Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKlára Hajduné Megváltozta több, mint 10 éve
1
HEF OP / 2.1.6 A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Az együttnevelés feltételrendszerének megteremtése Kisújszállás alapfokú közoktatási intézményeiben Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kádas György Általános Iskola, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola, Diákotthon és Gyermekotthon Kisújszállás, Bajcsy_Zs. út 37
2
„Minden egyes ember csak ember, ennél te sem vagy több és ő sem kevesebb.”
3
Miről is szól a program? A Kisújszálláson és vonzáskörzetében élő, sajátos nevelési igényű gyermekek esélyegyenlőségének javításáról Befogadó közoktatási rendszer, inklúzív nevelés, oktatás feltételeinek megvalósításáról
4
Sajátos nevelési igényű gyermek
Sajátos nevelési igényű , az a gyermek vagy tanuló, aki a szakértői és rehabilitációs bizottság szakvéleménye alapján: testi, érzékszervi, értelmi, beszédsérült, autista, több sérültség együttes előfordulása esetén halmozottan sérült, lelki fejlődés zavarai miatt a nevelési, tanulási folyamatban tartósan akadályozott (pl. olvasási, írási, számolási nehézséggel küzd.)
5
A program megvalósítói
Kádas György Általános Iskola Arany János Általános Iskola Kossuth Lajos Általános Iskola, Pedagógiai Szakszolgálat és Diákotthon Városi Óvodai Intézmény Művelődési és Ifjúsági Központ
6
A projekt célja A közoktatási intézményekben csökkenjen a kirekesztő, és erősödjön a befogadó szemlélet, alakuljon ki a befogadó környezet. A közös programok, játékos tevékenykedés során, a gyermekek ismerkedjenek meg egymás értékeivel. A városi intézményekben tanuló gyermekek , pedagógusok, szülők, érzékenyítése, a „más” gyermekek elfogadásának segítése. Javuljon az SNI tanulók továbbtanulási esélye, csökkenjen társadalmi kirekesztettségük.
7
A projekt fő tevékenységei
A cél érdekében 3 munkacsoportot hoztunk létre, mely alapján kidolgoztuk tevékenységeinket. I. Pedagógusok képzésével, szemléletformálásával kapcsolatos tevékenységek II. Szülők segítésével, szemléletformálásával kapcsolatos tevékenységek III. Gyermekek szemléletformálása érdekében, sok közös program szervezése
8
I. Pedagógusok tevékenységei
A pedagógusok ingyenes képzéseken fognak részt venni, ahol az inklúzív nevelést fogják elsajátítani. Kompetencia-alapú programcsomagokat fognak kipróbálni, mely a tanulók sokoldalú képességfejlesztését segíti elő. A városban működni fog egy közös szakmai műhely, amelyben tapasztalatot fognak cserélni a pedagógusok, jó gyakorlataikat osztják meg egymással. Kiadványt fog készíteni a konzorcium Tapasztalatcsere látogatáson fognak részt venni Kistérségi szakmai konferenciát szerveznek.
9
Szülőknek tervezett foglalkozások
Szülői tájékoztatás 2. foglalkozás: Mit várok a gyermekemtől? Pszichológus előadása foglalkozás: Szülői klub pszichológus megsegítéssel, fejlesztő eszközkölcsönzéssel
10
Tanulók tevékenységei
Az SNI gyermekek és a többségi iskolákban nevelkedő tanulók szemléletformálása, közös szabadidős rendezvényeken keresztül valósul meg, melynek helyszínei Művelődési házban lesznek. Kézműves délutánok, népi mesterségek, színpadi műsorok, játszóház, táncház…
11
Köszönöm a megtisztelő figyelmüket!
Tatár Jánosné szakmai vezető
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.