Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea."— Előadás másolata:

1 Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea

2 Az előadás tartalma 1 2 3 Miért éppen a CSR?
Témaválasztás indoka és saját kutatás bemutatása 2 Kérdőív? Kérdőív! Eredmények bemutatása, hipotézis igazolása 3 Zárógondolatok, összegzés Hazai helyzetkép 2007, jellemző gyakorlatok

3 Szakdolgozati témaválasztás
CSR aktualitása 1 CSR Best Practice pályázat 2 Hazai gyakorlat?! 3

4 Saját kutatásom alapjai
Hipotézis Pályázat Kérdőív A vállalatok a társadalmi oldal támogatására nagyobb hangsúlyt fektetnek, mint a környezeti oldalra. Magyarországon 2007-ben lett először meghirdetve 19 díjazott vállalat A vállalatok számára kiküldött kérdőív 8 kérdést tartalmazott.

5 Kérdőív 1. Milyen tényezők motiválták a társaságot az első CSR stratégia kialakításakor? 2. Az alábbi szempontok milyen mértékben befolyásolták döntésüket? 3. CSR stratégiájukban a környezeti vagy a társadalmi oldalt tartják hangsúlyosabbnak? 4. Nagyságrendileg melyik területre fordítanak több forrást? 5. Mennyiben befolyásolta döntésüket az egyes programok kommunikációs értéke? 6. Hogyan érzik, a vállalatuk „zöld” stratégiája hol érvényesül erőteljesebben? 7. Amennyiben termelő tevékenységüket érinti inkább környezeti stratégiájuk, úgy az melyik területre jellemző? 8. A CSR szemlélet a háttérmunkában jellemzően milyen formában jelenik meg?

6 Nemzetközi cég hazai leányvállalata
Eredmények bemutatása Választ adó vállalatok méretük szerinti megoszlása 13 válasz = 100 % Magyar nagyvállalat 15 % Nemzetközi cég hazai leányvállalata 70 % Kis- és középvállalat

7 A vállalatokat leginkább befolyásoló tényezők
Vezetők személyes elkötelezettsége CSR, mint trend felismerése CSR stratégia kialakítása Érdekgazdáktól érkező közvetlen motiváció Anyacég hasonló tevékenysége

8 Környezet érintettsége
Szempontok CSR tevékenység Környezet érintettsége Programok Források alapján Kölcsönös előnyök Környezetvédelem

9 Eredmények

10 Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!
Hipotézis igazolása Társadalmi oldal támogatottsága: 65% Környezeti oldal támogatottsága: 35%

11 Hiánypótló „útmutatás” Párbeszéd kialakulása
Hazai helyzetkép I. Sikeres CSR Hiánypótló „útmutatás” Párbeszéd kialakulása Pályázat jelentősége Sikeres együttműködés Jó gyakorlat bemutatása Vállalati felelősség, meddig tart? Nincsenek beszámolási kötelezettséget előíró jogszabályok

12 Hazai helyzetkép II. A CSR fogalma nem tisztázott
Társadalmi párbeszéd kialakulása nehézkes A vezetők már felismerték… Hazánkban jellemzően a multinacionális vállalatok aktívak a CSR terén

13 CSR sikerének feltételei
CSR szemlélet minél szélesebb elterjesztése, jó gyakorlat bemutatása A döntéshozók és a civil szervezetek közötti párbeszéd elősegítése Kis-és középvállalkozások felelőssége – mielőbbi „csatlakoztatás” a felelős vállalatok csoportjába Társadalmi felelősség kérdésében jogszabályalkotás Tudatosság tudatosítása! - a társadalom minden szintjén

14 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea."

Hasonló előadás


Google Hirdetések