Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Online értékesítési modellek
2
Online értékesítés három lépése
1. Látogatókat kell vonzani a weboldalra 2. Rá kell őket bírni az első vásárlásra 3. Újra és újra el kell adni nekik, azaz rá kell őket venni az ismételt vásárlásra
3
Konverziós ráta A konverziós ráta azt mutatja meg, hogy 100 látogatóból átlagosan hányan vásárolnak, azaz hányan érik el a konverziós végcélt.
4
Online értékesítés MATEK
1 látogató ára: 50 Ft Konverziós ráta: 2 % 1 vásárló ára:: 50 / 0,02 = Ft Átlagos tranzakciós érték: Ft Árrés: 40% → Ft 1 vásárláson a nyereség: Ft 1 látogató ára: 50 Ft Konverziós ráta: 1% 1 vásárló ára:: 50 / 0,01 = Ft Átlagos tranzakciós érték: Ft Árrés: 40% → Ft 1 vásárláson a nyereség: Ft
5
Makro vs Mikrokonverzió
6
Makro vs Mikrokonverzió
7
Makro vs Mikrokonverzió
8
Makro vs Mikrokonverzió
9
Makro vs Mikrokonverzió
10
Makro vs Mikrokonverzió
11
Egy termék esete vs Két termék esete
12
Lineáris vs Nem-lineáris
A mi kezünkben van a kontroll A látogatónak nincsenek alternatívái, mi mondjuk meg, hogy merre menjen A cél minden oldalon továbbtolni a látogatót egy következő oldalra (meggyőzés) Tipikus példái: direkt értékesítési oldalak A látogatók kezében van a kontroll A látogató dönti el, hogy mikor merre megy, van több lehetősége is A célja az oldalak többségének, hogy segítsék a látogatót a választásban (választás segítés) Tipikus példái: webáruházak
13
Mikor alkalmazható hatékonyan egy tisztán nem-lineáris értékesítési folyamat?
1. Ha a termékeink iránt van egy meglévő kereslet, igény – ennek lakmusz tesztje: keresik-e a Google-ben a termékeinket 2. Ha az átadandó információ mennyiség viszonylag kicsi, a termékek nem túl komplexek, a termékkel kapcsolatos információk hatékonyan átadhatóak egy lépésben 3. Ha a vásárlással járó kockázat relatíve kicsi
14
Mikor alkalmazható hatékonyan egy tisztán lineáris értékesítési folyamat?
1. Ha a termékünk iránt nekünk kell felkeltenünk az igényt 2. Ha komplex terméket árulunk, a termék előnyeivel, vagy a vásárlás/használat módjával kapcsolatosan sok információt kell átadnunk. 3. Ha a vásárlással járó kockázat relatíve magas
15
Előbb lineáris, utána nem-lineáris
16
Előbb nem-lineáris, utána lineáris
17
Egy- vs többlépcsős modell
Egylépcsős: közvetlen értékesítés a cél Többlépcsős: Első körben csak az elérhetőségét szerezzük meg a látogatónak Utána direkt marketing eszközökkel kommunikálunk felé és próbálunk értékesíteni
18
Alap modellek Direkt értékesítési oldal Webáruház
Lead generation oldal
19
Összefoglalás Folyamatokban gondolkozzunk, ne csak egy főoldalban
A belső oldalakat is próbáljuk optimálisan kialakítani Minden oldalnak legyen egy egyértelmű célja, ami alapján kialakítjuk Ne legyen olyan oldal, aminek nincs célja Mérjük az eredményeket, és keressük meg a folyamat gyenge pontjait Használjunk a termékkörünknek megfelelő üzleti modellt
20
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.