Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A tudás handrendbe állítása, azaz SPSS PES...és hogyan történt mindez a Vodafone Hungary Zrt-nél Cseh Zoltán, PhD konzultációs igazgató SPSS Hungary.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A tudás handrendbe állítása, azaz SPSS PES...és hogyan történt mindez a Vodafone Hungary Zrt-nél Cseh Zoltán, PhD konzultációs igazgató SPSS Hungary."— Előadás másolata:

1 A tudás handrendbe állítása, azaz SPSS PES...és hogyan történt mindez a Vodafone Hungary Zrt-nél Cseh Zoltán, PhD konzultációs igazgató SPSS Hungary

2 © 2006 SPSS Inc. 2 Hagyományos hadászati egységek Felderítés Légierő Gyalogság Tüzérség Légi elhárítás Hadtáp, Logisztika Stratégia, Főparancsnokság

3 © 2006 SPSS Inc. 3 Operatív struktúra Felderítés Légierő Gyalogság Tüzérség Légi elhárítás Stratégia, Főparancsnokság Előrejelzés Cselekvés Megértés

4 © 2006 SPSS Inc. 4 Clementine Text Mining for Clem Predictive CallCenter Predictive Marketing Predictive Claims Enterprise Feedback Management SPSS Dimension ShowCase Előrejelzés Cselekvés Megértés Ugyanez SPSS analitikus környezetben Üzleti célok definiálása CLV menedzsment Csalás felderítés Kockázat menedzsment Megértés / adatkezelés Begyüjtés, transzformációk Tipikus mintázatok és profilok, egyéb összefüggések feltárása Előrejelző modellek generálása Teszt / kiértékelés Eredméynek: score / kategorizálás Eredmények felhasználása Batch / Valós idejű scoring Szabályok / alkalmazások integrálása Ügyfélkommunikáció optimalizálás Operatív folyamatok folyamatos ellátása friss analitikai eredményekkel Churn csökkentés Csalás felderítés Ügyfél akvizíció Cross sell / Up sell … PES

5 © 2006 SPSS Inc. 5 Vállalati Prediktív Platform Prediktív Analízis támogató inrastruktúra Megértés Az aktuális üzleti teljesítmény megértése  Mi történt a múltban?  Mi történik most? 1 Előrejelzés Elemezzük a múltbeli viselkedést, hogy következtethessünk a jövőre  Mi fog történni? 2 Cselekvés A működés monitorozása és javaslat tétel cselekvésre  Mivel érhetjük el a legjobb eredményt? 3 Ügyfél Kapcsolati Csatornák Website Email Phone Mail Branch ATM Agent Mobile… Vállalati Adat Vagyon Marketing Attitudinal Interaction Web Call-center Operational SPSS Base & Clementine SPSS Predictive Applications SPSS Predictive Enterprise Manager (PES)

6 © 2006 SPSS Inc. 6 „Hadműveleti” célok Aggresszív, megszerző Védekező Területszerzés Természeti javak feletti uralom Belső forradalom a jobb élet reményében Ugyanezek megvédése Ügyfélakvizíció Belső célzott akciók a nagyobb bevétel reményében Ügyfélmegtartás

7 © 2006 SPSS Inc. 7 Mitől lesz egy folyamat operatív? Elméleti (Fogalmi) Operatív

8 © 2006 SPSS Inc. 8 Az értékes információkat védeni kell

9 © 2006 SPSS Inc. 9 Az ismételhető feladatok és folyamatok növelik a produktivitást és értékállóságot teremtenek

10 © 2006 SPSS Inc. 10 A megbízható – jól definiált folyamatok biztosítják a folytonos és pontos eredményeket

11 © 2006 SPSS Inc. 11 A skálázhatóság kritikus a növekedés szempontjából

12 © 2006 SPSS Inc. 12 A rugalmas integrációs lehetőségek elengedhetetlenek a hatékony eredményességnövelés szempontjából

13 © 2006 SPSS Inc. 13..azaz? Előrejelzés Cselekvés Megértés Termék szinten……. Elméleti Operatív

14 © 2006 SPSS Inc. 14 Az értékes információkat védeni kell Jól struktúrált központi tárolás Kontrollált hozzáférés Verziókövetés

15 © 2006 SPSS Inc. 15 Az ismételhető feladatok és folyamatok növelik a produktivitást és értékállóságot teremtenek Sztenderdizált adatnézet Többlépéses folyamat- vezérlés logikai hálókkal Modell építés

