Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaNatália Magyarné Megváltozta több, mint 10 éve
1
IKT az informatikus könyvtáros képzésben az egri főiskolán Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár
2
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu
3
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu A képzés struktúrája Nappali tagozat Levelező tagozat Távoktatásos tagozat
4
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu A képzés tartalmát meghatározó dokumentumok 200/2000. (XI.29.) Korm. rendelet (kreditrendszer) 129/2001. (VII.13.) Korm. rendelet (képesítési követelmények)
5
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu Az IKT-képzés tartalmát befolyásoló uniós határozatok 2000. június 19. e-Europe akcióterv 2001. január 21. a kultúra és az információs társadalom információs társadalom 2001. július 13. e-Learning 2002. december 19. interaktív médiatartalom Európában médiatartalom Európában
6
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu E-Learning On-line Európa megteremtése Új tanulási környezet Képzés minden szinten Multimédiás szolgáltatás és tartalomfejlesztés Virtuális campusok létrehozása
7
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu Specializációs lehetőségek 1. Könyvtárostanár Pedagógiai információforrások Kommunikáció a felhasználókkal Gyermek- és ifjúsági irodalom Szakmenedzsment
8
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu Specializációs lehetőségek 2. Információbróker Vállalkozói információforrások Szakmenedzsment Vállalkozási ismeretek Üzleti kommunikáció
9
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu Az IKT hatása az információhordozókra az információátadás közegére a tanár-tanuló kommunikációra az oktatás/tanulás módszerére a tanulás környezetére a hallgatókra
10
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu E-Europe Gyorsabb és biztonságos Internet Minden európai polgárnak rendelkeznie kell az információs társadalomban való élethez és munkához szükséges készségekkel Az oktatási és képzési rendszernek meg kell felelnie a tudáson alapuló társadalom követelményeinek
11
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu A könyvtár az 5. K+F Keretprogramban A könyvtár az információs társadalom stratégiai tényezője
12
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu A tanterv általános informatikai vonatkozásai Számítógépes konfigurációk Algoritmizálás alapjai Ügyviteli alkalmazások Adatbázis-kezelés Számítógépes hálózatok Médiaismeret Európai információmenedzsment Multimédiafejlesztés
13
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu A virtuális campus WebCT
14
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu
15
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu
16
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu
17
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu
18
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu Scientific communication Information selection User and media studies Information studies The crucial elements of the curriculum II.
19
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu Scientific communication Communication between ResearchersPractitioners, Students and „Ordinary" people
20
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu Information studies I. Concept of information Scientific and social communication systems Evaluation of retrieval systems All types of media Development of document representations (surrogates) Information and communication structures
21
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu Document types in all domains and all media (including specific media, e.g. homepages on the Internet) Information-related problems Information studies II.
22
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu Studies of interactive information retrieval Hypertext functionality in information systems Selected types of online information systems: Traditional bibliographic systems Network-based dynamic multi-media systems, e.g. the Internet, World Wide Web Digital libraries
23
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu A legfontosabb kérdés Kik lesznek a tudás társadalmának hivatott képviselői? az IKT készségszintű ismerői
24
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu The crucial elements of the curriculum I. Information retrieval Knowledge organisation Culture, literature and media Research methods Organisation and finance History of books and libraries
25
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu Information retrieval Reference Databases CD-ROM Internet Search strategy
26
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu Knowledge organisation Representation Cataloguing Classification indexing
27
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu Culture, literature and media cultural theory media policy children and adults lifestyle
28
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu Research methods scientific theory data collection analysis
29
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu Organisation and finance Management Communication Quality Leadership
30
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu History of libraries and books Cultural outlook TechnologyDevelopment
31
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu Information selection Purpose Needs Finance Quality
32
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu User and media studies Researchers Children and young people MusicFilm Childrens literature CD-ROM
33
Tudásalapú társadalom - információs műveltség e-mail: tovarij@ektf.hu Thank you for attention!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.