Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai"— Előadás másolata:

1 Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai
Dr. Almássy Kornél FKF Zrt. közútfenntartási ágazati igazgató

2 TARTALOMJEGYZÉK Rendelkezésre álló hálózat Forgalmi teljesítmények
Meglévő infrastruktúra ITS fejlesztések uniós programja CITY LOGISZTIKA és közúti kapcsolatai

3 A FŐVÁROS ÚTHÁLÓZATA ÉS CSOMÓPONTJAI
4500 km-es úthálózat 1000 km-es főúthálózat 20 millió jmkm/nap a közúti teljesítmény Kb. 200 millió liter napi üzemanyag fogyasztás Kb ezer liter üzemanyag fogy el a jelzőlámpáknál várakozás közben 1004 db jelzőlámpás kereszteződés (705 db vezérlőberendezés) Központi felügyelet alatt van a berendezések 2/3-a 4000 személyi sérüléses baleset évente

4 KÖZÚTI FUTÁSTELJESÍTMÉNYEK munkanapi közelítő adatok*
Gépjárművekre SZEMÉLYGÉPKOCSI TEHERFORGALOM AUTÓBUSZOK KERÉKPÁROSOK napi (becsült) *Az adatokat a FŐMTERV-nek –Takács Miklós úr által rendelkezésünkre bocsátott információiból származtattuk.

5 Budapest izochrón térképe (reggeli csúcsforgalmi szituáció)
A forgalmi helyzetről, a „látszólagos káoszról” árulkodik a főváros egy reggeli állapotokat bemutató izochrón térképe. Az egyes szintvonalak a városközpontba jutás időszükségletét mutatják.

6 FORGALOMÁRAMLÁST BEFOLYÁSOLÓ HELYZETEK
4500 db út- közműbontás évente, Csúcsforgalmi óránként 1 db személyi sérüléses baleset, Napi db egyéb forgalmi zavar (műszaki hiba, szabálytalanság, koccanás, stb.)

7 A központi forgalomirányítás által lefedett terület
A közúti forgalomirányító központ a legnagyobb szervező erő a forgalom kezelésében. Az ábrán sötétebb színnel jelölt terület forgalmát szabályozzák a központok. Fontos forgalombiztonsági előny, hogy ezen a területen az irányítás minden műszaki hibáját azonnal észlelik a központok. A lefedett területen látszólag „kicsi”. Itt koncentrálódik a csomóponti jelzőberendezések 2/3-a. 350 km fővárosi tulajdonú alépítmény és kábelhálózat Számítógépes Központi felügyelet és szabályozás alatt van a berendezések 2/3-a

8 Forgalomfigyelő rendszer által lefedett terület
Az ITS alkalmazásokhoz ad tág teret a forgalomfigyelő rendszer (ZTV). A ZTV lefedettséget az pirossal jelzett területek mutatják. 357 kritikus útszakasz figyelése 200 kamera kép 60 kamera vezérelhető 24 speciális BUSZSÁV-figyelő

9 Az Uniós EasyWay programjában kitűzött célok 2020-ig
25%-al a csökkenteni kell a halálos balesetek számát 25%-al csökkenjen a torlódás 10%-al mérsékelni kell a környezetterhelést Célkitűzésünk: a közlekedési feltételek romlási folyamatait le kell lassítani, meg kell állítani és a visszájára kell fordítani.

10 EasyWay-II. A fővárosi forgalomirányító központ közlekedési portáljának létrehozása A fővárosi forgalomirányítás hardver- és szoftver fejlesztése, adaptív forgalomirányítás kiterjesztése Közlekedési monitoring rendszer, forgalmi modellezés fejlesztése Teherforgalmi behajtás-korlátozás Fővárosi ITS masterplan ITS Action Plan, deployment guidelines, ITS-direktíva.

11 A megvalósítás – térképi ábrázolás
Az ábrán látható 4 db FCD-pilot útszakasz: 2 db a Róbert Károly körúton, 2 db az M3 autópálya bevezető szakaszán. A sebességadatok 90 mp-enként kerülnek frissítésre a digitális térképen mivel 90 mp-enként érkeznek be az adatkonverziót végző szerverről.

