Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMarcell Tóth Megváltozta több, mint 10 éve
1
Feketén - fehéren az IKSZ szerepe az italoskartonok visszagyűjtésében, trendek és visszagyűjtési eredmények Baka Éva Ügyvezető igazgató Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés
2
Az előadás tartalma Az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülésről Az italos karton felépítése Az italos karton szelektív gyűjtése Magyarországon Az italos karton újrahasznosítása Újrahasznosítás - már Magyarországon is! Italos karton újrahasznosítási adatok A kommunikáció szerepe a visszagyűjtésben Az IKSZ kommunikációjának sikerei Az IKSZ EU finanszírozott kampánya
3
Az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülésről Az IKSZ 9 éve népszerűsíti Magyarországon a tejes és üdítős italos kartondobozok szelektív gyűjtését és újrahasznosítását Cél : Az italos karton szelektív begyűjtési és újrahasznosítási arányának növelése Magyarországon Alapítás: 2004. augusztus 01. Tetra PakElopakSIG Combibloc Alapítók
4
Az italos karton felépítése Több rétegű csomagolóanyag A karton biztosítja a szilárdságot és megakadályozza a fénysugarak átjutását A polietilén óv a nedvességtől, és elválasztja az élelmiszert a kartontól és az alumíniumtól Az alumínium megóvja a terméket az oxigéntől Polietilén – 21% Aluminium – 4% Karton – 75% Az italos karton szelektív gyűjtése városonként eltérő
5
Az italos karton gyűjtése Magyarországon Mivel az italos kartondobozok szelektív gyűjtése városonként eltérő, ezért a kommunikáció nem egységes Salgótarján Eger Miskolc Nyíregyháza Debrecen Budapest Kecskemét Szolnok Karcag Békéscsaba Szeged Tatabánya Győr Szombathely Zalaegerszeg Nagykanizsa Kaposvár Veszprém Pécs Székesfehérvár Szekszárd Esztergom Gödöllő Siófok Tiszafüred Kék papír gyűjtő konténer vagy gyűjtőzsák Sárga műanyag gyűjtő konténer vagy gyűjtőzsák Sopron Mátészalka Százhalombatta Szürke fém gyűjtő konténer Hatvan Keszthely Sárvár
6
Az italos karton újrahasznosítása Újrapapírgyártás Pépesítés Rosto k kiszűr ése Al, PE Víztel enítés Papír gyárt ás Aprítás Hevít és (170° C) Préselés, táblák kialakít ása TECTAN - bútorlap – OSB lapgyártás
7
Újrahasznosítás - már Magyarországon is! Mayr-Melnhof Graz, Ausztria JIP papírgyár Větřní, Csehország Hamburger Hungária Dunaújváros, Magyarország A Budapesten szelektíven gyűjtött italos kartondobozok 2012-től a dunaújvárosi papírgyárban kerülnek újrahasznosításra. Fejlesztési terv: az összes Magyarországon visszagyűjtött italoskarton újrahasznosítása Dunaújvárosban (jelenleg 2100 tonna) Kapacitás: 10-15 e tonna Magyarország éves kibocsátás: 10-12 e tonna
8
Italos karton újrahasznosítási adatok 2012 10.000 – 12.000 tonna éves kibocsátás 2100 tonna visszagyűjtés 9,1 millió embernek van lehetősége a gyűjtésre de csak 1,1 millió gyűjti EU visszagyűjtési arány: 37% Németország 65% Ausztria 42% Csehország 32 % Szlovákia 40 % Hazai visszagyűjtési arány: 21%
9
A kommunikáció szerepe a visszagyűjtésben, ÖSSZEFOGÁS Lakossági akciók –Az ország legnagyobb italos kartondoboza –Belevaló Dobozok –Arany doboz kampány –Vidám Doboznapok az ország nagyobb állatkertjeiben Iskolai akciók és programok –Országos Óvodai és Iskolai Dobozgyűjtő Program –Doboz Nap –Ingyenes iskolai és óvodai oktatás Egyéb –Részvétel szakmai kiállításokon –Konferenciák szervezése A folyamatos kommunikáció elengedhetetlen a visszagyűjtési arány növeléséhez
10
Apu hogy megy be az a nagy elefánt az oroszlán barlangjába….
