Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Igény és elégedettség mérés

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Igény és elégedettség mérés"— Előadás másolata:

1 Igény és elégedettség mérés
2010

2 Intézeten belüli kérdőív

3 1. Mivel vagy leginkább elégedett az intézmény működését illetően?
Jó csapat (kapcsolatok, hangulat, együttműködés, segítőkészség, nyitottság)- 11 Jó szakmai élet (lelkesedés, sokoldalú tevékenységek, fejlődési lehetőség, szakosodási lehetőség)- 9 Jó tárgyi feltételek- 6 Az ötleteket meg lehet valósítani- 2 Jó működési feltételek- 1 Jobb lett az információ áramlás- 1 Közös a cél-1 A partnerekkel való kapcsolattartás fejlettebb szintű- 1 Nekünk szóló programok- 1 Átgondolt, határozott, tudatos vezetés- 1 Nem írt- 2

4 2. Mennyire vagy elégedett a körzetek elosztásával?

5 3. Megfelelőnek tartod-e a szaktudásunk kihasználtságát?
Megjegyzések: Nem mindenki tudja hasznosítani a továbbképzésen szerzett ismereteit Plusz terápiák Több mozgásterápia Diszkalkúlia terápia 2008-ban 60% teljesen elégedett, 27% elégedett, 13% kevéssé volt elégedett.

6 4. Mennyire lenne igényed arra, hogy az általad végzett terápiákon kívül más terápiákat is végezz?
Megjegyzések: óvodai prevenció iskolai prevenció túlóra terhére lenne kapacitás 2008-ban 13%-nak nagyon, 55%-nak igen, 13%-nak kicsit és 19%-nak nem volt igénye új terápiákra.

7 7% egyáltalán nem volt elégedett.
5.Mennyire tartod elegendőnek a kollégákkal való találkozási lehetőségeket? 2008-ban 20% teljesen elégedett volt, 33% elégedett, 40% kevéssé és 7% egyáltalán nem volt elégedett.

8 6. Szerinted javult az intézeten belül az információáramlás?
2008-ban 40% kevéssé, 7% pedig egyáltalán nem volt elégedett.

9 7. Elégedett vagy-e a közösségen belüli szakmai team-munkával?
2008-ban 40% teljesen elégedett, 47% elégedett, 13% pedig kevéssé volt elégedett.

10 8. Mennyire vagy elégedett az intézetünk tárgyi feltételeivel?
2008-ban 60% teljesen elégedett,33% elégedett és 7% kevéssé volt elégedett.

11 9. Véleményed szerint pozitívan változott-e a csapatszellem az utóbbi évben?
2008-ban 23% teljesen elégedett, 77% pedig elégedett volt a csapatszellemmel.

12 10. Mennyire tartod fontosnak, hogy a jutalmazással kapcsolatban személyes értékelést is kapj?
2008-ban 71% nagyon fontosnak, 29% pedig fontosnak tartotta.

13 11. Mennyire vagy elégedett a továbbképzési lehetőségekkel?
2008-ban 20% teljesen elégedett, 40% elégedett, 27% kevéssé 13% pedig egyáltalán nem volt elégedett.

14 12. A fentieken túl milyen egyéb észrevételed, igényed vagy javaslatod van?
Az első osztályos prevencióra megoldást találni- 1 Pozitív, hogy mindenki nyitott a szakmai kihívásokra és lelkesen támogatja a szakmai kezdeményezéseket– 1 Igyekezzünk megőrizni a pozitív szakmai légkört Több kollegiális ismerkedés (a szakmai találkozókon kívül) – 1 Az intézet dolgozói közti feszültséget hogyan lehetne kezelni? – 1 Igény az esetmegbeszélésekre – 1 Adminisztrációs teher sok, lehet e kihagyni?- 1

15 13. Szakmai munkádban mennyire számíthatsz a kollégáid támogatására?

16 Szülői kérdőívek

17 1. Ön szerint milyen mértékben segíti a logopédus, gyermeke fejlődését?
2008-ban 85% volt teljesen elégedett.

18 2. Mennyire elégedett gyermeke fejlődésével?
2008-ban 63% volt teljesen elégedett.

19 3.Mennyire tarja megfelelőnek a logopédiai foglalkozások gyakoriságát?
2008-ban 53% tartotta teljesen megfelelőnek.

20 4. Mennyire tartja megfelelőnek az ön és gyermeke logopédusa közötti kapcsolattartást?
2008-ban 66% tartotta teljesen megfelelőnek.

