Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaNatália Juhászné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Kutatási kiválóság egytemi-akadémiai együttműködésben: egyetemi perspektíva Szabó Gábor elnök, MRK Egyetemi Tagozat rektor, Szegedi Tudományegyetem www.u-szeged.hu
2
Magyarország innovációs helyzete a kutatás szemszögéből
3
A kutatói szféra hatékonysága Forrás: Innovation Union Progress at Country Level (2013)
4
Az importált ipari kultúra hatása Forrás: Innovation Union Progress at Country Level (2013)
5
Magyarország innovációs helyzete Forrás: Innovation Union Progress at Country Level (2013)
6
A magyar felsőoktatás diagnózisa
7
A magyar felsőoktatásban a rendszerváltás óta a hallgatói létszám több mint négyszeresére nőtt, miköz- ben a struktúra lényegében változatlan maradt. Diagnózis Mindennek ellenére a magyar lakosság körében a diplomások aránya alacsony USA: 42%, OECD átlag: 32%, HU:21%
8
Diplomások aránya és növekedése Forrás: OECD EAG 2013
9
Diagnózis Az OECD országok közül Magyarország költi GDP arányosan a legkevesebbet a felsőoktatásra USA: 2,8%, OECD átlag: 1,6 %, HU: 0,8%
10
A felsőoktatás támogatása a GDP %-ában Forrás: OECD EAG 2013
11
Magyarországon túl nagy a felsőoktatás kapacitása, ezért diplomás túlkínálat van. Mítoszok
12
A tények: „A kutatás eredményei újra megerősítik azt a tényt, hogy nincs diplomás túlkínálat ma Magyarországon. A frissen végzettek túlnyomó többsége hosszabb-rövidebb idejű álláskeresés után el tud helyezkedni a munkaerőpiacon. Természetesen ezt a megállapítást árnyalni kell végzett- ségek és felsőoktatási intézmények szerint. A verseny- szektor oldaláról az egyes végzettségek iránt továbbra is eltérő erősségű keresletet lehet megfigyelni és a mun- kaerő-piac a jobb, magasabb presztízsű egyetemeken végzetteket magasabbra értékeli, míg a gyengébb oktatást adó intézményeket „fekete listára” teszi.” Diplomás pályakezdők a versenyszektorban - 2011 MKIK Gazdaság-, és Vállalkozáskutató Intézet (2012)
13
Magyarországon túl nagy a felsőoktatás kapacitása, ezért diplomás túlkínálat/munkanélküliség van. Mítoszok Ebből következően a magyar munkavállalók túl- képzettek.
14
A tények: Forrás: OECD skills
15
A magyar felsőoktatásba történő közráfordítás nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedően magas megtérülést hoz. A megtérülés a középfokú oktatással összehasonlítva is igen magas.
16
A diplomára fordított közkiadás és a diploma által generált társadalmi haszon Forrás: Education at a Glance 2012 (OECD)
17
Tudomány reprezentációja Felfedező kutatások Alkalmazott- és ipari kutatások Kapcsolat a gazdasággal
18
Kiválóság a PhD képzésben A PhD képzés az együttműködés természetes terepe Minőség mérése ott, ahol a scientometria nehezen alkalmazható humán- és társadalomtudományok alkalmazott- és ipari kutatások Kétfajta PhD?
19
Köszönöm a figyelmet ! H-6720 Szeged Dugonics sq.13. Tel: (+36) 62-544-001 E-mail: rektor@rekt.u-szeged.hu www.u-szeged.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.