Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJúlia Balázsné Megváltozta több, mint 10 éve
2
Tamási Csilla 2003.okt.15. Képzés és továbbképzés kontrollingja Dr. Tamási Csilla Pest Megyei Könyvtár
3
Tamási Csilla 2003.okt.15. Az előadás célja: Bevezetés a kontrolling fogalmába Kontrollingterületek Kontrollingeszközök Gyakorlati példák ismertetése
4
Tamási Csilla 2003.okt.15. A kontrolling fogalma „ control” = 1. irányít 2.ellenőriz „controlling” = olyan tevékenység, amely egyszerre irányít és ellenőriz A kontrolling új vezetési funkció: feladata a tervezés, a terv-tény összehasonlítás, a beavatkozás
5
Tamási Csilla 2003.okt.15. Lényeges kontrollingterületek A képzési teendők integrációja Az oktatási teendők tartalma Az oktatás sikerének mérése Az oktatási és tanulási módszerek hatékonysága
6
Tamási Csilla 2003.okt.15. kompetencia=képzettség, képességek, hozzáállás
7
Tamási Csilla 2003.okt.15. A könyvtárosok felkészültségének vizsgálata a Pest Megyei Könyvtárban 1996 A vizsgálat feltárja az alkalmazottak képességeit a könyvtár különböző munkaterületein Célja: Megmutatja a képzési területeket informálja a könyvtárvezetést a dolgozók képességeiről
8
Tamási Csilla 2003.okt.15. A feladatok közül melyeket és milyen mértékben végzi a munkája során? A1 Szolgáltatások tervezése A2 Vezetői tevékenység A3 Szolgáltatások bonyolítása A4 Információs technológiák A5 Pénzügy adminisztráció A6 Fenntartói tevékenységek 012345 012345 012345 012345 012345 012345
9
Tamási Csilla 2003.okt.15. Mely területeken érzi magát erősnek ? B 11 Javaslatok, indítványok előterjesztése B 12 Szolgáltatások stratégiai tervezése B 13 Tárgyalások politikusokkal és szolgáltatókkal B 14 Parnerkapcsolatok 012345 012345 012345 012345
10
Tamási Csilla 2003.okt.15. Szervező és irányító tevékenység B 21 Stratégiai irányítás012345 B 22 Változások menedzselése012345 B 23 Csoportmunka, irányítás012345 B 24 Munkacsoport létrehozása012345 B 25 Feladatkiosztás012345 B 26 Szolgáltatás tervezése012345 B 27 Minőségi követelmények012345 B 28 Vezetés tájékozottsága012345 B 29 Ügyfélszolgálat012345 B 291 Személyzeti politika012345 B 292 Szakemberképzés012345 B 293 A személyzet attitűdje012345
11
Tamási Csilla 2003.okt.15. Szolgáltató tevékenység B 31 Kölcsönzés : felügyelet 012345 B 32 Kölcsönzés: szolgálat 012345 B 33 Gyermekkönyvtári kölcsönzés 012345 B 34 Gyermekkönyvtári foglalkozások 012345 B 35 Tájékoztatás – referensz 012345 B 36 Tájékoztatás/ állományrendezés 012345 B 37 Katalógusok használata 012345 B 38 Helytörténet 012345 B 39 Speciális gyűjtemények 012345 B 391 Szerzeményezés az iskolai könyvtáraknak012345
12
Tamási Csilla 2003.okt.15. Információs technológiák (IT) B 41 Az IT rendszerek kiválasztása 012345 B 42 Az IT rendszerek irányítása 012345 B 43 Adatbázis tervezés, fejlesztése 012345 B 44 Hardver karbantartás 012345 B 45 Szoftver installálás és karbantartás 012345 B 46 Információ hordozók 012345 B 47 CD-ROM használata 012345 B 48 Hálózat használata 012345 B 49 Belső katalógusok használata 012345 B 491 Szövegszerkesztő használata 012345 B 492 Továbbképzések az IT-ben 012345
13
Tamási Csilla 2003.okt.15. Pénzügy és adminisztráció B 51 Intézményi költségvetési terv012345 B 52 Igazgatási költségek012345 B 53 Kalkuláció, árképzés012345 B 54 Költségelemzés, ellenőrzés012345 B 55 Számlázás012345 B 56 Könyvelés012345 B 57 Pénzalapok, bővítésük012345 B 58 Beszerzés, vásárlás012345
14
Tamási Csilla 2003.okt.15. Szolgáltatások B 61 Állománygyarapítás012345 B 62 Beszerzési döntés012345 B 63 Állomány apasztás012345 B 64 Állomány feldolgozás012345 B 65 Katalogizálás012345 B 66 E-mail, fax használata012345 B 67 Fogalmazás012345 B 68 Nyomdai előkészítés012345 B 69 Könyvtár reklám012345 B 691 Használói felmérések012345 B 692 Olvasómozgalmak012345
15
Tamási Csilla 2003.okt.15. Összefoglalás, eredmények KönyvtárvezetésKönyvtárosok feladatismeretfeladatismeret Szolgáltatás tervezés 3,73,32,12,5 Vezetői tevékenység 3,33,20,62,3 Szolgáltatások bonyolítása 2,72,83,62,8 Információs technológiák 2,72,42,01,1 Pénzügy, adminisztráció 2,72,01,61,1 Szolgáltatások 2,33,32,82,9
16
Tamási Csilla 2003.okt.15. Olvasószolgálati Kommunikáció. (1.) A tréning értékelése54321 1. A tréning tartalmának átadása gyakorlatias volt 2. Az anyag érthető volt 3. A tréning érdekkeltő, változatos volt 4. Az előadási és levezetési mód 5. A munkám szempontjából hasznos volt 6. Mennyire volt jó a tréner
17
Tamási Csilla 2003.okt.15. Olvasószolgálati Kommunikáció. (2.) A tréning értékelése54321 A tréningvezető elegendő elméleti ismeretekkel bírt Jól érezted magad az együttműködésetek során? Tudtad érvényesíteni magad és nézeteid? Hasznosnak tartottad a dokumentációkat? Milyen megelégedéssel valósítottad meg személyes célkitűzéseid? A munkahelyemnek előnyére válik megszerzett új tudásom
18
Tamási Csilla 2003.okt.15. JátékJátékJátékJáték Képzés vagy továbbképzés____________________________ Név:_____________________________________________ 1.Helyzetmeghatározás Együttműködés a csoportunkban Mi az ami különösenMi az, ami hiányzik a tetszik?csoportban?
19
Tamási Csilla 2003.okt.15. 2. Eredmények a csoportban Melyek a leggyakoribbMivel érünk el sikereket? kudarcaink?
20
Tamási Csilla 2003.okt.15. 3. A munkám Mi sikerül jól?Mi nem sikerül jól?
21
Tamási Csilla 2003.okt.15. 4. Magatartásom Milyen erősségeketMelyek a gyenge pontok veszek észre magamon?a viselkedésemben?
22
Tamási Csilla 2003.okt.15. 5. Milyen „szerepet játszom” a csoportban?
23
Tamási Csilla 2003.okt.15. „Nincsen semmi, amit nehezebb véghezvinni, aminek kétségesebb a sikere, amit veszélyesebb felvetni, mint a dolgok új rendjének kezdeményezését” Machiavelli (1513)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.