Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
Dr. Szűcs Norbert adjunktus, SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet szakmai vezető, EDUCOOP-projekt
2
Célkitűzések, alapelvek
Hátrányos helyzetű csoportok oktatásával kapcsolatos tananyagfejlesztés jó gyakorlatok kifejlesztése/adaptálása esélyegyenlőségi fókuszú paradigmaváltás támogatása Motiváció Hallgatói Mentorprogram működésének biztosítása kontinuitás hallgatók gyakorlatszerzési lehetősége hátrányos helyzetű tanulók támogatása
3
Célkitűzések, alapelvek
A két kar (ÚE MTTK és SZTE JGYPK) együttműködésének megerősítése szimmetrikus kapcsolat rendszeres személyes kapcsolat közösen megvalósított tananyagfejlesztés, oktatás további együttműködési lehetőségek magalapozása
4
Feladatok, struktúra Három pillér I. Képzés
II. Hallgatói Mentorprogram III. Kutatás
5
I. Képzés I.1 Tananyagok kidolgozása 30 órás képzési anyagok
Tananyagonként 2-2 szegedi kolléga dolgozik együtt, és egy szabadkai kolléga segíti munkájukat 80 oldalas képzési anyagok A szövegben szemelvények, konkrét gyakorlatok, feladatok is helyet kaphatnak 4 hónap, között Rendszeres személyes konzultáció lehetősége
6
I. Képzés I.1 Tananyagok kidolgozása
Hátrányos helyzetű tanulók oktatási problémáinak kezelése Innovatív oktatási megoldások az integrált oktatásban (mentorálás, kéttanítós modell, tevékenykedtetés) Motiváció a hátrányos helyzetűek körében Felnőttképzés a hátrányos helyzetű csoportok körében A nyelvi hátrányos helyzettől a funkcionális analfabétizmusig
7
I. Képzés I.2 Tananyagok kipróbálása, oktatása
A kidolgozott tananyagok alapján a szegedi páros egyik tagja a 2013/2014. tanévben tart egy kurzust Szabadkán Együttműködés a szabadkai kollégával a képzés során Szegedi oldalon beépítjük a tanrendünkbe, felhasználjuk már meglévő kurzusaink frissítése során
8
I. Képzés I.3 Tananyagok (5) szerbiai adaptációja
A szabadkai kollégák újabb 4 hónapig dolgoznak a képzési anyagok adaptációján A szerbiai társadalmi-oktatási viszonyokhoz alakítják a képzési anyagokat Szerb nyelvre fordítás
9
I. Képzés I.4 Tananyagok (3!) előkészítése az akkreditációra
Pedagógus-továbbképzési program Szabadka I.5 Modellprogramok (2) kialakítása SZTE: Mentorprogram adaptációs anyaga ÚE: helyi pedagógiai innovációk összegyűjtése, az integrált/inkluzív oktatásra fókuszálva
10
II. Hallgatói Mentorprogram
2013/2014. tanév mindkét félévében, mindkét partnernél 15 (mentor)hallgató, munkájukért díjazás Programvezető irányítja munkájukat Együttműködő általános iskolák Szeged: Orczy István Általános Iskola, Kiskundorozsma Vajdaság: Október 10. Általános Iskola, Horgos Támogatás Eszköz A szabadkai diákoknak havi 6 utazás
11
II. Hallgatói Mentorprogram
Havi rendszerességgel szakmai műhely 2-2 alkalommal a diákok szervezett körülmények között átutazhatnak a másik félhez Konferenciák (2) Szeged: nyitókonferencia, Szabadka: zárókonferencia Utazás biztosított „Zárórendezvény” (2) A mentorált gyerekek (ÚE VAGY SZTE) és a mentorok (ÚE ÉS SZTE) részvétele
12
III. Kutatás Hatáselemzés Mentorprogram
Mentorhallgatók tapasztalatainak felmérése, kvalitatív módszerekkel Képzés A képzési anyagok oktatása során megvizsgáljuk az anyagok hatékonyságát, s a képzést követően optimalizáljuk az anyagot
13
További támogató elemek
A projekt eredményeit bemutató három nyelvű honlap PR-kiadványok Multiplikációs és fundraising tanulmány A program további működtetésének tervezése
14
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.