Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEmma Barnané Megváltozta több, mint 10 éve
1
Ármeghatározás a felsőoktatásban Rappai Gábor 2010. október 21.
2
Felsőoktatási intézmény gazdasági célja Maradvány-elvből adódóan – ahol M – idei maradvány M e – előző évi maradvány p - egy hallgatóra jutó bevétel (ár, tandíj) H - hallgatók száma C - az oktatás összes költsége
3
Oktatás árának (tandíjnak) típusai Állami normatíva (oktatási normaelem, hallgatónként) Költségtérítési díj nem lehet kevesebb (!), mint az állami semmi sem követeli meg, hogy csak a költségeket fedezze bizonyára függ hírnévtől, potenciális kereslettől, stb.
4
Árképzési elvek Költség-alapú (állam) Piac-vezérelt (intézmény) Érték-orientált (hallgató)
5
Költség-alapú árképzés (példa) Jellemzők„A” szak„B” szak Évfolyam-létszám (fő) 240120 Gyakorlati/szemináriumi csoportok száma az évfolyamon 108 Heti óraszám (előadás+gyakorlat) hallgatónként 14+68+12 Képzési költségek megoszlása (%) - személyi - dologi - felhalmozási 70 25 5 45 40 15 1 oktatóra jutó nem oktató alkalmazott (fő) 0,250,50 Képzett ár p5p
6
Piac-vezérelt árképzés (példa) KarSzékhely Rang (HVG 2009) Túl- jelentkezési ráta Max. irányszám (fő) Tandíj (Ft/félév) SE-ÁOKBudapest12,86 400 975 000 SZTE-ÁOKSzeged21,38 243 950 000 PTE-ÁOKPécs31,54 200 925 000 DE-ÁOKDebrecen41,52 250 850 000
7
Értékorientált árképzés (példa)
8
PécsiKözgáz példája (MSc, magyar) Normatíva/Tandíj/Árezer Ft/tanév Állami normatíva (I. kategória)455 + 30 Költségtérítési díj500 Hallgatói megkérdezés ( 6 millió /BA+MSc diploma) 600
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.