Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÉva Némethné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Member of HVB Group 2003.11.20. HVB Bank Internet Banking szolgáltatás Komócsi Sándor Dr. Vinnai Balázs HVB Bank Hungary Rt. A fejlődés útja, technikai, üzleti lehetőségek – ügyfelazonosítás
2
Internet Banking (Bankszövetség, 2003.11.20.) 2 Member of HVB Group Elektronikus banki rendszerek a HVB Bankban Spectra (Elektra) elektronikus banki termékcsalád (1994-től) MulitCash Internet Bank (2002. októbertől) Központi fejlesztés és üzemeltetés Tokenes autentikáció Vállalati ügyfelek tranzakcióinak >95%-a elektronikus úton érkezik Privát ügyfelek tranzakcióinak >33%-a elektronikus úton érkezik Alternatív csatornák használatának erősítése a bank stratégiai célja IB és EB rendszerek Call Center, mobilbanki szolgáltatások Internetes termékigénylés erősítése
3
Internet Banking (Bankszövetség, 2003.11.20.) 3 Member of HVB Group A fejlődés útja, technikai, üzleti lehetőségek Szolgáltatásbővülés Értékpapír Bankkártya funkciók bővítése Hiteligénylés Szerződéskötés (elektronikus aláírás - PKI) Multi Channeling Mobiltelefon - m-payment PDA Önkiszolgáló terminál (SST) Önkiszolgáló bankfiók
4
Internet Banking (Bankszövetség, 2003.11.20.) 4 Member of HVB Group A fejlődés útja, technikai, üzleti lehetőségek Platform Java – J2EE Html / Xml Wml Autentikáció PIN SMS / e-mail Mobil Token PKI Csoportszintű megoldások Csoportszintű üzemeltetés, fejlesztés PKI hitelesítő szolgáltató
5
Internet Banking (Bankszövetség, 2003.11.20.) 5 Member of HVB Group Legitimation Plug-Ins Token Channel engine Connector engine Transaction Engine Twister 4 Internet Banking X*presso (HTML) H SK CZ SLO RO SCG HR GSM Egységes IB rendszer a régióban
6
Internet Banking (Bankszövetség, 2003.11.20.) 6 Member of HVB Group HVB Internet Banking díjak Best Internet Bank in CEE award HVB Group CEE IBI application Global Finance Magazine Most reliable solution with 99.999% uptime HVB Group internal IT award Best „in time & in budget“ to market IT Project HVB Group internal customer survey
7
Internet Banking (Bankszövetség, 2003.11.20.) 7 Member of HVB Group Azonosítási módszerek PIN/TAN Token PKI/EMV Biztonsági szint Költség Elektronikus fizetési eszközökkel kapcsolatos jogi szabályozás: ha a bejelentést megelőzően keletkezett kár nem az Ügyfél szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartása folytán következett be, az Ügyfél a bejelentést megelőzően keletkezett kárt legfeljebb 45.000 Ft-ig viseli.
8
Internet Banking (Bankszövetség, 2003.11.20.) 8 Member of HVB Group Jelenleg kétféle autorizációs megoldást kínálunk a BA-CA csoporton belül
9
Internet Banking (Bankszövetség, 2003.11.20.) 9 Member of HVB Group Biztonság + Mobilitás = Token Felhasználói azonosító Egyszer használatos Biztonsági kód Token (+ PIN- kód) Belépés az Internet Banking rendszerbe, megbízások hitelesítése
10
Internet Banking (Bankszövetség, 2003.11.20.) 10 Member of HVB Group HW Token jellemzői Előnyök: Magas biztonsági szint Mobilitás, kényelem Egyszerű használat Átjárhatóság különböző rendszerek között Szabványos megoldás (VASCO) Hátrányok: Költségvonzat (beszerzés, csere, blokkolás menedzsment) Multibankos megoldás nehézkes Az ügyfél idegenkedhet a használatától
11
Member of HVB Group 2003.11.20. HVB Bank Internet Banking szolgáltatás Komócsi Sándor Dr. Vinnai Balázs HVB Bank Hungary Rt. A fejlődés útja, technikai, üzleti lehetőségek – ügyfelazonosítás (Szállító szemével)
12
Internet Banking (Bankszövetség, 2003.11.20.) 12 Member of HVB Group Enabling e-business: A Kihívás others Internet Call Center Wireless IVR SAP R/3 SQL Host PKI Screen SAP R/3 others Host SK DB SK Host HU DB HU Host CZ DB CZ Host RO DB RO etc. … FrontendComplexity Backend
13
Internet Banking (Bankszövetség, 2003.11.20.) 13 Member of HVB Group Middleware E-Business- Application Enabling e-business: A Megoldás Frontend Complexity Backend Transaction Management
14
Internet Banking (Bankszövetség, 2003.11.20.) 14 Member of HVB Group E-csatornák e-Business e-Business Application Web Back-Office (ERP,...) Call Center Korábbi csatornák Customer Database Front-Office Application hagyományos Front-Office (trad. CRM) Branch Field Staff
15
Internet Banking (Bankszövetség, 2003.11.20.) 15 Member of HVB Group Call Center ügyfélközpontú több-csatornás e-Business Front-Office Application hagyományos Front-Office Branch Field Staff Back-Office (ERP,...) e-Business Application Web IVR GSM/SMS WAP Ügyfél adatbázis
16
Internet Banking (Bankszövetség, 2003.11.20.) 16 Member of HVB Group Call Center E-csatornák Hagyományos csatornák e-Front Office Branch Field Staff Back-Office (ERP,...) e-Business Application Web IVR GSM/SMS WAP Customer Database Front-Office Application e-Front-Office Application
17
Internet Banking (Bankszövetség, 2003.11.20.) 17 Member of HVB Group WHAT WE DO? WHY OBJECT ORIENTED MIDDLEWARE? Enterprise Application Server Infrastructure Services IND Financial Application Framework 3.0 Customer Interaction Services IND Financial Application Framework 3.0 Enterprise Application Server Infrastructure Services Enterprise Application Integration Services Infrastructure Services IND Financial Application Framework 3.0 IND alkalmazások IND Authentication (VASCO integration pack, cert. mgmt) Business Services and Business Connectors to 3rd party systems (CRM,...) IND SSM (Software System Monitor) IND alkalmazások Appserver Management Center Appserver Development Center Enterprise Application Integration Services Enterprise Application Server Infrastructure Services
18
Member of HVB Group 2003.11.20. Köszönjük a figyelmüket! Komócsi Sándor Dr. Vinnai Balázs HVB Bank Hungary Rt. A fejlődés útja, technikai, üzleti lehetőségek – ügyfelazonosítás
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.