Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Forgalomszámláló állomások átalakítása tengelyterhelés mérővé

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Forgalomszámláló állomások átalakítása tengelyterhelés mérővé"— Előadás másolata:

1 Forgalomszámláló állomások átalakítása tengelyterhelés mérővé
MÉRFÖLDKŐ KFT.

2 Cégünkről A MÉRFÖLDKŐ Közlekedési Fejlesztő és Szolgáltató Kft ben alakult. Munkatársaink 1982 óta - még a KTI keretein belül (Miniloop, Golden River) - foglalkoznak automatikus forgalomszámlálással és járműosztályozással. Napjainkig több ezer hurkot telepítettünk. (Pl. M0 autóúton 200 db, 10 éve működik)

3 A kezdetek Az UKIG a mérőhelyek üzemeltetéséhez 15 db ECM típusú járműosztályozót és tengelyterhelés mérő műszert vásárolt. Az UKIG megbízása alapján cégünk ban 39 db WIM (Weigh-in-Motion) mérőállomást létesített. Ebből jelenleg mintegy 18 állomás működik a főhálózaton. Magyar Közút március 31-ig.

4

5

6

7 A WIM kialakítása, működése

8

9 5 tengelyes tehergépkocsi piezó jele

10

11 Kalibrálás Három tengelyes nehéz tehergépjárművet megterhelünk
Az NKH hiteles talpmérlegén lemérve megállapítjuk a tengelyterhelés értékeit A mérőhelyen legalább tíz alkalommal átfuttatjuk a tehergépjárművet A beállítási értékeket szükség szerint korrigáljuk

12 Pontosság A tengelyterhelés értéke a görbe alatti terület integrálja.
Az érték függ: Az útburkolat minőségétől Az érzékelők minőségétől, fajtájától A mérőhely elhelyezkedésétől A jelfeldolgozástól .

13 A pontosság ellenőrzése
Évenként legalább egyszer A COST* 323 előírásai szerint, amely matematikai statisztika módszerekkel öt év alatt készült el. Magyarország részt vett az elkészítésben. *Co-Operation for Sciences and Technology

14 Hasznosítás – ÚVR (Útvédelmi Rendszer)
Statisztikai elemzés Közlekedési szokások régiónként Terhelési viszonyok (M0, M7) Tranzit és helyi forgalom összehasonlítása Úthálózat tervezéshez egységtengely (ET) szorzó számítása Előre becsülhető az időpont és a mennyiség Az adatok a helyszínen azonnal olvashatók Közös kísérlet az NKH-val Dunaföldváron

15 AVC -> WIM

16 Mérési sebesség szerinti osztályozás
Low-speed: 1-10 km/h Forgalomterelés szükséges Pontossága bírságolásra alkalmas High-speed: 10 km/h felett Forgalom zavarása nélkül Előszelektálás Bármely sávban elhelyezhető

17 Mérőhurkok telepítése

18 milestone@euroweb.hu, kapusi@euroweb.hu
Elérhetőségeink: 1116 Budapest, Kalotaszeg u. 18. (06 1) , (06 20)


Letölteni ppt "Forgalomszámláló állomások átalakítása tengelyterhelés mérővé"

Hasonló előadás


Google Hirdetések