Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaTamás Orbán Megváltozta több, mint 10 éve
1
1 Marketing II. – VI. feladat E-kommunikáció Budapest, 2009. március 18. Készítette: Börcsök Sándor a K-ExxOn megbízásából K-Exx-On
2
2 Idézet Idézet Online kommunikációs szabályok Online kommunikációs szabályok Online – Offline összehasonlítás Online – Offline összehasonlítás Pilot kommunikációs stratégia Pilot kommunikációs stratégia Tartalom K-Exx-On
3
Miért kell összehasonlítanunk bármit is? „A kommunikáció-technológiai robbanás eredményeként óriási – és egyre növekszik – az információs nyomás. Egy szemléletes példával érzékeltetve: ma a New York Times egyetlen kiadása több információt tartalmaz, mint amit a 17. századi Angliában egy ember egész élete során befogadhatott. Az egyre irritálóbb környezetre válaszul a fogyasztói magatartás egyre célratörőbbé válik.” „A kommunikáció-technológiai robbanás eredményeként óriási – és egyre növekszik – az információs nyomás. Egy szemléletes példával érzékeltetve: ma a New York Times egyetlen kiadása több információt tartalmaz, mint amit a 17. századi Angliában egy ember egész élete során befogadhatott. Az egyre irritálóbb környezetre válaszul a fogyasztói magatartás egyre célratörőbbé válik.” 3 K-Exx-On
4
Az online kommunikáció 13 szabálya 1. A megfelelő embert a megfelelő időben. 2. N incs kontroll. 3. A hálózatok ereje meglovagolható. 4. C sak az üzleti érték számít. 5. C sak mert online – még nem feltétlenül jobb. 6. I ntegráció – csak hatás alapján! 7. M indig szem előtt tartandók: érték és igazság. 8. A „vissza” gomb mindenekfelett áll. 9. A tapasztalat mindennél többet ér. 4 10. C sak a változás örök. 11. É píts adat helyett információra. 12. A fogyasztó is ember. 13. M inek új fogyasztó, ha már van régi? K-Exx-On
5
Offline kontroll 5 Állami hatóságok – ORTT, NHH K-Exx-On
6
Online kontroll 6 Nincs – ellenpélda: Kína K-Exx-On
7
A hálózatok ereje 7 K-Exx-On
8
Összehasonlítás 8 A reklám megjelenése MéreteÜzenet módjaLefedettsége (terjedelmi korlát) CélközönségÁrÁrHírértékVisszakeres- hetőség Napi lapNapiFix, keretesKép+ szöveg Területi Meglévő előfizetők, alkalmi olvasók Magas Naponta frissítendő Nincs, csak ha eltesszük „emlékbe” RádióIdőszakosMeghatáro- zott idejű, max: 30’ HangFrekvencia Hatótávol- ság Háttér rádió- zók, alkalmi hallgatóság KözepesNaponta frissítendő Nincs* TvIdőszakosMeghatáro- zott idejű, max: 30’ Hang+kép+ +szöveg Lefedettségi hatótávolság Műsorfüggők alkalmi Tv nézők Nagyon magas Naponta frissítendő Nincs* InternetFolyamatosKorlátlan Hang+kép+ szöveg és ezek kombinációja (interaktivitás) Nincs területi korlát Korlátlan*AlacsonyAzonnali frissítés Tetszőleges időpontba K-Exx-On
9
Offline (Hagyományos) vs. Online (Interaktív) „Régi” „új” „Régi” „új” Egyirányú kétirányú Egyirányú kétirányú Monológ dialógus Monológ dialógus Pushpull rendszerű Pushpull rendszerű „Becsülhető” mérhető „Becsülhető” mérhető 9 K-Exx-On
10
Kommunikációs és márkastratégia 10K-ExxOn EXXONszempontokK-Exx-On SzokványostermékekKiegészítés bioüzemanyag, keksz szűrő ÖsszegyűjtőmárkastratégiaÖsszegyűjtő szétszóró Vállalati szintűkommunikációVállalati, termék, személyi Megtartásra ösztönözpiacÚj generálása (biobutanol, cellulóz alapú bioüzema.) Nincs környezetvédelmi elismerés, nincs KIR EgyébEMAS, ISO14001
11
Online megjelenés Online kereskedés: nyers- és finomított olaj, CO2 kereskedelem Online kereskedés: nyers- és finomított olaj, CO2 kereskedelem Nincs e-termék, e-bolt Nincs e-termék, e-bolt Oka: Oka: világméretű vállalatként jelentős többletköltség világméretű vállalatként jelentős többletköltség kommunikációs krízismenedzsment kommunikációs krízismenedzsment Egyedüli próbálkozás: kutanként differenciált árak, extra akció minden nap a honlapon Egyedüli próbálkozás: kutanként differenciált árak, extra akció minden nap a honlapon 11K-ExxOn
12
12 Köszönjük a figyelmet! K-Exx-On
13
Kommunikációs stratégia Termékeink: nyersolaj, petrolkémiai termékek, műanyag, motorolaj, üzemanyag (diesel, LPG, bioüzemanyag) Termékeink: nyersolaj, petrolkémiai termékek, műanyag, motorolaj, üzemanyag (diesel, LPG, bioüzemanyag) Márkastratégia: márkaimázs Márkastratégia: márkaimázs Összegyűjtő szétszóró Összegyűjtő szétszóró Vállalati, termék és személy márka egyszerre Vállalati, termék és személy márka egyszerre Tudatos átállás a zöld termékekre (biobutanol) Tudatos átállás a zöld termékekre (biobutanol) EMAS, ISO 14001 hangsúlyozása EMAS, ISO 14001 hangsúlyozása 13 diverzifikáció K-Exx-On
14
Az Online (Interaktív) marketinget párbeszédre késztető piaci eszköznek tekinthetjük, mert: Az Online (Interaktív) marketinget párbeszédre késztető piaci eszköznek tekinthetjük, mert: - kétirányú ( a potenciális vevők és eladók közötti kapcsolat közvetítők nélkül jön létre) - adatbázisra támaszkodik - a vevőmagatartás kedvező irányú befolyásolására számos támogató média használható fel. (a névjegykártyától a prospektuson át a médiában való megjelenésig bezárólag /sajtó, rádió, tv/) 14K-ExxOn
15
15 Előre meghatározott célcsoportnak, személyeknek közvetít üzeneteket A kommunikációs üzenet előre meghatározott célcsoportra irányított A visszajelzés, a válasz módszere előre beépített Kis mértékben tér el a hagyományos reklámtól, de a különbség a kommunikációs célban található Összekapcsolja a reklámot az akcióval, és azonnali válaszra ösztönöz K-ExxOn
16
16 Összegzés Reklámok: tetszőleges méretű anyag helyezhető el a cégük honlapján és az értékesítési helyeken Reklámok: tetszőleges méretű anyag helyezhető el a cégük honlapján és az értékesítési helyeken Vevőszolgálat: heti 7 napon át, napi 24 órában meglévő értékesítési csatorna, mely a bejövő elektronikus párbeszédeket kezeli és adatbázist épít Marketingkutatás: az érdeklődő, vásárlói csoportokkal párbeszéd, interjúkészítés, elektronikus kérdőívek kitöltése Értékesítés: termék és szolgáltatás bemutatás, akciók megjelenítése kommunikálása K-ExxOn
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.