Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A hatékonyság technikája - sajtótájékoztató 2010. április 22.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A hatékonyság technikája - sajtótájékoztató 2010. április 22."— Előadás másolata:

1 A hatékonyság technikája - sajtótájékoztató 2010. április 22.

2 2Hatékonyság technikája sajtótájékoztató 2010.04.22. Efficiency: a standard in every Audi

3 3Hatékonyság technikája sajtótájékoztató 2010.04.22. Egy kis történelem, visszatekintés… ►1982:Audi 100 a világ legjobb széria c w értéke: 0.30 ! ►Érezhetően alacsonyabb üzemanyag fogyasztás ►1981-86:Audi 80 1.3 60LE / 3+E hosszabb váltó Audi 80 1.6 / 4+E hosszabb váltó Audi 100 1.6 85LE / 4+E váltó ►1989:Audi 100 C3: első el. vezérelt TDI motor ►1990:Audi duo hibrid ►1994:Audi Space Frame alumínium karosszéria ►2000:Audi A2 1.2 TDI 3L ►81g CO 2 ►Downsizing ►Eco gomb ►Start-stop rendszer ►Alumínium karosszéria

4 4Hatékonyság technikája sajtótájékoztató 2010.04.22. 1989-ben ezzel a TDI 100-assal 1 tankkal 4814 km-t tettek meg a Hockenheimringen, 60,2 km/ó átlagsebességgel, 1,7 l/100 km átlagfogyasztással!

5 5Hatékonyság technikája sajtótájékoztató 2010.04.22. Tömeg csökkentés, aerodinamika ►1985teljes alumínium karosszéria prototípus ►1994A8 - ASF alumínium karosszéria szériában ►1999A2 (300 autó/nap, 90%-ban automatizált gyártás) ►2006TT Al + acél hibrid karosszéria, jó súlyelosztás ►2007R8 ►100 kg csökkentés = kb. 0.3l kisebb fogyasztás ►Új A8111 kg előny pl: BMW 7-hez képest ►TTC99 kg tömeg csökkentés ►C w értékek, amire büszke az Audi ►Audi 1000.301982! ►A2 3L0.25Mai napig legjobb szériaérték! ►Új A80.26(BMW 7 = 0.30) ►A40.27 ►Q50.33legjobb a kategóriában

6 6Hatékonyság technikája sajtótájékoztató 2010.04.22. ►1989Audi Duo I. ►2.3 l-es benzinmotor ►+ 9.3 kW villanymotor hátul ►1991Audi Duo II. ►quattro hajtással ►1997Audi Duo III. az első szériában gyárott európai hibrid autó! ►Toyota Prius-t szintén 1997-ben mutatták be ►Dízel, elektromos vagy dual üzemmód 1,9 TDI motor + 21 kW-os elektromotor ►10 kWh kapacitású 320 kg-os ólomakkumulátorral, hálózati feltöltés lehetőségével - Plug in !!! ►A dízelmotor üzemelhetett biodízellel is! ►1998-ig gyártották, összesen 60db-ot. ►Ára magas, (akkor) 60.000.- DM volt. ►Akkoriban mindenki az EU4-et preferálta Audi hibrid hajtás 80-as 90-es évek

7 7Hatékonyság technikája sajtótájékoztató 2010.04.22. Audi hatékonysági technikák napjainkban

8 8Hatékonyság technikája sajtótájékoztató 2010.04.22. Motortechnika, Downsizing ►19951.8T 5V ►1999évi 150.000 db turbós benzines eladás ►2000-2005R8 FSI versenyautó - 62 győzelem, 80 verseny motorhiba nélkül ►20042.0 TFSI - közvetlen befecskendezés és turbó kombinációja első gyártó a világon szériában ►2008 évi 300.000 db turbós benzines eladás ►kizárólag feltöltéses benzin és dízel motorok ►2006új TT Coupé ►2007új A4 ►2009A5 Sportback ►2010A3, Q7, A1, A7

9 9Hatékonyság technikája sajtótájékoztató 2010.04.22. Audi saját! váltó fejlesztések ►Fő célok a fejlesztésben: ►Max. áttételi sávszélesség kitolása (downsizing miatt) ►Lehető legkisebb fogyasztás növekedés ►Élvezetes és komfortos váltási folyamat ►1999Multitronic fokozatmentes váltó ►Először 7 virtuális fokozat, most már 8 ! ►Min. fogyasztásnövekedés ►Nagy áttételi sávszélesség: 6,73 ►2003S tronic duplakuplungos váltó ►Kisebb fogyasztás, mint kézi váltóval ►Már 7 fokozat ►8,0:1 áttételi sávszélesség ►Váltóolaj fűtés/hűtés – új A8

10 10Hatékonyság technikája sajtótájékoztató 2010.04.22. Vezetőt segítő fogyasztáscsökkentő rendszerek ►A vezető kb. 30%-ban befolyásolja a fogyasztást ►Bordcomputer hatékonysági figyelmeztetéssel ►Fogyasztásra ható tényezők figyelése ►Váltásra figyelmeztetés ►Navigációs rendszer öko üzemmóddal

11 11Hatékonyság technikája sajtótájékoztató 2010.04.22. Audi TDI e modellek ►Fogyasztásra optimalizált „CO 2 Hero” modellek ►Hosszabb váltó ►Aerodinamika ►Start stop, rekuperáció ►Alacsony gördülési ellenállású gumiabroncs stb. ►A3 1.6 TDI e105 LE3.8 l / 100km 99g CO 2 (+56.000 Ft) ►A4 2.0 TDI e136 LE4.6 l / 100km119g CO 2 (+35.000 Ft) ►A6 2.0 TDI e136 LE5.3 l / 100km139g CO 2 ( 0 Ft)

