Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaSára Nemesné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A „Zöld szemüveggel a fenntartható életért” KEOP6.1.0/A-2008-0062-es jelű pályázat létrejötte Őri Józsefné és Ungvári Jánosné dr. projektmenedzserek Hajdú-Bihar Megyei PSZ és Pedagógiai Szakmai Szolgáltató Intézet, 2009. október 19.
2
A pályázat kiírása 2008-ban A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség honlapján jelent meg, az OM azonosítóval rendelkező intézmények és civil szervezetek számára:
3
A Környezet és Energia Operatív Program (KEOP) 6.1.0/A pályázatának céljai Alapvető cél: A fenntartható életmód és az ehhez kapcsolódó viselkedésmód elterjesztése információs eszközök (szemléletformálás, tájékoztatás, képzés stb.) segítségével. A fogyasztók környezettudatosságának, környezet kultúrá- jának és környezet etikájának fejlesztése főleg a mindennapi élet területén (táplálkozás, háztartás, munkahely, közlekedés és szabadidő) a fenntarthatóbb választási lehetőségekről szóló információs kampányokkal, közösségi együttműködés megvalósításával. A pályázat konkrét célja a kompetens és felelős fogyasztói magatartás elterjedésének segítése, a fenntartható életmód széleskörű elterjedésének segítése. Jobb hozzáférés biztosítása a fenntarthatóság tanulásának nem iskolai formáihoz.
4
A döntés előtti kérdések Milyen célokat tudnánk mi megvalósítani intézményünkben a kitűzöttek közül? Milyen személyi és tárgyi feltételekkel rendelkezünk, kiket tudnánk bevonni a megvalósításba? Tudjuk-e biztosítani a 10% önrészt? Támogatja-e a fenntartónk a pályázatunkat?
5
Döntés a pályázat megírásáról A döntés megszületett, pályázunk. Elkészítettük a programtervezetet, bíztunk benne, hogy hasznosnak ítélik tevékenységünk. Együttműködő partnereket kerestünk a megvalósításhoz. Megterveztük a személyi feltételeket (gondunk volt a szakértő személyével, akinek feltételeit a pályázat kiírói nagyon szigorúan szabták meg). Elkészítettük a pályázat költségvetését. Beírtuk a pályázatot EMIR pályázati kitöltő programba (ami ugyan felhasználóbarát, de meg kellett tanulni a használatát). Elkészítettük a szükséges mellékleteket
6
Szükséges mellékletek: Részletes un. „Kampányterv” és tanulmány Alapító okirat Aláírási címpéldány A fenntartó támogató nyilatkozata Intézményünk költségvetésének előző évi beszámolója Az önrész meglétének igazolása
7
A beadás formája-értesítés a pályázat elfogadásáról CD-n Írásban, aláírva minden oldalt, illetve hitelesíteni a csatolt okmányokat. A pályázatot 2008. december 15-én véglegesítettük 2009. január 30. fogadták be a pályázatunk 2008. április 14-én kötöttünk szerződést. A program megkezdésének időpontja 2009. március 16.
8
Nyertesek 2008-ban 46 pályázó 14 közoktatási intézmény 1 pedagógiai szolgáltató 31 környezetvédelmi civil szervezet, oktatóközpont (2009-ben még 36 nyertes pályázó volt, többségében alapítványok, egyesületek, kutatásfejlesztő csoportok) Irányító szervezetünk: a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Fejlesztési Igazgatósága Budapest, Váci u. 45.
9
A nyertes projekt munkatársai Őri Józsefné és Ungvári Jánosné dr. projektvezetők Dr. Budayné dr. Kálóczi Ildikó szakmai vezető Dr. Lakatos Gyula, Tóth Albert, Gyarmati István, Tuza Tibor szakértők, előadók Chrobákné Reszler Györgyi kommunikációs munkatárs Posta János informatikus, rendszergazda Angyal Zita adminisztráció Vargáné Kovács Mariann gazdasági ügyek intézője a 16 együttműködő iskola tanárai, diákjaik
10
„Kampányterv” és tanulmány
11
A pályázat indulásakor vállalt indikátoraink és teljesítésük
13
A program hatékonyságának mérése I. Bemeneti mérés 1. táblázat:Az attitűdértékek átlaga IskolaAktív tanulók Átlag Szórás Dózsa113,880,35 Gönczy203,860,25 Földi433,740,69 Hunyadi503,740,34 Kossuth733,650,38 II. Rákóczi303,470,35 Fazekas163,420,40 Nymfalva243,290,34 Környezetbarát attitűd vizsgálata az általános iskolában
14
Az attitűdértékek nemek szerinti megoszlása az általános iskolákban Átlag: 3.64
15
A program hatékonyságának mérése II. Bemeneti mérés A Következő vélemények voltak a legegységesebbek az általános iskolában
16
A középiskolai tanulók attitűdje
17
Az attitűdértékek nemek szerinti megoszlása középiskolákban Átlag: 3,46
18
A következő vélemények voltak a legegységesebbek az középiskolában
19
A tanárok attitűdje
20
A tanárok egységesen vallják, hogy 1.2.Kevesebb hulladéktermeléssel otthon és a munkahelyünkön is hozzájárulunk környezetünk védelméhez. 2.9.A település átfogó környezetvédelmében a lakosságnak, az önkormányzatnak és a vállalkozóknak is részt kell venni. 3.11.Semmi értelme, hogy a helyi vállalkozások is környezettudatosan dolgozzanak 4.7.Ha szigeteljük a házunkat, akkor hosszú távon csökkentjük az energiafelhasználásból eredő légszennyeződést is. 5.8.A napenergiával és a földenergiával fűtött épületek leginkább környezetbarát házak. 6.1.A természetes és épített környezetünk megismerése hozzájárul fontosságuk tudatosulásához. Legalacsonyabbra értékelték a következő állításokat: 13. Minden vásárlásnál bizonyítottan környezetbarát termékeket veszek 22. A kerékpározás és a gyaloglás egészségtelen, mert tönkre teszi a visszereket, és kitágítja a tüdőt. 16. A betétdíjas termék és az egyszerűbb csomagolás hozzájárul a környezetvédelemhez
21
Kimeneti mérés Eddig beérkezett középiskolai eredmények: Javulást mutattak,
22
Köszönöm megtisztelő figyelmüket.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.