Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAttila Jónás Megváltozta több, mint 10 éve
1
ELÉG MAGYAR MÉRNÖKÜNK VAN A GAZDASÁGI ÉS INNOVÁCIÓS KITÖRÉSHEZ? TAMÁS PÁL [MTA Szociológiai Kutatóintézet, Budapest]
2
Key obstacles to Firm Growth in EU-8: Labor and Costs Source: EBRD–WB BEEPS 2002
3
Magyarországi diplomások száma 1930-2001
4
Diplomásdinamika-Magyarország 1930-2001 [népszamlálási adatok]
5
DIPLOMÁSSÜRÜSÉG EUROPÁBAN, 2003
6
TECHNOLÓGIÁK KÖRNYÉKÉN MOZGÓSÍTHATÓ DIPLOMÁSOK, 2003
7
„TECHNOLÓGIAI LÉTSZÁMNÖVEKEDÉS” DINAMIKÁJA, 2003
8
SKILL SHORTAGES TWO REASONS TO WORRY 1.Skill ‘shortages’ as defined by international ‘league tables’. Here the focus of concern is that other countries appear to have workforces with a higher stock of skills (qualifications) than your own. The ‘shortage’ is comparative. 2.Skills ‘shortages’ as defined by employers who cannot recruit to fill vacancies (or who have concerns about the skills of their existing workforce). How can these two definitions interact to fuel public policy concern about skills supply and the operation of the VET system?
9
PROBLEMS WITH DEMAND FOR SKILLS There has been a gradual dawning that, in part, our relatively low levels of VET vis-à-vis other developed nations may reflect the fact that demand for skill in large parts of the Hungarian economy is relatively limited. Approaches: Finegold, Soskice and the Low Skills Equilibrium Mason and Low Skills Trajectories Significant parts of the economy appear locked in to producing relatively low specification, lower quality goods and services that do not require high levels of skill to deliver them. RESEARCH CONCLUSION: higher product or service specification/quality is positively associated with the need for higher levels of skill. The link is not always simple and direct, and may impact on different parts of workforce with varying force.
10
Jövőképek tudományról- technologiarol a magyar elitekben Delphi vizsgalat 2008, Budapest
11
Az agyelszívás miatt komoly minőségi kutató, egyetemi oktató hiány keletkezik az országban a válaszok megoszlása elitcsoportok szerint
12
A GDP kutatás-fejlesztésre fordított hányada a mai 0.95%-ról 1.5-2.0%-ra nő a válaszok megoszlása elitcsoportok szerint
13
Magyarország a diplomás bevándorlás kedvelt célországává válik a válaszok megoszlása elitcsoportok szerint
14
2015-re az országban legalább két olyan nagy nemzetközi kutatóközpont fog működni, amelyet elsősorban külföldi „közpénzből”: EU-forrásból fognak fenntartani a válaszok megoszlása elitcsoportok szerint
15
Budapestnek sikerül Közép-Európa meghatározó tudományos központjává válnia a válaszok megoszlása elitcsoportok szerint
16
DESTINATION OF STUDENTS STUDYING ABROAD FROM 4 AC COUNTRIES, 2001
17
International migratory balance (left) and immigrations rates (right)
18
PROPORTION OF 22 YEAR-OLDS WITH AT LEAST N UPPER SECONDARY QUALIFICATION, 2000
19
UNEMPLOYMENT RATE IN THE 25-64 AGE BAND, BY LEVEL OF EDUCATION, 2000
21
PHD KIKÉPZÉSI LÉTSZÁMOK KÖZÉP-EURÓPÁBAN 1990-2001
22
A HALLGATÓLÉTSZÁM DINAMIKÁJA, 1993-2003
23
PhD HALLGATÓK MEGOSZLÁSA TANULMÁNYI TERÜLETENKÉNT, 1994- 2001
24
ODAITÉLT DOKTORI CÍMEK DINAMIKÁJA, 1995-2003
25
TUDOMÁNYOS FOKOZATTAL RENDELKEZŐK A K+F SZEKTORBAN, 1994-2003
26
1.MODELL ELŐSZÁMÍTÁS: KUTATÓHIÁNY
27
KÖVETKEZTETÉSEK 1.Felháborodás s „morális pánik” helyett Budapest és az 5 növekedési pólus konkrét vizsgálata 2.Skillgazdálkodási stratégiák a közoktatásban 3.Vizsgálatok a közszektor skill igényeiről 4.Az alul- és tulképzési vita- vállalati szintű ellenőrzések
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.