Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Web 2.0-ás technológiák alkalmazási lehetőségei a tanárképzésben

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Web 2.0-ás technológiák alkalmazási lehetőségei a tanárképzésben"— Előadás másolata:

1 A Web 2.0-ás technológiák alkalmazási lehetőségei a tanárképzésben
MOTIVATE Leonardo projekt A Web 2.0-ás technológiák alkalmazási lehetőségei a tanárképzésben Staff development Tóth Péter

2 A hálózatok hálózatai, avagy a hálózatok csapdájában

3 1. Az információs technológia fejlődési üteme
Az integrált áramkörök kapacitása havonta megduplázódik. Az integrált áramkörökbe épített tranzisztorok száma évente megkétszereződik. (Moore-törvény) A kommunikációs rendszerek teljes sávszélessége évente megháromszorozódik. (Gilder-törvény) A hálózat értéke négyzetesen arányos a csomópontok számával. (Metcalf-törvény; Barabási-törvény) A DRAM 1 bitjének ára 18 havonta megfeleződik. (Shugart-törvény) A felhasznált tárolókapacitás 12 havonta megkétszereződik. (Ruettgers-törvény) Forrás: Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács Az Információs Társadalom Technológiai Távlatai (

4 2. A közösségi hálózatok struktúrája

5 3. Tudáshálózat Fogalomtérkép (Joseph D. Novak konstruktivista elmélete a David Ausubel féle asszimilációs tanuláselméleten nyugszik)

6 Gondolati térkép (Allan Collins, M. Ross Quillian, Tony Buzan)
3. Tudáshálózat Gondolati térkép (Allan Collins, M. Ross Quillian, Tony Buzan)

7 Visual Understanding Environment (VUE) program grafikus felülete
3. Tudáshálózat Visual Understanding Environment (VUE) program grafikus felülete

8 VUE 2.0 bemutatók

9 További fogalomtérképek
Highwire-Stanford Ontopia

10 Összefoglaló megállapítások
A hálózatok hálózatai, avagy a hálózatok csapdájában Összefoglaló megállapítások Az Internet felépítése és fejlődése skálafüggetlen hatványfüggvényekkel írható le Az egyének közösségi hálózatot alkotnak A tudás szerveződése - tudásháló

11 Második generációs web

12 1. Tanulási környezet, tanulási módok Virtuális Tanulási Környezet
Technológia Virtuális Tanulási Környezet Pedagógia Internet Keretrendszerek VTK szabványok Tanulási stílus Tanári módszerek Munkaformák Motiváció Didaktikai feladatok Szervezés, irányítás Kooperatív tanulás: a csoporttagok egymást segítik az egyéni tanulási célok elérésében Kollaboratív tanulás: a csoporttagok egymást segítik a közös tanulási célok elérésében Learning Management System (LMS) Learning Delivery Environment (LDE) Communication System Content Management System (e. g. SCORM) Alkalmazkodó Asszimiláló Konvergens Divergens tanulási stílus

13 2. Web lépésről lépésre Forrás: Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács Az Információs Társadalom Technológiai Távlatai (

14 2. Web lépésről lépésre SOA – szolgáltatás-orientált architektúra
Forrás: Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács Az Információs Társadalom Technológiai Távlatai (

15 2. Web lépésről lépésre Forrás: Pew Internet & American Life Project (2005)

16 3. A Web 2.0 eszközei A felhasználók nemcsak „fogyasztói” az interneten található információknak, hanem előállítói is. (Az Internet és az ember közötti kétirányú kapcsolat) Internet-tartalmak véleményezése

17 3. A Web 2.0 eszközei

18 3. A Web 2.0 eszközei Személyes véleménynapló (webnapló, blog)

19 3. A Web 2.0 eszközei XXI. századi enciklopédiák

20 3. A Web 2.0 eszközei Web-bányászat Wikipedia

21 3. A Web 2.0 eszközei Dinamikus fogalomtár - Moodle

22 3. A Web 2.0 eszközei Tananyag-fejlesztés Wetpaint wiki

23 http://motivate.wetpaint.com 3. A Web 2.0 eszközei projektmunka
A MOTIVATE projekt wiki felülete

24 3. A Web 2.0 eszközei Digitális tartalmak megosztása képmegosztás

25 3. A Web 2.0 eszközei videomegosztás

26 3. A Web 2.0 eszközei Audiomegosztás (podcasting)

27 3. A Web 2.0 eszközei Feliratkozás hírfolyamokra (RSS – Really Simole Syndication) Hírfolyam Hírek előnézete

28 4. Associate Online

29 A Web 2.0-ás technológiák alkalmazási lehetőségei a tanárképzésben
MOTIVATE Leonardo projekt A Web 2.0-ás technológiák alkalmazási lehetőségei a tanárképzésben Tóth Péter

30 Adatfeldolgozási sebesség (MIPS)
A tranzisztorok száma

31 VoIP – IP alapú beszédátviteli szolgáltatás
IPTV – IP alapú digitális interaktív televízió szolgáltatás NGN – integrált szélessávú hálózati multimédia szolgáltatás

32

33 A mikroprocesszor sebessége (MHz)
A DRAM ára bitenként

34 A www struktúrája A világhálózat felépítésének naiv elmélete
Forrás: Barabási Albert-László: Behálózva – A hálózatok csodálatos világa a sejtektől a világhálóig (Mindentudás Egyeteme;

35 A www struktúrája Véletlen hálózat Skálafüggetlen hálózat
csomópont sem, amit kiválaszthatnánk, és kijelenthetnénk, hogy arra az összes csomópont eléggé hasonlít. „A folytonos hierarchiában nincs egyetlen olyan Ezekben a hálózatokban nincsen belső skála.” A csomópontok közötti kapcsolatok léte vagy nem léte a véletlen műve Véletlen hálózat (Erdős Pál, Rényi Alfréd) Skálafüggetlen hálózat (Barabási Albert-László) A legtöbb csomópont egyformán népszerű (pl. úthálózat) Sok, kevés linkkel rendelkező csomópont és kevés, sok linkkel rendelkező csomópont (pl. repülési útvonalak)

36 A www struktúrája A világhálózat felépítésének skálafüggetlen értelmezése

37 A skálafüggetlen hálózatok növekedésének törvényei
„Minden hálózat egy kis magból indul és új csomópontok hozzáadásával bővül.” „Amikor ezek az új csomópontok arról döntenek, hogy hová kapcsolódjanak, előnyben részesítik azokat a csomópontokat, amelyek eleve több huzallal rendelkeznek.” „A számítógépes szimulációk azt mutatták, hogy tetszőleges skálafüggetlen hálózatból véletlenszerűen eltávolítható a csomópontok jelentős része (akár 80%-a is!) anélkül, hogy a hálózat széttöredezne.” Forrás: Barabási Albert-László: Behálózva – A hálózatok csodálatos világa a sejtektől a világhálóig (Mindentudás Egyeteme;


Letölteni ppt "A Web 2.0-ás technológiák alkalmazási lehetőségei a tanárképzésben"

Hasonló előadás


Google Hirdetések