Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Változóadat-nyomtatás a gyakorlatban! Ortutay György Prime Rate Kft. 2005. február 5.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Változóadat-nyomtatás a gyakorlatban! Ortutay György Prime Rate Kft. 2005. február 5."— Előadás másolata:

1 Változóadat-nyomtatás a gyakorlatban! Ortutay György Prime Rate Kft. 2005. február 5.

2 Miről lesz szó? n Változóadat-nyomtatás területei n 1:1 marketing gazdasági előnyei n A megvalósítás buktatói n Alkalmazási példák

3 Változóadat-nyomtatás = merőben más kommunikáció (kapcsolat) az ügyféllel. n Monológ: Egyirányú kapcsolat, egyszerű információközlés –Tömegmarketing –Statikus (szabvány) kommunikáció n Dialóg:Kétirányú kapcsolat, válaszadásra késztetés –Perszonalizálás –Individualizálás (egyediesítés)

4 Dialógusból származó előnyök: n A válaszadás arányának jelentős növekedése n Reklámköltségek csökkenése n Forgalom növekedése n Nyereség növekedése n Ügyfélelégedettség növekedése n Ügyfélkapcsolat elmélyülése

5 Változóadat-nyomtatás területei: „Alapfok” n Csak címzést, megszólítást tartalmazó kiadványok –Klasszikus DM levelek (a „Tisztelt Hölgyem/Uram” helyett) –Kiértesítő levelek –Meghívók –Rendezvényanyagok –Konferencia- és oktatási anyagok n Egyszerű adatbázis (többnyire van) n Egyszerű szerkesztés n Relatív alacsony hatékonyság

6 Változóadat-nyomtatás területei: „Középfok” n Sorszámozott, azonosított nyomtatás –Sorszámozás, sorozatszámozás –Sorsjegy, belépőjegy, tagsági kártyák –Bar code azonosítás –Azonosító kártyák –Számlanyomtatás n Egyszerű adatbázis (sokszor generált) n Egyszerű szerkesztés n Biztonság!

7 Változóadat-nyomtatás területei: „Felsőfok” (valódi 1:1 marketing) n Tartalmi perszonalizálás (egyediesítés) –Utazási irodák –Autókereskedések –Hipermarketek –Bankok, biztosítók –Telefon- és internetszolgáltatók –Mindenki, de leginkább azok, akiknek sok terméke és sok ügyfele van, valamint informatikai rendszerükből könnyű adatokhoz jutni. n Összetett adatbázis n Bonyolultabb szerkesztés (változó tartalom) n Igen magas hatékonyság

8 Változóadat-nyomtatás területei: „Felsőfok” (valódi 1:1 marketing) n Vállalati adatbázis (tudásbázis), szektor specifikus ismeretek segítségével. n Megfelelő vizuális megjelenítés n A Címzett érdeklődését szem előtt tartva releváns információ közlése. 1.Értékesítés előmozdítása: Ismerjük meg a vevőt és azt kínáljuk, amire szüksége van, vagy lehet! (ismerve adatait, vásárlási szokásait …, „egyedi ajánlatok tömeggyártása”) 2.Lojalitásprogram: Odafigyeléssel, élményszerzéssel az arcra mosolyt csaló apró figyelmességekkel erősíthetjük az ügyféltudatot a törzsügyféllé válást (törzsügyfél ↔ új ügyfél)

9 1:1 marketing Gazdasági előnyök: n Azonos számú elküldött példány n Azonos haszon n Azonos költségek

10 Gazdasági előnyök: Nyereség/ válasz: 150 €, Ktsg/db: 0,5 € nem perszonalizált, 2,0 € perszonalizált Küldemény száma Válasz aránya KöltségekNyereség Azonos számú elküldött példány modellje Perszonalizált10.0005,0%20.00075.000 Nem perszonalizált 10.0001,0%5.00015.000 Azonos haszon modellje Perszonalizált1.0005,0%2.0007.500 Nem perszonalizált 5.0001,0%2.5007.500 Azonos költségek modellje Perszonalizált2.5005,0%5.00018.750 Nem perszonalizált 10.0001,0%5.00015.000

11 Az egyediesítés hatékonyságának és az ajánlat jellegének összefüggése.

12 A megvalósítás buktatói: Biztonság! n Gyártási (technológiai): –Kihagyás és ismétlés nélküli gyártás –Megszemélyesített elemek összerendezése n Adatbázis: –Tökéletes biztonság nincs, de minden ügyféllel az Ő igényének megfelelő biztonsági szintet kell/lehet kialakítani.

13 A megvalósítás buktatói: Technikai feltételek! n Európai környezet n Világszínvonalú technológia (iGen3) n Közép-Európa legnagyobb digitális kapacitása n XEROX Premier Partner n Vonalkódos termelés n 8 év szakmai tapasztalat n Beléptető rendszer n Naplózás n 24 órás biztonsági szolgálat n Kamerás megfigyelés a teljes termelési folyamat alatt.

14 A megvalósítás buktatói: Megrendelői felelősség! n Szemléletváltás n Az ügyfél aktív szerepvállalása nélkül nem lehet sikeres n Bonyolult informatikai rendszerek n Folyamatosan tökéletes adatbázis A változóadat-nyomtatás nem öncélú tevékenység. Csak ott és olyan mértékben van létjogosultsága, amíg az ügyfélnek többlet értéket hoz létre más megoldásokhoz képest.

15 Az emberek figyelmét csak a SZÁMUKRA érdekes dolgokkal lehet megnyerni, de cselekvésre csak a vágy készteti Őket. Önök értéket teremtenek, és ha LEHETNE mindenkinek külön elmesélnék. … LEHET, ez a személyre szabott kommunikáció világa!

16 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Változóadat-nyomtatás a gyakorlatban! Ortutay György Prime Rate Kft. 2005. február 5."

Hasonló előadás


Google Hirdetések