Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Termék & Márka Kopcsay László
2
hanem probléma megoldási
" A vevő nem terméket, hanem probléma megoldási lehetőséget vásárol."
3
Termék: mindaz, ami eladható.
A piaci értékítéletet befolyásoló tényezők Milyen technikai előnyt jelent a termék? Milyen rendszerben működtethető? Van-e helyettesítő megoldás? Milyenek a kapcsolódó szolgáltatások? Mi várható az iparágban jövőre? Milyenek a hazai termékek részaránya?
4
Termékkategóriák Fogyasztási cikkek Szolgáltatás Termelőeszközök Egyéb
napi tömegcikk Szolgáltatás szakcikk luxustermékek anyaggal kiegészített impulzustermékek anyag nélküli Termelőeszközök Politika Település Egyéb állóeszköz Politika alapanyag, alkatrész Település segédanyag, szerviz energia
5
Terméksajátosságok Minőségszint Termékjellemzők Stílus Márkanév
Csomagolás Formaterv (design) Kapcsolódó szolgáltatás
6
a márka grafikai megjelenítése.
Márkapolitika A márka: egy név,kifejezés,jel,szimbólum,design v. ezek kombinációja.Célja,hogy adott termelő v. eladó termékét azonosítsa és megkülönböztesse őket más versenytársakétól. Logó: a márka grafikai megjelenítése.
7
a vállalat alkuereje nő védelem az árversenyben
Versenyelőnyök: marketing költség csökkenthető a vállalat alkuereje nő magasabb ár bővítési lehetőség védelem az árversenyben hosszabb termékélet
8
A termelő készít márkát,
2 FÉLE MÁRKA TERMELŐI KERESKEDELMI A termelő készít márkát, Ő adja a nevet Ezek a márkák a kereskedő márkanevét használják,a termelővel csak legyártatja saját kereskedelmi márkáját
9
Csomagolás funkciói Hagyományos funkciók Új funkciók
biztonsági tárolás gazdaságos szállíthatóság áru védelme költségtakarékosság Új funkciók környezetvédelmi igények kielégítése integrációs előírásokhoz való igazodás
10
A csomagolás marketing funkciói
használati információk marketing információk „néma eladó” funkció csomagolási design megkülönböztethetőség impulzus vásárlásra ösztönzés
11
Termékpolitika Termékvonal Termékmix
Egymással szoros kapcsolatban lévő termékek csoportja. Termékmix Adott termelő teljes kínálata. szélesség: hány termékvonal hosszúság: hány termékegység mélység: hány változat konzisztencia: termékvonalak kötődése
12
Piaci növekedés üteme SZTÁROK FEJŐS TEHENEK
BCG növekedés- részesedés mátrix SZTÁROK KÉRDŐJELEK magas Piaci növekedés üteme FEJŐS TEHENEK SEREGHAJTÓK alacsony magas alacsony Relatív piaci részsedés
13
Termékéletgörbe volumen értékesítés nyereség idő 1. 2. 3. 4.
14
Termékfejlesztés motívumai
Belső motívumok növekedés biztosítása nyereség biztosítása versenyképesség javítása kockázat csökkentése
15
Külső motívumok piaci telítettség struktúra változásához való igazodás konjunktúra szezonális ingadozás kiegyenlítése
16
A termékfejlesztés fázisai
kutatás termékötlet gazdaságossági analízis termékfejlesztés tesztelés, fogyasztói vizsgálat piaci bevezetés
17
marketingkommunikáció megismerésére kell törekedni
1. BEVEZETÉS nincsenek igazán versenytársak kevés a közvetítők száma önköltség magas marketingkommunikáció megismerésére kell törekedni árak eltérnek egymástól
18
4 féle bevezetési stratégia
Gyors lefölözés -magas ár, magas promóció -a piac nem tud róla, s meg tudja fizetni -presztízs termékek CD, autó Lassú lefölözés -magas ár, alacsony promóció -a piac tud róla, s meg tudja fizetni -nincs verseny, legnagyobb haszon -számítógép, mobiltelefon Gyors behatolás -alacsony ár, magas promóció -ár érzékeny vevő, nagy piac, erős verseny -legkisebb haszon, tömegáruk Lassú behatolás -alacsony ár, alacsony promóció -ár érzékeny piac, szegények stratégiája -nagy piac, de csak piaci rés
19
2. NÖVEKEDÉS itt válik a termék nyereségessé nő a közvetítők száma megjelennek a versenytársak kommunikáció » vásárlásra ösztönzés költségek fokozatosan csökkennek
20
a termék végig nyereséget termel
3. ÉRETTSÉG a termék végig nyereséget termel nagy versenyhelyzet sok közvetítő & versenytárs kommunikáció » újravásárlás
21
?????????????????????? 4. HANYATLÁS egy idő után veszteséges
kevesebb közvetítő & versenytárs kommunikációra nem költenek új stratégia kell: kilépjen a piacról vagy ne ??? ??????????????????????
22
Piacon maradás stratégiájának okai garanciális okok nosztalgia
humánpolitika magas kilépési korlát • egyediség igénye
23
VÉGE
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.