12 12Hatékonyság technikája sajtótájékoztató 2010.04.22. Q7 3.0 TDI clean dízel ►2009-ben mutattuk be ►A világ legtisztább üzemű dízel technológiája ►Megfelel a világ legszigorúbb Californiai ULEV II. Bin 5 normájának is! ►Az EU6 normát is teljesíti – ami majd 2014-től lesz kötelező ►90%kal mérsékli a nitrogén oxid kibocsátást ►8.9 l / 100 km fogyasztás (-0.2l) ►Normál szervizintervallumon belül nem igényel újratöltést az AdBlue tartály ►2010 május ►Új 3.0 TDI motor + 8 seb. automata váltó7.4 l / 100km195 g / km

13 13Hatékonyság technikája sajtótájékoztató 2010.04.22. Audi Mileage Marathon – USA 2008 ►4.800 mérföld = 7.700kmNew-York – Los Angeles ►184 sofőr, 13 napon át ►Átlagfogyasztások: ►A3 2.0 TDI4.7 l ►A4 3.0 TDI6.0 l ►Q5 3.0 TDI:6.2-6.5 l ►Q7 3.0 TDI clean d7.4 l

14 14Hatékonyság technikája sajtótájékoztató 2010.04.22. Audi Efficiency Challenge A to B 2009 ►4.200 km, Norvégiából észak Olaszországba ►20 széria autó, 9 napon át ►120 résztvevő, civilek, újságírók stb. ►Átlagfogyasztások: ►A3 1.6 TDI e3.3 l ►A4 2.0 TDI e4.4 l ►TT 2.0 TDI5.0 l ►A5 Sportback TFSI5.3 l ►Q7 clean diesel8.0 l

15 15Hatékonyság technikája sajtótájékoztató 2010.04.22. Új A8 hatékonysági fejlesztések – minden, amit az Audi tud ►2007előző A8 2.8 FSI: első D szegmens modell 200g CO 2 alatt! ►Új A8:22% fogyasztáscsökkenés (átlag ca. 2.0l) a motoroknál ►4.2 FSI9.4l = 219g (ua. mint Lexus LS 600h) ►4.2 TDI7.6l = 199g CO 2 ►3.0TDI quattro6.8l = 178g CO 2 ►3.0 TDI6.0l = 159g CO 2 (2011-ben érkezik) ►Start stop rendszer először a D szegmensben: -0.4 l ►ASF karosszéria, széria légrugózás, C w = 0.26 ►A8 4.2 FSI:1.835 kg (-30kg) ►8 sebességes tiptronic – kommunikál a navigációval ►100km/h-nál csak 1.200 ford/perc ►Rekuperáció: -5g CO 2 ►Intelligens thermo management ►Öko navigációs mód

16 16Hatékonyság technikája sajtótájékoztató 2010.04.22. Modellek száma 140g ill. 120g CO 2 kibocsátás alatt 140g > 120g > automata is, quattro is, benzines is, cabrio is, sportkocsi is…

17 17Hatékonyság technikája sajtótájékoztató 2010.04.22. Audi hibrid filozófia 2010-12 ►Cél: Ténylegesen alacsony CO 2 kibocsátás, nem csak egy felirat hátul… ►Kisebb benzin + villanymotor hatékony kombinációja ►Jelenleg hiányzik még a hatékony akku technológia: 85kg akku = 200ml benzin !!! ►A8 full hibrid tanulmányautó ►2.0 TFSI motor 211 LE + 45 LE villanymotor = 245 LE / 450Nm ►2 km távolság max. 65 km/h tisztán elektromos üzemben ►7.6 s gyorsulás (0-100 km/h) ►Li-Ion akkumulátor egység ►400 l csomagtér ►6.2 l fogyasztás = 144 g CO 2 !!! ►Q5 full hibrid ►2011 elején érkezik ►Ua. a technológia, mint az A8

18 18Hatékonyság technikája sajtótájékoztató 2010.04.22. e-tron modellek 2009-2012… ►2009 Frankfurt – R8 e-tron tanulmányautó ►313 LE / 4.500 Nm nyomaték ►248 km hatótáv ►e-tron koncepció ►A jármű valamennyi elemét konzekvensen az elektromos hajtáshoz tervezték, nem csupán egy meglévő modell + villanymotor ►Thermomanagement ►Energiamanagement ►Hőszivattyús hűtés-fűtés ►Torq vectoring quattro hajtás ►Elektromos fékrendszer (brake by wire) ►Törés tesztet nem befolyásolja ►2010 Detroit ►2010 GenfA1 e-tron ►Range extender Wankel motor ►1.9 l / 100km

19 19Hatékonyság technikája sajtótájékoztató 2010.04.22. Hogyan tovább… 2010 201120122020 Belső égésű motorok továbbfejlesztése, flexifuel, ~150-200kg súly csökkentés, egyéb új technológiák… e-tron modellek 2013 Hibrid modellek Üzemanyag cellás modellek Audi: 140 g/km EU cél: 95 g/km ~10% elektro autó arány Németországban

20 20Hatékonyság technikája sajtótájékoztató 2010.04.22. Köszönöm!


Letölteni ppt "A hatékonyság technikája - sajtótájékoztató 2010. április 22."

Hasonló előadás


Google Hirdetések