16 © 2006 SPSS Inc. 16 A megbízható – jól definiált folyamatok biztosítják a folytonos és pontos eredményeket Modell frissítés és kiértékelés Sikeres ill. elbukott futtatásról értesítések küldése Eredmény követés

17 © 2006 SPSS Inc. 17 A skálázhatóság kritikus a növekedés szempontjából Számos elemző Összetettebb feladatok – csatolt szerverek Kritikus folyamatok, követhetőség

18 © 2006 SPSS Inc. 18 A rugalmas integrációs lehetőségek elengedhetetlenek a hatékony eredményességnövelés szempontjából Batch scoring Real-time interakciók Integrált folyamatok Vállalati integráció

19 © 2006 SPSS Inc. 19 Text Mining Text Mining Server Predictive Enterprise Services: Clementine Client Web Services Base Services (Repository) Asset Management Environment Mgmt Enterprise View BIRT Reporting Services Process Manager (Manager) Create jobs Run jobs Scheduling and notifications Clementine Server SPSS Server SAS Server Server Adapters Power Users Predictive Enterprise Manager Consumers Predictive Enterprise Browser SPSS Client Client Adapters Dimensions Author (QL) (Future) SAS Client ShowCase Query ShowCase Server Background DB’s / Front-office

20 © 2006 SPSS Inc. 20...és hogyan történt mindez a Vodafone Hungary Zrt-nél

21 © 2006 SPSS Inc. 21 Adottságok és elvárások a Vodafone Hungary Zrt-nél Ami jelenleg adott:  Elemzési adatpiac az adattárházra (DWH) épülve  Lezárt adatbányászati modellek számos generált modellel különböző témakörökben  Szigorú feladatleosztási ill. jogosultsági rendszer

22 © 2006 SPSS Inc. 22 Adottságok és elvárások a Vodafone Hungary Zrt-nél Elvárások:  Egyetlen tábla az adattárházban, amely tartalmazza, hogy ki (ügyfél), mikor, melyik modell alapján milyen besorolási, score stb. értéket kap  Ezen tábla rendszeres automatikus töltése az üzemeltetés felügyelete alatt, de annak minimális effektív közreműködésével  Jövőbeli új modellek rugalmas beépíthetősége  A frissítés során mindíg a legfrissebb modelleket kell használni (prediktív modell frissítés /= eredmény tábla frissítés!!!)  Adminisztratív lekövetése, hogy melyik modellt ki és mikor frissítette, mikor történt eredménytábla frissítés és az milyen eredménnyel zárult  Az egész folyamatnak egyén-függetlennek kell lennie (belső erőforrását átütemezések, vállalati fluktuációk hatásának kiküszöbölése)

23 © 2006 SPSS Inc. 23 Sematikus IT működési struktúra a Vodafone Hungary-nél Source Systems Standard riportok Operational Speciális alkalmazás Analytical Non-standard riportok Analytical SPSS Clementine Development of Models, Churn Score, Szegmensek, etc. Analytical Environment Data Warehouse Data Marts Aggregated data Developed Datamining Models Automated Data Processing PES Frissítések Done Failed

24 © 2006 SPSS Inc. 24 Speciális adatbázis-író CEMI Node alkalmazása  Adatbázis export hagyományos módon

25 © 2006 SPSS Inc. 25 Speciális adatbázis-író CEMI Node alkalmazása  Kontrollált adatbázis-export  A Node csak PES Job-ban fut (csak onnan látja a specifikációs file-t, ami az adatbázis elérési adatokat tartalmazza)  Kontrollált adatszerkezet (paraméter szám, típus)  Maximális futtatási ill. ellenőrzési kontroll, minimális hibalehetőség

26 © 2006 SPSS Inc. 26 Eredmények Automatizált eredménytábla-frissítés Maximális kontroll, minimális effektív munka Új modellek beépítése Verziókövetés Adminisztráció, jogosultságkezelés Dokumentáltság, függetlenség a végrehajtó személyétől

27 Kérdések zcseh@spss.hu (70) 368-6221


Letölteni ppt "A tudás handrendbe állítása, azaz SPSS PES...és hogyan történt mindez a Vodafone Hungary Zrt-nél Cseh Zoltán, PhD konzultációs igazgató SPSS Hungary."

Hasonló előadás


Google Hirdetések