Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Vezérigazgatói Találkozó – 2010 október 1.
Forradalom? Web 2.0, közösségi média, számítási felhő – CRM a változások után György István Kereskedelmi igazgató update software Magyarország Kft 1051 Budapest, Dorottya u 1. Vezérigazgatói Találkozó – 2010 október 1.
2
A közösségi CRM berobban
„Social media” „Social CRM” „Barack Obama” „Beatles” találat találat találat találat
3
CRM a változások küszöbén – 2009 Röjtökmuzsaj
A válságban még fontosabb az ügyfél megtartás – ennek eszköze lehet a közösségi médián keresztül nyújtott szolgáltatás Generációs változások - Az X és Y generáció hatása Technológiai változások - Web 2.0 és a közösségi média Gazdasági környezet okozta változások - Az ügyfél által uralt piac hatásai
4
A közösségi CRM berobban
Nielsen Online research (2009. március) A leggyorsabban növekvő szektor a közösségi és blog oldalak (5,4%/év) A közösségi oldalak tagjai az internet használók 66,8%-a, ez több mint a levelezők aránya (65,1%)
5
ITT VAN!!! mobil mindig “on” wired & wireless független nyitott
Az Y generáció, mely… független közvetlen individualista nyitott mobil mindig “on” ambiciózus ITT VAN!!! sokszínű wired & wireless önbizalommal teli instant globális
6
Generációs szakadék Y generáció a feltörekvő új vásárló réteg, mely szokásaiban, viselkedésében és IT felhasználóként gyökeresen eltér minden korábbitól Ma a munkaerő 25%-a, 2014-ben a 47%-a tartozik ebbe a csoportba!* A jelenlegi vállalat vezetők zömében a „baby boomer” generáció tagjai, akik sokszor nem ismerik fel a piaci változásokat, ellenállnak az új technológiának és nem értik meg az Y generációban lévő piaci potenciált *Egyesült Államok
7
Az első Web 2.0 elnök www.barack20.com
David Plouffe: The Audacity to Win: The Inside Story and Lessons of Barack Obama's Historic Victory
8
Luther Márton tézisei, 1517, Wittenberg
Új modell „Cluetrain manifesto*” „Óriási globális információcsere kezdődött el. Az Interneten keresztül az emberek felfedezik hogy miként lehet a releváns tudást pillanatok alatt megosztani. Ennek közvetlen eredményeként a piacok okosabbakká válnak – és gyorsabban mint a vállalatok” *A könyvet 1999-ben, Christopher Locke, Doc Searls, és David Weinberger írta. (Perseus Books, 2000 (ISBN ) 1. tézis: a piac = beszélgetések (információcsere, áru megismerése, stb.) – erre való a web! 7. tézis: a web felforgatja a hagyományos hierarchiákat … 53. tézis: az Internet és a vállalati Intranet összefonódása Luther Márton tézisei, 1517, Wittenberg
9
Mi is a közösségi CRM? A közösségi CRM a technológia által támogatott üzleti filozófia és stratégia, üzleti szabályok, folyamatok, és közösségi jellemzők összessége, melynek célja, hogy beszélgetéseken keresztül megragadja az ügyfelet és kölcsönös előnyöket kínáljon egy megbízható és transzparens üzleti környezetben. Paul Greenberg
10
A közösségi CRM FOLYAMAT nem technológia
Mi is a közösségi CRM? A közösségi CRM FOLYAMAT nem technológia A közösségi CRM nyitottabbá fogja tenni a vállalatokat több információt megosztva a terek szereplőivel
11
Kérdések a közösségi CRM-mel kapcsolatban
Miért kell? Mert a vélemények megismerése a követendő stratégia alapja Mit hallgassunk? Mindent ami (a vállalatnak) fontos Panaszok Elismerések Kérdések Érdeklődések Lehetőségek Hol? A közösségi média nemcsak az iwiw vagy Facebook – ismerni kell a számomra releváns on-line teret Mire figyeljünk? Vállalat, brand, termék, szolgáltatások, kampányüzenetek Ki foglalkozzon vele? Nem személyre szabott feladat hanem workflow Az üzenetnek (információnak) a megfelelő helyre kell eljutni
12
CRM - SCRM
13
„Conversation prism” – az online beszélgetések leképezése
14
Közösségi CRM leképezése
15
A közösségi CRM koncepciója
Megfigyelés Megértés Kapcsolódás A fontosnak tartott adatok folyamatokat indítanak el a CRM rendszerben – a „beszélőt” felvesszük, mint kapcsolattartót, a panaszokat mint hibajegyet, kampányokkal válaszolunk, a kereskedők pedig automatikus értesítést kapnak. Meghatározott kulcsszavakat kereshetünk a kiválasztott közösségi médiákon keresztül (pl. Twitter, RSS csatornák stb.) és az adatokat a CRM rendszer adatbázisában tároljuk. Az adatokat elemezzük, hogy meghatározzuk az aktivitást ( milyen sokszor említik ), a szerzőket (kik beszélnek), a befolyásukat (hányan hallgatják), az érzelmi töltetet (pozitív / negatív / semleges) és trendeket.