12 TÁVLATI KÖZPONT-STRUKTÚRA ADAPTIV IRÁNYÍTÁSSAL, UTAZÁSBEFOLYÁSOLÁSSAL
Áttekintés Jelentés menedzsment Egyéni közl. (IV) Tömeg közl. (ÖV) Parkolás Események Elkorlátozások Üzemi jelentések Adatbázis Vizualizálás, kezelés Stratégiai- modul AVM Parkolás irányítás Forg. ir. Számítógép saját detektorokkal Stratégiai detektorok Bemenetek Standard-illesztők, Illetve speciális-konverterek Autópálya irányítás Forgalmi zavarok OCIT vevő egység Parkolásmenedzsment Mérési értékek feldolgozása Info-táblavezérlés Stratégiák, forgalmi szituációk, prognózisok RDS / TMC, DAB, Fax / Internet, WAP, Videotext, Tartalom és szerviz szolgáltatók Adatok a kezelők és tervezők részére Kimenetek Info-táblák Útvonalajánlások Stratégiai előnyök alrendszereknek Stratégiai ajánlások

13 Áttekintő rendszervázlat, a továbbfejlesztés lehetősége

14 A megvalósítás – térképi ábrázolás
Az egyes járműsebességekhez mérőhelyenként (MQ) külön-külön paraméterezhető a térképen megjelenő útszakaszok színezése. Ez az ábra az eredeti (default) beállításokat szemlélteti.

15 Diszpécseri munkahely jelenleg
A forgalomról érkező információk legfőbb fogyasztója a közúti központ diszpécserszolgálata. Diszpécseri munkahely jelenleg 15

16 Az új forgalmi operátori szolgálat munkahelye
Az új operátori munkahely kialakítása éppen most folyik.

17 CITY LOGISZTIKAI VONATKOZÁSOK
A szerteágazó feladatsor részeként fókuszálunk a teherforgalom kezelésével kapcsolatos megfontolásokra is.

18 Víziónk szerint a CITY LOGISZTIKA-i feladatokat ellátó központnak szorosan együtt kell működnie a VÁROSI INTEGRÁLT FORGALOMIRÁNYÍTÓ RENDSZER-ével, hiszen elképzelhetetlen hatékony áruszállítás a forgalomirányítás real-time adatai és a zavarok elhárításával kapcsolatos döntések következményeinek ismerete nélkül. Adott esetben akár a áruszállító fordákat is módosítani szükséges egy-egy váratlanul fellépő forgalmi zavar miatt. Az ábrán a két rendszer kapcsolatát emeltük ki pirossal.

19 Konkrét példaként mutatom be a szállítás egy speciális formáját a a rendszeresen szükségessé váló gépi úttisztítás egy elterjedt jelzésrendszerét.

20 A forgalomirányító központ is jól támogatja a szemétszállítás-szervezési feladatokat. Az ábrán néhány nagy forgalmú útvonal napi forgalom-lefolyási görbéjét látjuk, amelyen határozottan megmutatkoznak azok a forgalomterhelési határértékek és időszakok, amelyeken túl már a reggeli csúcsforgalmat jelentősen zavarná a szemétgyűjtési-szállítási tevékenység. Konkrétan: az ábrán kék színű görbénl a csúcsforgalmi terhelések meghaladják a 3500–as értéket. A szemétszállítás 1 forgalmi sávot lefoglal, ezért – az ingadozási jelenségeket is figyelembe véve – 6.30 és 7 óra között már be kell fejezni ezt a tevékenységet, ellenkező esetben a tevékenység torlódásokat fog okozni.

21 közútfenntartási ágazati igazgató almassyk@fkf.hu +36 1 459-6706
Dr. Almássy Kornél közútfenntartási ágazati igazgató Címlap 21


Letölteni ppt "Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai"

Hasonló előadás


Google Hirdetések