Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLőrinc Halász Megváltozta több, mint 10 éve
1
Pályaorientáció Bikal, 2011. február 11. Bácskay András Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
2
Projekt eredményei Elkészült a helyzetértékelés (intézményi kérdőívek adatai alapján), melyet műhelymunkán vitattunk meg. Elkészült a pályaorientációs koncepció, melyet műhelymunkán megvitattunk, kiegészítő javaslatokat kaptunk Elkészült a pályaorientációs rendezvénytár
3
Akikkel dolgoztunk A Családpedagógiai bizottság 5 munkatársával valamint a képzési pr-marketing szakértővel dolgoztunk együtt, a munkában 5 intézmény munkatársa vett részt, az alábbi intézmények munkatársai vettek részt: Szent Bazil Oktatási Központ Kolping Katolikus Szakiskola, Esztergom Szent László Katolikus Szakközépiskola, Kisvárda Kolping Katolikus Szakközépiskola, Pétfürdő Juhász Gyula Református Gimnázium és Szakközépiskola
4
Helyzetértékelés megállapításai - szakemberek Po. Szakember minden intézményben „belsős” munkatárs, csak 1 intézménynél „külsős”. A 21 válaszadó intézmény közül csupán hatban foglalkoztatnak pszichológust és/vagy pályaválasztási tanácsadót. Pályaválasztási tanácsadó szakember két intézményben tevékenykedik; mindketten ún.: „belsős” szakemberek, tehát az intézmények munkatársai. Pszichológust négy intézmény alkalmaz; közülük hárman „külsős” munkatársak, 1 főt pedig „belsősként” foglalkoztatnak. A „külsős” szakemberek esetén feltérképeztük azt is, hogy hetente hány órában foglalkoztatják az intézmények. Erre a kérdésre három esetben kaptunk választ: a pszichológusokat 1, 3, és 6 órában foglalkoztatják
5
Helyzetértékelés megállapításai - szolgáltatások – pályaorientációs szolgáltatások intézményi megoszlása
6
Helyzetértékelés megállapításai tananyagok – tananyagok rendelkezésre állásának szakmacsoportonkénti megoszlása
7
Helyzetértékelés megállapításai - karriertanácsadás Karriertanácsadás: 3 intézményben van, 17-ben nincs. Szolgáltatások:
8
Helyzetértékelés megállapításai – külső partnerek Csupán két fő jelezte azt, hogy „csoportos pályaorientációs tréning” megtartását igénylik külsős szervezettől. Az egyik intézmény a Regionális Munkaügyi Központ illetékes kirendeltségével, a másik pedig egy non-profit szervezettel (alapítvánnyal) áll kapcsolatban. Személyzeti tanácsadó irodával vagy munkaerő közvetítő, kölcsönző irodával egy intézménynek sincs kapcsolata
9
A műhelymunkán felvetődött kérdések Melyek a közös pályaorientációs rendszer szemben támasztott intézményi elvárások? - a rendszer célja Melyek legyenek a minden iskolában elérhető valamilyen egységes sztenderd (pl. módszertan, tananyag stb.) alapján nyújtott szolgáltatások. – a szolgáltatási portfólió Milyen szervezetekkel, külső szolgáltatókkal működjön együtt a TISZK a szolgáltatások biztosítása során – együttműködő partnerek meghatározása Hogyan szervezzék a közös szolgáltatásokat, illetve hogyan biztosítsák a szolgáltatást azokban az iskolákban, ahol erre nincs szakember? – a szolgáltatások szervezeti kerete
10
Eddigi intézményi elvárások Po. Szoftvercsomag: önértékelési eljárások, érdeklődés és alkalmasság felmérése, szakmaleírások On-line tanácsadás: információs tanácsadás po., karrier, életpálya tanüzemi látogatások, bemutatók megszervezése a partnervállalatoknál és a központi képzőhelyen), beajánlható cégek adatbázisa
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.