Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Weblap-szerkesztés
2
Információs hálózati szolgáltatások
Internet fontosabb szolgáltatásai (szóbeli) Elektronikus levelezési rendszer használata (szóbeli) Állományok átvitele (szóbeli) WWW (gyakorlati) Keresőrendszerek (szóbeli) Távoli adatbázisok használata (szóbeli)
3
Kommunikáció az Interneten
böngészőt használat Hálózati dokumentumok szerkezete Weblap készítése Web-szerkesztővel (A szerkesztő program választását a feladatok határozzák meg.) HTML leíró nyelv, alapelemei (emelt szint) (Hogyan lehet számonkérni?) Hivatkozások készítése
4
Formázási lehetőségek
címsor, háttérszín, háttérkép, különböző színű, méretű, igazítású szöveg lista táblázatok képek animációk
5
Olimpiai arany négyes Feladat elemzés
Középszintű feladat – pontszám alapján A téma motiváló, érdekli a tanulókat Reproduktív jellegű Ha nincs minta nehezebb, érdemes adni
6
Számonkért ismeretek Állomány műveletek
5 html fájl készítése 5 txt és 5 jpg forrásállomány 7.2. Weblap készítése Web-szerkesztővel Formázási lehetőségek oldalcím, háttér táblázat és beállításai kép nincs formázás kereszthivatkozás készítés
7
Meggondolandó A bevezető szöveg forrás megadása jól elkülönítve nincs internet kapcsolat A 2. pont táblázat megadása (4 oszlop és 4 sor) cellák összevonása vagy a módszert megadjuk, vagy a megjelenést írjuk le 7. pontban a táblázat első sorában cella-összevonás szükséges
8
Pontozási útmutató A feladat megoldása 15 elemi műveletnél több lépést igényel Figyelem! 1-3 művelet felel meg 1-1 pontnak Mi a pontszám, ha 1 művelet kimarad? ha 4 link helyett 3 van?
9
Javítsunk! 4 diák munkáját értékeljük a pontozási útmutató alapján!
A pontozás tovább nem bontható! A kijavított feladatok pontszámainak szórását értékeljük.
10
Próba dolgozatok javítása!
részpontszámok meghatározása eredmények összehasonlítása
11
Gundel-palacsinta középszintű 1 lap készítése a feladat
képek átméretezése minta alapján kell a szerkezetet meghatározni táblázatot a vonalak sugalják a feladat elején a képállományok nevének felsorolása hiányzik? link készítés képekre külső link jó-e?
12
Pontozási útmutató - Javítás
A pontozási útmutató egyértelmű-e? 4 diák munkáját értékeljük a pontozási útmutató alapján! A pontozás tovább nem bontható! A kijavított feladatok pontszámainak szórását értékeljük.
13
Próba dolgozatok javítása!
részpontszámok meghatározása eredmények összehasonlítása
14
Tengerimalac emeltszintű feladat
15
Tengerimalac pontozási útmutató
Az oldal háttérszíne „indianred” 1 pont A oldalcím „Lilla tengerimalac oldala” Táblázat 4 cellával A cellák szegélye látható Háttérszínük „darksalmon” és távolságuk 0 pixel A cellák és a szöveg széle közötti távolság 15 pixel A jobb oldali hosszú cella szélessége 200 pixel Az oldal címe IMPACT betűtípussal 7-es mérettel INDIANRED színnel
16
középre igazítva 1 pont Kétféle cím 3-as és 4-es méretben A fekete hátterű cellában az írás színe „lightcoral” A feketével írt szövegben lévő kép mérete 500*312 Az egeret fölémozgatva kiírja, hogy „Miki és háreme az új helyen” Link „Vissza az oldal tetejére” link A jobb oldali cella tartalma felül és középen 2 pont A linkek új sorban
17
A kép (malaclogo.bmp) JPG vagy GIF állománnyá alakítva
2 pont A kép mérete 173*175 képpont A linkek fölötti feliratok 3-as címtípusúak 1 pont Két link, amely az etetes.html és a kepek.html állományokra mutatnak Két link: a oldalra, a oldalra Új ablakban nyitja meg az oldalt Megjegyzés tag-ben vizsgakódja Összesen: 30 pont
18
(feladat problémáinak elemzése)
Velence (feladat problémáinak elemzése)
19
A feladat elemzése Az ötlet, téma nagyon jó átdolgozás után a feladat alkalmazható. Az emelt szintű érettségin a dokumentum készítés 30 pontos. Ékezetes könyvtár és állomány neveket nem lehet alkalmazni. A kép fájlok neve nem segít a vizsgázónak (fényképezőgép adja)
20
Kép méretezés nincs a feladatban
Kép méretezés nincs a feladatban. Valódi weblapnál ilyen nagy képek alkalmazása hibás. Több részfeladatnál keresni kell a megfelelő képet. Minta nélkül nehéz a megoldás. Ennek ellenére a feladat reproduktív jellegű. A feladat szövege hosszú. Nehéz megérteni, hogy a lapok hogyan kapcsolódnak. A feladat megoldójának nevét nem lehet feltüntetni.
21
A pontozási útmutató elemzése
A nagyobb pontszámokat érdemes felbontani. A javító a pontszámot nem bonthatja egységes értékelés a cél. Ha egy lapon jó egy formázás, de a többi lapon nem, akkor mennyi a pontszám? Helytelen témájú, forrású képet szúr be, akkor ezt hogyan értékeljük?
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.