16
Példák A márkához való érzelmi viszonyulás figyelése Média figyelés
Elemezzük, hogy egyes emberek hogy viszonyulnak a márkához, a termékhez vagy a szolgáltatáshoz Média figyelés Azonnali értesülés új média megjelenésről Termék kampányok Nyomonkövethető, hogyan fogadják az új terméket/szolgáltatást A véleményvezérek ismerete Nyomon követjük a VV-k bejegyzéseit és megfelelő válaszokat aduk Versenytárs elemzés Mit mondanak a versenytársról? Jobb szolgáltatások A véleményeket mint „hibabejelentéseket” vagy ügyfélpanaszokat fogadjuk Közösségi fejvadászat Új munkatársak keresése a közösségi médiában És még sok minden más, amire még nem is gondolunk
17
update.cosmic COSMIC = Comprehensive Observation of Social Media
Integrated with CRM
18
update cosmic
19
Számítási felhő Kik használják? Ellenérvek?
Majdnem mindenki a teremben… Google keresés szolgáltatások (fre , gmail, stb.) Közösségi média… Ellenérvek? Full service autó lízing Telefon előfizetés Tévé előfizetés Érdekel, hogy honnan jön az elektron? Definíció: „Egy számítási stílus amelyben a skálázható és rugalmas képességeket mint szolgáltatást lehet igénybe venni az Internet technológia segítségével” – Gartner Group
20
A számítási felhő előnyei
Nincs beruházás – nincs üzleti kockázat A használattal arányos költségek – skálázható, jól kalkulálható Gyors bevezetés - azonnali eredmények Belső tárgyi és emberi erőforrás igények csökkentése (A CIO nem örül…) Folyamatos upgrade – mindig a legújabb verzió használata Átlátható, tiszta költségstruktúra Bárhonnan elérhető Magas rendelkezésre állás – választható SLA Miért most? Trendek egybeesése Technológia - virtualizáció, mobil platformok, stb. Internet + Sávszélesség Gazdasági válság
21
A számítási felhő előnyei
„2012-ben a Fortune 1000 vállalatok 80%-a fog használni valamilyen felhő alapú számítástechnikát, a cégek 20%-ának pedig semmilyen belső IT szervezete nem lesz” - Gartner
22
update.revolution - az update új SaaS megoldása
You say you want a revolution Well, you know We all want to change the world You tell me that it's evolution Well, you know We all want to change the world … You say you got a real solution Well, you know We'd all love to see the plan You ask me for a contribution Well, you know We're doing what we can update.revolution - az update új SaaS megoldása
23
Kovács 10 üzletet zárt le a negyedévben, munkája elismeréséül adjunk neki egy sarok irodát!
A helyzet az Henry, hogy Kovács egy ügyfelünk, és nem a munkatársunk… Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.