Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Copyright by Republic 2007 Employer Branding BCCH - HR munkacsoport részére Készítette: Soltész Krisztina, 2008. Január 07.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Copyright by Republic 2007 Employer Branding BCCH - HR munkacsoport részére Készítette: Soltész Krisztina, 2008. Január 07."— Előadás másolata:

1 Copyright by Republic 2007 Employer Branding BCCH - HR munkacsoport részére Készítette: Soltész Krisztina, 2008. Január 07. soltesz@humanrepublic.husoltesz@humanrepublic.hu www.humanrepublic.hu

2 Copyright by Republic 2007 Employer Branding Az Employer Branding koncepciója a ’90-es években került az üzleti köztudatba.

3 Copyright by Republic 2007 Employer Branding - definíciók „Az Employer Branding a vállalat törekvéseinek összessége a jelenlegi és potenciális alkalmazottak felé annak kommunikálásra, hogy az egy kívánatos munkahely.” „Funkcionális, gazdasági és pszichológiai előnyök összessége, amelyet a szervezet, mint munkaadó nyújt és amellyekel az alkalmazott a szervezetet azonosítja.”

4 Copyright by Republic 2007 Hatása Két irányban hat: növeli az –alkalmazotti hűséget és a –szervezet versenyképességét a tehetségekért való küzdelemben.

5 Copyright by Republic 2007 A 2007-es kutatások szerint...... arra a kérdésre, hogy milyen fontos az Employer Branding a szervezetben, a válaszadók 79%-a azt válaszolta, hogy nagyon vagy kiemelkedően fontos és 80%-uk szerint egyre fontosabb lesz. (Personnel today – 2005)

6 Copyright by Republic 2007 Mint a hagyományos márkáknak az employer brand-eknek is van személyisége és pozícionálása. Az Employer Branding feladata tehát, hogy a potenciális alkalmazottak, a munkaerőpiac fejében olyan imaget alakítson ki a szervezetről, mint amely „nagyszerű hely dolgozni”.

7 Copyright by Republic 2007 Az erős employer brand építésének 5 lépése 1.A szervezet megértése, megismerése. 2.Impozáns márkaígéret megteremtése az alkalmazottak felé, amely tükrözi a fogyasztók felé kommunikált márkaígéretet. 3.Sztenderdek kialakítása annak mérésére, hogy teljesül-e a márkaígéret. 4.Könyörtelenül alkalmazni minden praktikát amely támogatja és erősíti a márkaígéretet. 5.Teljesíteni és mérni.

8 Copyright by Republic 2007 Employer Branding – az integráló erő Különös jelentősége van a tudás-alapú iparágakban. Segít kontextust teremteni a vállalat-vezetés, a stratégia és a munkaerő összhangjának megteremtéséhez, azaz a szervezeti identitáshoz. Ezáltal hatékonyabbá válnak munkafolyamatok. Tehát a HR elszigetelten, integráció nélkül nem tud hatékonyan működni.

9 Copyright by Republic 2007 Miben segít? A HR, Marketing és Kommunikációs osztályok jobban tudják kialakítani az egységes arculatot az alkalmazottak felé, amellyel egy elkötelezettebb alkalmazotti közösséget képesek kialakítani. Stratégiai kapcsolatot kovácsolnak a toborzás és az alkalmazotti elkötelezettség között. Megteremteni és konszolidálni a kapcsolatot a külső és a belső branding stratégia között. Hasznosítani a szóbeszéd erejét a belső branding stratégiában. Mérni a alkalmazotti elkötelezettséget és számokkal támogatni a márkastratégiát. Learatni a piackutatás és az alkalmazotti elgedettség kérdőívek előnyeit, hogy még inkább az elkötelezettséget erősítsék. Közvetíteni az internal branding jelentőségét az alkalmazottak felé.

10 Copyright by Republic 2007 Miben segít? Olyan munkahelyi környezetben, ahol a bizalmatlanság és bizonytalanság uralkodik, az employer branding segítséget tud nyújtani a HR-nek és a vezetésnek abban, hogy koherenciát és folyamatosságot biztosít. Különösen nagy segítséget tud nyújtani az egységes brand/márka image és brand/márka-élmény megteremtésében decentralizált szervezetben, pl. erős és független viszonteladók esetében. Haladván a globális piac felé márka hitelessége az alkalmazottak körében a kulcs a vállalat sikeréhez.

11 Copyright by Republic 2007 Mire jó a HR-nek? Csökkenti a toborzás költségeit. Javítja az alkalmazottak közötti kapcsolatokat. Növeli az alkalmazottak megtartását. A legjobb munkaerő megszerzésével javítja a hatékonyságot. Sőt még alacsonyabb fizetés mellett is megtarthatók az alkalmazottak a kevésbé erős employer brand-ű szervezetekkel szemben.

12 Copyright by Republic 2007 Eszközei - a teljesség igénye nélkül Toborzás, hirdetések Társadalmi felelősségvállalás (CSR) Work – Life Balance (WLB) Stratégiai együttműködés építése fejvadászokkal, vezetési tanácsadókkal, specializált marketing tevékenység Karriercentrumok, karrierexpo-k PR...stb

13 Copyright by Republic 2007 A tanácsadói oldal Manapság már tanácsadói oldalon is található specializáció Internal Branding-re, ezen belül Employer Barnading-re. Külön előny, ha a tanácsadói oldalom egyszerre van meg a HR tanácsadói és a marketing/brand szakértelem is.

14 Copyright by Republic 2007 HR vs Branding

15 Copyright by Republic 2007 Mi közük van egymáshoz?

16 Copyright by Republic 2007 A márkaépítés folyamata

17 Copyright by Republic 2007 A hitelesség akkor valósul meg, ha az alkalmazott is képviseli a brand élményt, ha az alkalmazottak brand élményéből épül fel a brand a fogyasztó számára. Tehát kétirányú a folyamat. Employer Branding – Márkaépítés

18 Copyright by Republic 2007 A márka én vagyok!

19 Copyright by Republic 2007 Az elsőszámú vezető, ikonként működik a szervezetben. Úgy mint a meghatározó cégfilozófia képviselője, meghatározója.

20 Copyright by Republic 2007 Példaként működik abban, hogy miként dolgozik. Ezáltal elvárást támaszt.

21 Copyright by Republic 2007 A 30.000 Ft-os műfaj?

22 Copyright by Republic 2007 Bár a cégek tetemes összegeket költenek álláshírdetésekre és ezekkel rengetegen találkoznak, a szervezetek mégis ritkán használják ki ezek márkaépítő erejét.

23 Copyright by Republic 2007 NE!

24 Copyright by Republic 2007

25

26 IGEN!

27 Copyright by Republic 2007

28

29


Letölteni ppt "Copyright by Republic 2007 Employer Branding BCCH - HR munkacsoport részére Készítette: Soltész Krisztina, 2008. Január 07."

Hasonló előadás


Google Hirdetések