Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLőrinc Orosz Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan hátrányos helyzetű fiatal felnőttekre adaptált képzési módszerek kifejlesztésével és alkalmazásával, felhasználva az írásbeliség újszerű formáit) Ady Endre Művelődési Központ – Budapesti Munkaerőpiaci Intervenciós Központ –Karinthy Frigyes Általános Művelődési Központ
2
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 2 A projekt céljai A projekt legáltalánosabb célja az újpesti foglalkoztatási helyzet javítása. A munkaerő- piacon a legnagyobb esélynövekedést az általános kompetencia és képzettségi szint emelésével lehet elérni, erre törekszik projektünk. A legfontosabb elemi képességek: olvasás, írás, számolás, szociális-, IT-, és nyelvi kompetencia. A projekt ezen a hat területen nyújt segítséget a halmozottan hátrányos helyzetű fiatal felnőtteknek.
3
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 3 Projekt tartalma Megfelelő felkészültségű konzulensek és tutorok képzése Help-desk hálózat kialakítása három újpesti intézményben Halmozottan hátrányos helyzetű fiatal felnőttek képzése
4
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 4 Képzések a projektben: Akkreditált program: BMK felnőttképzési konzulens képzés Kísérleti programok:Tutor képzés, Felzárkóztató képzés, Ikon- számítógépes képzés, Nyelvi és kommunikációs képzés
5
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 5 Kiválasztás nehézségei és tapasztalatai Kiválasztásnál jelentkező nehézségek: Elérési - megszólítási nehézségek Bevonási problémák többségüknél funkcionális analfabétizmus tanulással kapcsolatos rossz tapasztalatok jövedelemszerzési kényszer
6
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 6 Másodlagos célcsoport összetétele: Munkaerő-piaci státusz alapjánFérfiNőÖsszes Munkanélküliek és inaktívak 141933 Képzettség alapjánFérfiNőÖsszes 8 általánosnál kevesebb 141832 8 általános -11 Összesen: 14 1933 Életkor alapjánFérfiNőÖsszes 16-24 10 20 25-49 3912 50- 101 Összesen: 141933
7
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 7 A projekt képzési szerkezete a célcsoportban Felzárkóztató képzés : Közismereti modul: elemi kompetenciák, életvezetési és kulcsképességek fejlesztése, humán és reál tanulmányi területek integrált megközelítésével 150 óra Ikon számítógépes képzés: írásbeliség fejlesztése számítógép alkalmazásával 120 óra Angol nyelvi képzés: alapvető idegen nyelvi kifejezés és kommunikációs készségek fejlesztése: funkcionális célú angol nyelvi alapképzés 120 óra
8
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 8 Fő témakörök a felzárkóztató képzésben Bemutatkozás, emberismeret Család, rokonság Háztartás, étkezés, főzés Közlekedés, utazás Egészség és betegség Lakóhely, lakás, épületek Szórakozás, kultúra Munkahely, munkavállalás Magyarország : állampolgári ismeretek Európai Unió
9
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 9 Képzés során alkalmazott eljárások, módszerek Oktatás módszerei: –Kiscsoportos oktatás, differenciált fejlesztés –Egyéni fejlesztés, tutorálás –Számítógéppel segített oktatás (írás-olvasás, információkeresés) http://e-learning.adymk.hu/ További módszertani elemek: –Pszichológus alkalmazása –Szociális munkás – személyes segítő –Környezet bevonása: kisebbségi önkormányzat, családtagok
10
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 10 Tutori tevékenység tapasztalatai Cél: Egyéni képességfejlesztés + csoportban tartás –a tanulási folyamatok megtervezése, felépítése és vezérlése A tanulás minél részletesebb irányítása –A tananyag elsajátításának szakaszokból való felépítése: –Egyéni fejlesztési terv készítése – folyamatos kapcsolattartás és visszacsatolás –a tanulási folyamat követése – tanuló környezetének, életmódjának követése és a szükséges segítség felkutatása
11
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 11
12
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 12 Következtetések, és a továbbvitel lehetőségei A célcsoportunk csak személyes megkeresés révén érhető el, és vonható be. A romaönkormányzat szerepe meghatározó ebben a munkában. Személyes kapcsolatok kialakulása nélkül sem tanári sem tutori munka nem lehet eredményes Szükséges, hogy legyen pozitív kimenete a képzésnek: valamilyen értékkel bíró papírt kell szerezni a résztvevőknek A Célok és a módszerek beváltak, de a képzések, tesztek és tananyagok fejlesztése, finomítása és javítása szükséges.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.