Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Termék & Márka Kopcsay László.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Termék & Márka Kopcsay László."— Előadás másolata:

1 Termék & Márka Kopcsay László

2 hanem probléma megoldási
" A vevő nem terméket, hanem probléma megoldási lehetőséget vásárol."

3 Termék: mindaz, ami eladható.
A piaci értékítéletet befolyásoló tényezők Milyen technikai előnyt jelent a termék? Milyen rendszerben működtethető? Van-e helyettesítő megoldás? Milyenek a kapcsolódó szolgáltatások? Mi várható az iparágban jövőre? Milyenek a hazai termékek részaránya?

4 Termékkategóriák Fogyasztási cikkek Szolgáltatás Termelőeszközök Egyéb
napi tömegcikk Szolgáltatás szakcikk luxustermékek anyaggal kiegészített impulzustermékek anyag nélküli Termelőeszközök Politika Település Egyéb állóeszköz Politika alapanyag, alkatrész Település segédanyag, szerviz energia

5 Terméksajátosságok Minőségszint Termékjellemzők Stílus Márkanév
Csomagolás Formaterv (design) Kapcsolódó szolgáltatás

6 a márka grafikai megjelenítése.
Márkapolitika A márka: egy név,kifejezés,jel,szimbólum,design v. ezek kombinációja.Célja,hogy adott termelő v. eladó termékét azonosítsa és megkülönböztesse őket más versenytársakétól. Logó: a márka grafikai megjelenítése.

7 a vállalat alkuereje nő védelem az árversenyben
Versenyelőnyök: marketing költség csökkenthető a vállalat alkuereje nő magasabb ár bővítési lehetőség védelem az árversenyben hosszabb termékélet

8 A termelő készít márkát,
2 FÉLE MÁRKA TERMELŐI KERESKEDELMI A termelő készít márkát, Ő adja a nevet Ezek a márkák a kereskedő márkanevét használják,a termelővel csak legyártatja saját kereskedelmi márkáját

9 Csomagolás funkciói Hagyományos funkciók Új funkciók
biztonsági tárolás gazdaságos szállíthatóság áru védelme költségtakarékosság Új funkciók környezetvédelmi igények kielégítése integrációs előírásokhoz való igazodás

10 A csomagolás marketing funkciói
használati információk marketing információk „néma eladó” funkció csomagolási design megkülönböztethetőség impulzus vásárlásra ösztönzés

11 Termékpolitika Termékvonal Termékmix
Egymással szoros kapcsolatban lévő termékek csoportja. Termékmix Adott termelő teljes kínálata. szélesség: hány termékvonal hosszúság: hány termékegység mélység: hány változat konzisztencia: termékvonalak kötődése

12 Piaci növekedés üteme SZTÁROK FEJŐS TEHENEK
BCG növekedés- részesedés mátrix SZTÁROK KÉRDŐJELEK magas Piaci növekedés üteme FEJŐS TEHENEK SEREGHAJTÓK alacsony magas alacsony Relatív piaci részsedés

13 Termékéletgörbe volumen értékesítés nyereség idő 1. 2. 3. 4.

14 Termékfejlesztés motívumai
Belső motívumok növekedés biztosítása nyereség biztosítása versenyképesség javítása kockázat csökkentése

15 Külső motívumok piaci telítettség struktúra változásához való igazodás konjunktúra szezonális ingadozás kiegyenlítése

16 A termékfejlesztés fázisai
kutatás termékötlet gazdaságossági analízis termékfejlesztés tesztelés, fogyasztói vizsgálat piaci bevezetés

17 marketingkommunikáció megismerésére kell törekedni
1. BEVEZETÉS nincsenek igazán versenytársak kevés a közvetítők száma önköltség magas marketingkommunikáció megismerésére kell törekedni árak eltérnek egymástól

18 4 féle bevezetési stratégia
Gyors lefölözés -magas ár, magas promóció -a piac nem tud róla, s meg tudja fizetni -presztízs termékek CD, autó Lassú lefölözés -magas ár, alacsony promóció -a piac tud róla, s meg tudja fizetni -nincs verseny, legnagyobb haszon -számítógép, mobiltelefon Gyors behatolás -alacsony ár, magas promóció -ár érzékeny vevő, nagy piac, erős verseny -legkisebb haszon, tömegáruk Lassú behatolás -alacsony ár, alacsony promóció -ár érzékeny piac, szegények stratégiája -nagy piac, de csak piaci rés

19 2. NÖVEKEDÉS itt válik a termék nyereségessé nő a közvetítők száma megjelennek a versenytársak kommunikáció » vásárlásra ösztönzés költségek fokozatosan csökkennek

20 a termék végig nyereséget termel
3. ÉRETTSÉG a termék végig nyereséget termel nagy versenyhelyzet sok közvetítő & versenytárs kommunikáció » újravásárlás

21 ?????????????????????? 4. HANYATLÁS egy idő után veszteséges
kevesebb közvetítő & versenytárs kommunikációra nem költenek új stratégia kell: kilépjen a piacról vagy ne ??? ??????????????????????

22 Piacon maradás stratégiájának okai garanciális okok nosztalgia
humánpolitika magas kilépési korlát • egyediség igénye

23 VÉGE


Letölteni ppt "Termék & Márka Kopcsay László."

Hasonló előadás


Google Hirdetések