Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaElek Papp Megváltozta több, mint 10 éve
1
HANS BELTING A mű - kontextusban prezentációs anyag 1 Propedeutika TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 – Propedeutika alprojekt1
2
HANS BELTING A mű a kontextusában 2TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 – Szöveggyűjtemény-alprojekt A funkciófogalom történetéről Horst W. Janson : a funkciófogalom anélkül, hogy a mechanisztikus funkcióelmélet tévedéseibe esnénk a művészettörténet „formalista” tradíciójának egyedül a művészet esztétikai funkciója számít (minden gyakorlati vagy szemantikai meghatározásával szemben) eredmény: forma és tartalom szétválasztása (stíluskritika vs ikonográfia) t Janson: formát és tartalmat ismét együtt: funkcióelemzés és keletkezési kontextus
3
HANS BELTING A mű a kontextusában 3TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 – Szöveggyűjtemény-alprojekt Egy mű a kontextusában: Duccio Maestàja
4
HANS BELTING A mű a kontextusában 4TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 – Szöveggyűjtemény-alprojekt A középkorban a kép – nem elsősorban művészi kérdés nagyobb kontextusba történő integráció: kultuszképnek számít, amelyen egy kultikus személy rituálisan jelenik meg. (…
5
HANS BELTING A mű a kontextusában Maestro di Tressa Mária gyermekkel (13. század). Siena, Museo dell’ Opera del Duomo 5TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 – Propedeutika-alprojekt
6
HANS BELTING A mű a kontextusában 6TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 – Szöveggyűjtemény-alprojekt A táblaképnek nem elsődleges feladata hogy egy történetet meséljen el inkább, hogy egy személynek átélhető létet adjon a festett képmásban, amelyet az emberek kultuszcselekvések tárgyává tehettek ezért is korlátozódnak a témák Mária és a legfontosabb szentek ábrázolására
7
HANS BELTING A mű a kontextusában Duccio di Buoninsegna (kb.1255- 1318) Maestà (1308-1311) rekonstrukció Siena, Museo dell’ Opera del Duomo 7TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 – Szöveggyűjtemény-alprojekt
8
HANS BELTING A mű a kontextusában 8TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 – Szöveggyűjtemény-alprojekt A mű összességében öt képzónából állt és egy oromzatokkal, fiálékkal és támpilérekkel tagolt architektonikus körvonalat mutatott: ez megismétlődött a hátoldalán, amely a kórusban tevékenykedő kanonokok számára volt látható. Krisztus életének ciklusa itt egy helyen foglalja össze egy teljes templomkifestés programját. A kétoldalas képtábla kettős arcát a szabadon álló főoltáron meghatározott helyére tervezték, és ez a kettős örökség is azt fejezi ki, amit a mű képviselt: a kórusban elhelyezett Mária-oltár és Krisztus- oltár örökségét.
9
HANS BELTING A mű a kontextusában 9TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 – Szöveggyűjtemény-alprojekt Előzménye: Madonna del Voto
10
HANS BELTING A mű a kontextusában Siena a Dóm belső összképe a szentély felé 10TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 – Szöveggyűjtemény-alprojekt
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.