Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMargit Illésné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az iskola világa I. A tanulók világa
2
Demográfia Életmód Iskolázottság
3
Demográfia
4
A világ népességének várható alakulása 2250-ig
5
1800 1850 1900 1950 1970 2000 2050 Európa részesedése a világ népességéből
6
Kormegoszlás az Európai Unió tagállamaiban (2000, népesség 451,4 millió)
10
Iskolai korosztályok létszáma 2000-2006 között Forrás: Jelentés 2000 (Sugár András számításai a születési arányszámok, azok trendjei és a halálozási arányszámok alapján)
12
A kívánt gyermekszám* és a teljes termékenység közötti különbségek * 30-34 éves nők válaszai alapján (1995-97)
13
Idegen népcsoportok aránya néhány európai országban (%)
14
A cigány és a teljes lakosság korcsoportok szerinti megoszlása 1993-ban (%)
15
Forrás: Kecskés Gizella és Tölgyesi Bernadett
17
Migráció és népességváltozás 2050- ig
20
A klasszikus migráns fotó Dorothea Lange Migrant Mother 1936
23
Életmód
27
Az internet használata az iskolások körében Magyarországon
28
Forrás: Török Balázs: A diákok számítógép-használati szokásai, ÚPSZ 2001. Július-Augusztus
29
Az alkoholisták becsült száma Magyarországon 1970-1995 között ( A becslés az alkoholos eredetű májzsugorodásban meghaltak száma alapján, a Jellinek formula segítségével készült) Forrás: Statisztikai Évköny, 1995
30
Alkoholfogyasztással kapcsolatos bűncselekmény miatt elítéltek aránya a megfelelő nemű összes jogerősen elítélteken belül, 1965-1995 Forrás: Országos Kriminológiai Intézet – kézirat
31
Az ivástípusok nemenkénti megoszlása Forrás: TBZ Bulletin IX. 1988
32
A 100 000 lakosra jutó öngyilkosságok száma nemenként 1950-1995 között Forrás: Statisztikai Évkönyv 1995
33
A család-jómódúság skála eloszlása (csoportosítva) a gyermekek lakóhelyének nagysága (településtípus) szerint %-ban = viszonylag jómódúak= kevésbé jómódúak Forrás: Aszman Anna (szerk): Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, Országos Gyermekegészségügyi Intézet Nemzeti Drogmegelõzési Intézet, 2003
34
A hétköznapokon soha nem reggeliző tanulók aránya nem és osztály szerint Magyarországon
35
Forrás: Aszman Anna (szerk): Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, Országos Gyermekegészségügyi Intézet Nemzeti Drogmegelõzési Intézet, 2003 Iskolai egyesületben sportolók aránya nemek és iskolai osztályok szerint
36
A dohányzást már kipróbált tanulók nemenként és osztályonként Forrás: Aszman Anna (szerk): Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, Országos Gyermekegészségügyi Intézet Nemzeti Drogmegelõzési Intézet, 2003
37
A rendszeresen (naponta és hetente) dohányzók aránya nemenként és osztályonként
38
Az 1-2 kortynál több alkoholt már fogyasztott tanulók aránya nemenként és osztályonként Forrás: Aszman Anna (szerk): Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, Országos Gyermekegészségügyi Intézet Nemzeti Drogmegelõzési Intézet, 2003
39
Az első drogfogyasztás életkora szerenként
40
A szexuális kapcsolatot valaha már létesített tanulók aránya nemenként és osztályok szerint Forrás: Aszman Anna (szerk): Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, Országos Gyermekegészségügyi Intézet Nemzeti Drogmegelõzési Intézet, 2003
41
Az élettel való elégedettség átlagértékei nemek és osztályok szerint
42
Az édesszülő nélül nevelkedők arányának változása az életkorral a mintán belül Forrás: Aszman Anna (szerk): Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, Országos Gyermekegészségügyi Intézet Nemzeti Drogmegelõzési Intézet, 2003
43
A barátokkal való időtöltés helye Forrás: Aszman Anna (szerk): Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, Országos Gyermekegészségügyi Intézet Nemzeti Drogmegelõzési Intézet, 2003
44
A tévénézés időtartama hétvégén, iskolai osztályok szerint Forrás: Aszman Anna (szerk): Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, Országos Gyermekegészségügyi Intézet Nemzeti Drogmegelõzési Intézet, 2003
45
A hétköznap két vagy több órát számítógépező tanulók aránya nemek és osztályok szerint
46
Iskolázottság
56
A cigány tanulók aránya a kisegítő iskolákban, 1974/75 és 1992/93 között (%)
63
VÉGE
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.