Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az OHÜ 2012. évi tapasztalatairól és az idei feladatairól dr. Wégner Krisztina Főosztályvezető, Koordinációs főosztály 2013. január 24. Szombathely.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az OHÜ 2012. évi tapasztalatairól és az idei feladatairól dr. Wégner Krisztina Főosztályvezető, Koordinációs főosztály 2013. január 24. Szombathely."— Előadás másolata:

1

2 Az OHÜ 2012. évi tapasztalatairól és az idei feladatairól dr. Wégner Krisztina Főosztályvezető, Koordinációs főosztály 2013. január 24. Szombathely

3 Alapítva: 2011. szeptember 1. Alapító: dr. Fazekas Sándor, miniszter Vidékfejlesztési Minisztérium 100%-ban állami tulajdonú nonprofit szervezet Legfontosabb feladata: a hulladékká vált termékdíj- köteles termékek hasznosítása a hatályos jogszabályok előírásai szerint Az OHÜ alapítása

4 4 Törvényi szabályozás EU Hulladék keretirányelv Környezetvédelmi integritás biztosítása Hulladék törvény Közszolgáltatókkal kapcsolatos szabályozás Díjfizetési szabályozás Felelősséggel kapcsolatos szabályozás Termékdíj törvény Hulladék törvény Zöld köz- besz. trv. Hulladék törvény Betétdíj törvény Hulladék törvény Termékdíj törvény Közszolg. minős. trv. ÉBH törvény

5 Az új termékdíjas koncepció céljai Egyablakos rendszer kiépítése Átlátható Számon- kérhető Nyomon követhető Ellenőrizhető Az adminisztráció csökkentése A gazdálkodóknál / gyártóknál Koordináló szervezetek versenyének megszüntetése Az OHÜ biztosítja az új rendszer hosszú távú stabilitását Felkészülés az EU új előírásainak teljesítésére

6 Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség tevékenységei Közvetíti a termékdíj-köteles termékekből keletkező hulladékok begyűjtését és hasznosítását, szolgáltatás-megrendelés útján Nyomon követi és értékeli a hulladékgazdálkodás folyamatait Közreműködik az ipari és a lakossági begyűjtő rendszerek fejlesztésében Végrehajtja az Országos Gyűjtési és Hasznosítási Tervet (OGyHT)

7 Megrendeli a hulladékok szállításának és kezelésének megfelelő működéséhez szükséges szolgáltatásokat a piaci szereplőktől Támogatja a hulladékgazdálkodással kapcsolatos hasznosítói ipar fejlesztését Közreműködik a lakosság környezettudatos nevelésével kapcsolatos teendők ellátásában Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség tevékenységei

8 Közreműködő szervezetek NAV OKTVF OHÜ Nemzetgazdasági Minisztérium Vidékfejlesztési Minisztérium NeKI

9 Belső együttműködés Vidékfejlesztési Minisztérium Ügydöntő Felügyelő Bizottság Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség

10 Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség szervezeti felépítése OHÜ Ügyvezetés Operatív főosztály Ügydöntő Felügyelő Bizottság Gazdasági főosztály Koordinációs főosztály Informatikai osztály Stratégiai osztály Társadalmi kapcsolatok osztály Jogi és közbeszerzési Osztály Gazdasági osztály Hasznosítási osztály Ellenőrzési osztály Elszámolási osztály Kabinet Szóvivő Kabinet jogi iroda Belső szakmai és felügyeleti osztály Hasznosítási osztály

11 2012-ben elvégzett legjelentősebb fejlesztési feladatok Közszolgáltatók differenciált díjazása Közszolgáltatók minősítése Mérés vizsgálati rendszer kialakítása OGyHT módszertani fejlesztése H U N O R Betétdíjas szabályozás és rendszer Építési bontási hulladék Zöld közbeszerzés

12 LAKOSSÁGI ÉS IPARI BEGYŰJTÉS

13 110 szerződött közszolgáltató 2 533 település 9 100 000 lakos A lakossági szelektív gyűjtés 2012-ben Várható begyűjtés 2012-ben : 62-64 000 tonna 6 954 db gyűjtősziget 123 db hulladékudvar Házhoz menő gyűjtés közel 500 000 háztartásban

14 3 kiírás, 1 nem érvényes Akkumulátor 5 kiírás Gumi 16 kiírás E+E 69 kiírás Csomagolás Ipari begyűjtések közbeszerzései

15 Termékdíj Betétdíj Építési bontási hulladék Zöld közbeszerzés Hulladékról szóló törvény OHÜ főbb szakmai témakörök

16 AZ OHÜ LAKOSSÁGI SZEMLÉLETFORMÁLÓ KAMPÁNYAI 2012.

17 Lakossági szemléletformálás A hulladékok keletkezésének megelőzése A lakosság minél nagyobb arányú bevonása a szelektív hulladékgyűjtés rendszerébe A lakosság ökológiai tudatosságának növelésével a figyelem felhívása a fenntartható fejlődésre Céljai:

18 Kommunikációs kampányok – 2012.

19 Integrált média kampány

20 2013. ÉVI FELADATOK

21 Az OHÜ-re váró feladatok Tapasztalatok beépítése a működésbe – folyamatosan OGyHT 2013 v.2. – v.1. módosítása jelenleg nem indokolt 2013. évi közbeszerzések – elindultak, NFM-ben vannak Teljesítés ellenőrzése – kockázatértékelés bevezetése Közszolgáltatók minősítése – hatósági feladatkör kiépítése OHT II – OHT III. 21

22 3 darab kiírás Akkumulátor 5 darab kiírás Gumiabroncs 16 darab kiírás E+E 75 darab kiírás Csomagolás Közbeszerzések részei – 2013 22

23 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Dr. Wégner Krisztina Dr.Wegner.Krisztina@ohukft.hu www.szelektivinfo.hu


Letölteni ppt "Az OHÜ 2012. évi tapasztalatairól és az idei feladatairól dr. Wégner Krisztina Főosztályvezető, Koordinációs főosztály 2013. január 24. Szombathely."

Hasonló előadás


Google Hirdetések