21 5. Tudja-e, hogy gyermekének beszédfejlődése csak az otthoni gyakorlással lesz eredményes?

22 6. Ismeri-e személyesen gyermeke logopédusát?
2008-ban csak igen/nem válasz lehetett, akkor 92% válaszolt igennel, most 94%.

23 7. Mennyire tartja egyértelműnek gyermeke logopédusának az otthoni gyakorláshoz adott útmutatóit?
2008-ban 80% tartotta teljesen egyértelműnek az útmutatásokat.

24 8. Mennyire elégedett gyermeke logopédusának kommunikációs stílusával?
2008-ban a személyiséget kérdeztük, akkor 93% volt elégedett.

25 9. Mi az, amivel a leginkább elégedett gyermeke logopédusának munkájával kapcsolatban?
türelem, következetesség, megértés eredményesség otthoni gyakorlás nélkül is eredményt ért el személyisége, oktatási technikái motiválóak sok sikerélményhez juttatja a gyermekemet a megbeszélt időn túl is foglalkozik a gyerekkel, ha szükség van rá a gyerek nagyon sokat fejlődött tájékoztat, hogy hol tartanak pontosan követhető a munkája csodálatos tapasztalattal és felkészültséggel rendelkezik sokszínű feladatok, tudatos előrehaladás lelkiismeretesen, felkészülten, felelősségteljesen dolgozik barátságos, ösztönző aranyos, kedves gyakorlatok alaposság, odafigyelés, kedvesség a gyerekek szeretete szakmai tudás

26 10. Kérjük, írja le röviden mi az, amivel elégedetlen, amin szeretné, ha változtatnánk.
több információ, visszajelzés (3) a de. időpont (a találkozásra) nem túl kedvező 2-3 havi rendszerességgel kéne találkozni, amit a logopédusnak kéne kezdeményezni fogadóóra 2 havonta v. visszajelzés annak, akit érdekel kevés a heti 2 óra (6) nehézkes a kommunikáció középsősnek nincs terápia az oviban nincs válasz (26)

27 A gyermekek kérdőívei

28 1. Mi a legjobb dolog, ami a logopédiai foglalkozással kapcsolatban eszedbe jut?
2010 2008 valamilyen játék (30) gyakorlás, házi feladat, tanulás, színezés, együtt olvasás, betűk táblára írása (17) nyelvtorna (9) jutalom (matrica, varázspor, napocska) (4) a kialakítandó hang (3) a terem, felszerelés (3) a logopédus személye (3) egy tornagyakorlat (2) kipihenem magam (1) az, hogy szünet van (1) játék (29) tanulás, gyakorlás (12) rajzolás, színezés(11) a kialakítandó hang (kígyó, pörgős) (4) nyelvtorna (3) jutalmazás(3) logopédus személye(3) Lexis” órák (2) másolás (1) jó hangulat (1) szépen fogok beszélni (1)

29 2. Tudod-e, hogy miért jársz logopédiára?
2010 2008 nem tudok tisztán beszélni (21) megtanuljak rendesen beszélni (15) ügyesebb, okosabb legyek (8) hibátlanul írjak, olvassak (4) anya beíratott (2) nyelvlökéses nyelés miatt (1) úgy beszéljek, hogy ne jöjjön ki a nyelvem (1) amikor felmérés volt, elrontottam a lapot (1) anya kiszedette az orrmandulámat, és így nem tudok rendesen beszélni (1) nem tudok tisztán beszélni (49) iskolás leszek, okosodjak (6) nem tudom (6) betűtévesztések, diszl. miatt (4) beíratott az anyukám (1) kezesség eldöntése (1) jó legyen a hangom (1) az egyik lábamon a lyuk „egyenes” (1)

30 3. Mit gondolsz, ügyesedtél azóta, mióta logopédiára jársz?
(igen: többet eszem, erősebb vagyok)

31 4. Tetszenek neked azok a játékok, feladatok, amiket az órákon csináltok?
2008-ban 90% teljesen elégedett, 9% elégedett 1% pedig egyáltalán nem volt elégedett.

32 5. Tetszik neked a logopédus szobája?
2008-ban 85% teljesen elégedett, 12% elégedett, 35% pedig kevéssé volt elégedett a szobával.

