augusztus 25-26 5 Az egészségügyi szakdolgozók elvárásai az egészségügyi informatikai rendszerektől 1.Legyen szép 2.Legyen jó 3. Legyen használható Dr. Sarkadi Károly ISH Kft.
6
Iskola-egészségügyi Konferencia 2005. augusztus 25-26 6 1. Legyen szép Esztétikus megjelenés A vizuális környezet strukturáltsága Színek alkalmazása Jól megtervezett grafikus felület
7
Iskola-egészségügyi Konferencia 2005. augusztus 25-26 7 2. Legyen jó Megbízhatóság Sebesség-idő faktor Rendszerstabilitás Folyamatos hozzáférhetőség Papír nélküli dokumentáció Digitális képrögzítési technika Betegfelügyeleti rendszerek
8
Iskola-egészségügyi Konferencia 2005. augusztus 25-26 8 3. Legyen használható – azaz „Felhasználóbarát” „ A jól dokumentált ellátás mind a gondozott, mind magunk számára létkérdés” - Adatok egységesítése és integrált kezelése - Standardizált felületek - Rendszerek integrálása egymással - Javítja a felhasználók compliance-t „ Adatot rögzíteni senki nem szeret, visszakérdezni annál inkább” Dr. Sarkadi Károly ISH Kft.
9
Iskola-egészségügyi Konferencia 2005. augusztus 25-26 9 Elvárások az iskola-egészségügyi szoftverrel szemben I. - Magas biztonságú adatbázis kezelés - Illetéktelenek hozzáférésének kizárása - Titkos adattárolás - Felhasználóbarát Windows-alapú kezelő felület
10
Iskola-egészségügyi Konferencia 2005. augusztus 25-26 10 Elvárások az iskola-egészségügyi szoftverrel szemben II. - Az adminsztrációs minimalizálása→több idő az aktív munkavégzésre - Gyors adekvált statisztika készítés - Tanulóközpontú adatrögzítés - Adjon szakmai, módszertani segítséget
11
Iskola-egészségügyi Konferencia 2005. augusztus 25-26 11 Elvárások az iskola-egészségügyi szoftverrel szemben III. A szoftver nem egy árúcikk, amit megvásárolunk, hanem egy szolgáltatás, amit megrendelünk. - Biztosított legyen hogy az iskolaorvos, védőnő tudjon kihez fordulni, ha problémája van! - Biztosított legyen a folyamatos karbantartás, és szakma követés - A szoftver mögött iskola-egészségügyi szakmai csoport álljon
12
Iskola-egészségügyi Konferencia 2005. augusztus 25-26 12 Jővőbeli elvárások I. Szöveges formátumban rögzíthető adatok kezelése mindenki számára - Minden iskola védőnőnek legyen számító- gépe és azon fusson iskola-egészségügyi program - Intranet: az iskola-egészségügy saját belső hálózata - elektronikus adatküldés, levelezés
13
Iskola-egészségügyi Konferencia 2005. augusztus 25-26 13 Jővőbeli elvárások II. - Iskolaegészségügyi szakmai tudásbázis létrehozása, amely bármikor elérhető - Nemzetközi adatbázisokhoz való hozzáférés - Betegirányító tanácsadó rendszer - Internet fórumok, videokonferenciák
14
Iskola-egészségügyi Konferencia 2005. augusztus 25-26 14 Jővőbeli elvárások III. Képi információk kezelése Tudományos munka, kutatás, - adatbányászat „Röghöz kötöttség” feloldása - hordozható informatikai eszközök
15
Iskola-egészségügyi Konferencia 2005. augusztus 25-26 15 Adatbányászat „We are drowning in information, but starving for knowledge” „Belefulladunk az adatokba, mégis szomjazunk az információra” /John Naisbitt/
16
Iskola-egészségügyi Konferencia 2005. augusztus 25-26 16 Adatbányászat I. Az adatbányászat célja: A nagy adathalmazokban rejlő még fel nem tárt új ismeretek, összefüggések kiaknázása informatikai módszerek felhasználásával.
17
Iskola-egészségügyi Konferencia 2005. augusztus 25-26 17 Adatbányászat II. Alkalmazásának feltételei: - Megfelelő mennyiségű strukturált adat rendelkezésre állása - Gazdasági, - Informatikai támogatottság
18
Iskola-egészségügyi Konferencia 2005. augusztus 25-26 18 Iskola-egészségügy mint kutatási terület adatbányászati módszerekkel Az iskola-egészségügy által gyűjtött adatokban keressünk összefüggéseket - Tanéves jelentés C táblájában szereplő több mint 80 betegség adatainak összevetése - Beiskolázási jelentés adatainak összevetése
19
Iskola-egészségügyi Konferencia 2005. augusztus 25-26 19 Összefoglalás Egészségügyi informatika az iskola- egészségügyben Egészségügyi szakdolgozók elvárásai az egészségügyi informatikai rendszerektől Elvárások az iskola-egészségügyi szoftvertől Jővőbeli elvárások Adatbányászat
20
Iskola-egészségügyi Konferencia 2005. augusztus 25-26 20 „Hogy a jelent megítélhessük s a jövőben haladhassunk a múltat ismernünk kell” Thanhoffer Lajos
21
Iskola-egészségügyi Konferencia 2005. augusztus 25-26 21 Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.