11
Az IKSZ kommunikációjának eredményei, ÖSSZEFOGÁS Vidám Doboznapok a Fővárosi Állat és Növénykertben Kg 1.500 gyermek 2.600 gyermek 5.000 gyermek
12
Az IKSZ kommunikációjának, ÉVES PROGRAMOK, ÖSSEZFOGÁS tonna Országos Óvodai és Iskolai Dobozgyűjtő Program 2012/13 cél: I. félév II. félév 8 város 94 intézmény 21.000 gyerek 13 város 278 intézmény 53.000 gyerek 20 város, 60 kistelepülés 303 intézmény 68.500 gyerek
13
„Ne csak lapíts, dobd is be” Az IKSZ EU támogatott környezetvédelmi kampányának bemutatása 1. Hurrá megnyertük! 4.Ellenörzések, hiánypótlások 2.Keményen dolgoztunk! 5.Túl vagyunk rajta VÉGE! 3. Megvalósítás.
14
KEOP kampány megvalósítása DecJanFebMárÁprMájJúnJúlAug Nyomtatott sajtókampány Beltéri plakát kampány Kültéri plakát kampány Rádió kampány TV kampány Esemény Online Bejelentések Hatékonyságmérés Adminisztráció és menedzsment PR cikkek Hirdetések Óriásplakátok PR interjúk Rádió spotok PR interjúk Kiállítás sorozat Facebook kampány Projekt indításaProjekt lezárása Sajtóközlemények a kiállításokról Kutatás Projekt adminisztráció és mendzsment Beltéri kampány Kreatív anyagok elkészítése, véglegesítése és jóváhagyása
15
KEOP kampány áttekintése Az IKSZ pályázata 2012-ben nyert 95%-os EU támogatást Teljes projekt költségvetés: 51 millió forint Kommunikációs kampány 2 régióban –Komárom-Esztergom –Veszprém –Fejér –Somogy –Baranya –Tolna
16
KEOP kampány számokban Plakátkampány –Beltéri kampány1000 db –Óriásplakát270 db
17
KEOP kampány számokban Facebook kampány –350 követő -> 2200 követő –Kampány címe: „az én legszebb fám”
18
KEOP kampány számokban Kiállítás sorozat vidéki városokban –Helyi oktatási intézmények meghívásával megrendezett események –Székesfehérvár1.471 fő –Szekszárd1.187 fő –Tatabánya1.276 fő –Veszprém1.264 fő –Siófok908 fő –Pécs1.358 fő
19
KEOP kampány eredményei Az „IKSZ kampány specifikus” fő üzeneteiről a 2 régióban átlagosan a lakosság 60%-a hallott és mindössze 2% volt az, akit a kampány üzenetei biztosan nem értek el. A leghatékonyabb kampányeszközök a TV interjúk (81% látta) és az újsághirdetések (48% olvasta) voltak. Az IKSZ kampányának régióiban a italos kartonok szelektív gyűjtési arányának növekedése meghaladta a többi régióban tapasztalt növekedést Országos átlag KEOP régiós átlag
20
KEOP kampány hatása Kampány hatékonyságmérés 6 városban 600 fő megkérdezésével Gyűjtené-e szelektíven a kampány üzenetei alapján az italos kartondobozokat? Ön szerint szelektíven gyűjthetőek az italos kartondobozok? Azok száma a régióban, akik szerint szelektíven gyűjthetők az italos kartondobozok 19%-ról 86%-ra (!) nőtt Azok száma a régióban, akik gyűjtenék az italos kartondobozokat 50%-ról 59%-ra nőtt
21
Mi az IKSZ kommunikációja sikerének kulcsa? Konzisztens „évek óta építkező” programok Hatékony PR, kommunikáció Lakosság integrációja, bevonása Együttműködés a helyi kommunális szolgáltatókkal és szervezetekkel
22
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.