33 6. Szeretsz logopédiára járni?
Nem: - abba kell hagyni a játékot, - be kell jönni az udvarról Igen: - tudjam a gyerekeimet is ilyenre tanítani, ha nagy leszek - kedves a logopédus - jó feladatok, játék… ismétlődnek az 1. kérdés válaszai

34 7. Van-e valami, amit nem szeretsz a logopédiai foglalkozással kapcsolatban?
2010 2008 a játékból veszi el az időt (2) bizonyos játékot nem szeret (fóka, halas, békás, stb.) (2) csukott ajtó (1) lehetne szebb a terem (1) ha nincs játék (1) nehezek a feladatok (1) nem lehet minden játékkal játszani (1) azon a napon rohanni kell az oviba (1) ,,csípi a szám, ha körbenyalom” (1) ,,a többi gyerek nem ad helyet nekem” (1) valamelyik gyakorlatot nem szeretem (2) nem amellé ültetnek, akit szeretek (1) ütközik a testnevelés órával (1) nem tudok úszásra járni (1) amikor nem játszunk (1) játékidőben van (1) mindig megéhezem (1)

35 Intézményi kérdőívek

36 1. Mennyire elégedett a logopédiai foglalkozásokra járó gyerekek fejlődésével?

37 2. Megfelelőnek érzi-e a munkatársaink és az Önök között történő információcsere gyakoriságát?

38 3. Mennyire elégedett a logopédusaink szakmai felkészültségével?

39 4. Mennyire tartja megfelelőnek a logopédiai terápiára járó gyerekek számát, a terápiát igénylő gyerekek számához képest:

40 5. Mennyire elégedett logopédusaink kommunikációs stílusával?

41 6. Tudja-e, hogy a gyermekek fejlődése csak az otthoni gyakorlással lesz eredményes?

42 7. Kérjük írja le röviden azt, amivel a legelégedettebb a Logopédiai Intézet munkájával kapcsolatban. - Felkészültség Segítőkészség, szakmai segítségnyújtás Pedagógus- logopédus jó szakmai kapcsolata A logopédus személyisége A gyermekekkel, szülőkkel való bánásmód Szakmai előadások, "továbbképzések" Széleskörű fejlesztő munka A gyermekek fejlődése Szűrés A gyermekek szívesen járnak a foglalkozásra Tájékoztatás a gyermekek fejlődéséről A fejlesztés helyben történik Mindennel elégedett Intézmény vezetése 1

43 8. Részt vett már az intézetünk logopédusai által tartott előadásaink valamelyikén?

44 Milyen előadásokon vettek részt?
Beszédészlelés Részképességek fejlesztése Grafo 7 Nagymozgás Szakterületek bemutatása Az olvasás- írás zavara "Szép szóval" Beszédhibák Logopédiai vizsgálatok Alapozó 1 Összesen: fő (22%)

45 9. Mennyire tájékozott a logopédus munkájával, hatáskörével kapcsolatban?

46 10. Mennyire számíthat a logopédus szakmai segítségére?

47 11. Kérjük, írja le röviden, milyen változásokat / újdonságokat látna szívesen intézményeink együttműködésében? Igény több szakemberre, több gyermek ellátására, nem kapja meg mindenki a szükséges fejlesztést Ne csak a nagycsoportos korú gyermekek részesüljenek terápiában Állandó logopédus hiánya Mindennel elégedett Több előadás (grafo, iskolaérettség, beszédészlelés) tartása; eszköztár, játékgyűjtemény megismertetése Nyílt órák Több tájékoztatás a gyermekről 7

48 - Szenzomotoros terápia bővítése, legyen az oviban is Rugalmasabb órabeosztás,a gyerek mindig ugyanarról a foglalkozásról hiányzik;legyen délután a foglalkozás Szorosabb együttműködés, több kommunikáció, esetmegbeszélés Minden vizsgálatról írásos szakvélemény Megkésettek ellátása az oviban Szűrés bővítése "Főállású" logopédus az iskolában 1

49 Fenntartói kérdőív

50 Év végi beszámolókból, más nevelési –oktatási intézmények visszajelzéseiből és statisztikai valamint egyéb jelentésekből: - teljes mértékben ismeri az Intézet munkáját A munkáról, sikerekről és nehézségekről rendszeres visszajelzést kap az igazgatótól v. helyettestől Ismeri az Intézet személyi és tárgyi feltételeit, melyet teljes mértékben megfelelőnek tart Az Intézet gazdálkodásával teljes mértékig elégedett Az Intézet partnerkapcsolatait jónak, korrektnek tartja Észrevétel, javaslat:…”fontosnak tartanánk nyílt napok szervezését a szakma számára.”

51 Köszönjük az együttműködést!


Letölteni ppt "Igény és elégedettség mérés"

Hasonló előadás


Google Hirdetések