Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Geskó Sándor A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ GYAKORLATA
KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A ROMÁKAT ÉRINTŐ KONFLIKTUSOKRA
2
A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ JELENTŐSÉGE
SZEMBENÁLLÁS HELYETT KOOPERÁCIÓT „INDUKÁL” SEGÍT A HELYI TÁRSADALMI BÉKE FENNTARTÁSÁBAN VISELKEDÉSI KULTÚRÁT TEREMT ERŐSÍTI A „DEMOKRÁCIA SKILLEKET”
3
A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ SZEREPLŐI
A KONFLIKTUSHELYZET ÉRINTETTJEI A JELZŐ A KÖZVETÍTŐ A MEGBÍZÓ AZ ELLENÉRDEKELTEK !
4
A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ FOLYAMATA
KAPCSOLATFELVÉTEL ELŐKÉSZÍTÉS MEDIÁCIÓS MEGBESZÉLÉS(EK) UTÁNKÖVETÉS
5
KAPCSOLATFELVÉTEL A mediátor ismerteti a tevékenysége célját
kiépíti a munkához szükséges bizalmat, tájékoztatja a konfliktus szereplőit a mediátor feladatairől és kötelmeiről (semlegesség, titoktartás, stb.) elnyeri az adott fél beleegyezését a mediációs folyamatban való részvételhez
6
ELŐKÉSZÍTÉS a konfliktusban szereplő felek hozzásegítése a megfelelő érzelmi-pszihés állapot eléréséhez, a megoldásorientált konfliktuskezelési attitűd kialakulásának segítése a konfliktushelyzettel kapcsolatos legalapvetőbb információk összegyűjtése a konfliktushelyzetben érintett felek végleges identifikálása
7
MEDIÁCIÓS ÜLÉS CÉL: MINDENKI SZÁMÁRA ELFOGADHATÓ MEGOLDÁS MEGTALÁLÁSA ÉS A KÖZÖSEN KIALAKÍTOTT MEGÁLLAPODÁS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK ELŐKÉSZÍTÉSE
8
UTÁNKÖVETÉS FUNKCIÓI: A MEGÁLLAPODÁS MEGVALÓSULÁSÁNAK MONITORINGJA
INTERVENCIÓ LEHETŐSÉGÉNEK MEGTEREMTÉSE A KONFLIKTUS KIÚJULÁSA ESETÉN
9
GYAKORLATI PROBLÉMÁK A RÉSZTVEVŐ – JELZŐ – MEGBÍZÓ HÁROMSZÖG
A KONFLIKTUSKEZELÉSI KULTÚRA HIÁNYA BIZALMATLANSÁG A FINANSZÍROZÁS PROBLÉMÁI A MÉDIA SZEREPE
10
NÉHÁNY PÉLDA „ÁTJÁRÁS A PARKON” – NÓGRÁD
„SEGÉLYOSZTÁS” – HAJDÚ - BIHAR
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.