Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGyula Bodnár Megváltozta több, mint 10 éve
1
Regionális szakmai nap 2010. Október – November
2
Adatfelvétel – 2010. augusztus Benyújtott és nyertes pályázatok száma: 199. E-mailen majd, postai úton is kiküldtük az összeállított kérdőívet. Cél: az alapvető adatokhoz való hozzájutás és a műszaki háttér jobb megismerése. 143 adatlap érkezett vissza hozzánk. További 9 szolgáltató jelezte, hogy nem vagy csak nemrégiben indította el a szolgáltatást. Így 152 szolgáltatóról rendelkezünk információval. Ez a szolgáltatók közel 76%-a!
3
Fenntartó típusa szerinti megoszlás A fenntartó típusa szerinti megoszlást megnéztük az alap adatbázisban: mindössze 6,8% a nem állami fenntartású szolgáltatók aránya
4
Fenntartó típusa szerinti megoszlás 2. nagyon kicsi az eltérés az arányokat tekintve, az egyházi fenntartók közül egy sem küldte vissza az adatlapot,
5
Ellátott terület és lakosság Az ellátásba bevont települések száma augusztusban összesen 1272 volt. Ez az összes település (3152) 40%-a. Egy szolgáltató átlagosan 9 települést lát el. (legmagasabb érték: 70!) Kikerültek a mintából a budapesti kerületek, mivel az ő helyzetük meglehetősen eltér a többi településétől. A szolgáltatók kétharmada esik a két legalsó kategóriába, tehát maximum 10 településen van jelzőkészüléke. Érdekességképpen - leggyakoribb: 9 és 1, mindkettő 11-szer fordul elő.
6
Ellátott terület és lakosság 2.
7
Ellátott terület és lakosság 3.
8
Műszaki háttér Az engedélyezett készülékszám összesen 22 492 (átlag 160). A legkevesebb 40, legtöbb 850. 141 szolgáltatóból 77 szolgáltató esetében 100 fölötti az engedélyezett készülékszám. A kihelyezett készülékek száma összesen 17 929 (átlag 125). A legkevesebb 40, a legtöbb 720. 143 szolgáltatóból 67 szolgáltató esetében 100 fölötti a kihelyezett készülékek száma.
9
A műszaki szolgáltatók megoszlása
10
Készülékszám szerinti megoszlás
11
Egy céghez tartozó szolgáltatók száma
12
A két tábla összevetése A készülékszám papírforma szerint alakul a nagy szolgáltatóknál, de a kicsiknél már érdekesebb a kép: 5 szolgáltatóval áll szerződésben a Sonaris Kft., a Multi Alarm Zrt. és a Megmentő Kht. illetve jogutódjai is. A hozzájuk tartozó készülékek száma viszont nagyon eltérő: 303, 644 és 1255! Az Életvonal 24 Kft. 3 szolgáltatóval is szerződésben áll, de nem érte el a 200-at a készülékszáma, ugyanez a helyzet a Monda Kht.-val is, bár ők csak 2 szolgáltatóval állnak kapcsolatban. Fordított eset is előállt: 4 olyan cég is felkerült a 200 feletti készülékszámmal rendelkezők listájára, akik csak egy szolgáltatóval állnak szerződésben: G4, EUNet 2000 Kft., Mövox és a Patent Plus Kft.
13
A kommunikáció módja
14
Diszpécserközpont elhelyezése
15
Helyszínre jutás segélyhívás esetén A szolgáltatók fele már 15-20 perc alatt oda tud érkezni a helyszínre. A szolgáltatók 27%-a kevesebb, mint 15 perc alatt el tud jutni minden ellátotthoz. A közlekedés módjának megadásánál több válasz is lehetséges volt. A szolgáltatók átlagosan 2 választ jelöltek meg, tehát két jármű, illetve utazási forma közül választhatnak a gondozók. Az első három helyen a kerékpár (77 esetben), az intézményi gépkocsi (61 esetben) és a saját gépkocsi (60 esetben) állnak. Együttesen az összes válasz több mint 70%- át teszik ki ezek a közlekedési eszközök.
16
Helyszínre jutás átlagos ideje
17
A helyszínre jutás módja
18
Rendelkezik-e lakáskulccsal a szolgáltató? Tapasztalataink szerint elég gyakran előfordul, hogy a szolgáltató nem rendelkezik lakáskulccsal. 42 szolgáltató esetében merült fel ez a probléma, ez a válaszadók több mint 29%-a. Ebből 1 esetben maga a szolgáltató nem kért lakáskulcsot, 7 esetben a szolgáltató arról számolt be, hogy az ellátott bizalmatlansága miatt nem rendelkeznek kulccsal és 36 estben szomszédnál, rokonnál van a kulcs.
19
Személyi feltételek A társadalmi gondozók aránya 44,7%, közel 62,5%-uk szakképzett. A hivatásos gondozók aránya 55,3%, közülük szakképzett 87%.
20
Foglalkoztatás formái A foglalkoztatás formája szerint a munkaviszony és a megbízásos jogviszony szinte azonos számmal szerepel. A szolgáltatók egyharmada megnevezte a tiszteletdíjas foglalkoztatást is.
21
Igénybevételi adatok A segélyhívások oka az esetek majdnem felében (47%) valamilyen szomatikus probléma, azaz rosszullét. 15%-a a hívásoknak valamilyen pszichés probléma. Valós krízishelyzet az esetek mindössze 7%-ában állt elő.
22
Segélyhívások megoldása
23
Kikerülés oka Az elmúlt évben 98 szolgáltató esetében 1746-an kerültek ki az ellátásból, átlagosan közel 18 fő. A leggyakoribb ok az elhalálozás volt (41%). Ezt követi az ellátás saját kérésre történő megszűntetése (28%) és a bentlakásos intézménybe kerülés (15%). A többi válaszlehetőség 5% vagy az alatti értéket mutat. Az alakalmatlanság a rendszer kezelésére mindössze 1% esetében jelenik meg.
24
Kikerülés oka 2.
25
Térítési díj 4 esetben többféle térítési díj is meg van határozva. A szolgáltatók több mint felénél nincsen térítési díj. További közel harmadánál fix összeg, de nem haladja meg a jövedelem 2%-át.
26
Köszönöm a figyelmet! Elérhetőségek: jelzorendszeres@maltai.hu (06 1) 388-8760/148 (06 30) 456 0117/148
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.