Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaVince Fazekas Megváltozta több, mint 10 éve
1
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
és a Koragyermekkori fejlődés megalapozása c. kézikönyv John Oates The Open University
2
The EYFS – Koragyermekkori fejlődés megalapozása
Négy témakör Négy alapelv Tizenhat sarokkő
3
Minden gyermek egyéniség
A négy témakör Minden gyermek egyéniség Pozitív kapcsolatok Támogató környezet Tanulás és fejlődés
4
Minden gyermek egyéniség
Alapelv: Minden gyermekben születéstől fogva megvan a képesség a tanulásra. Minden gyermekben megvan a lehetőség arra, hogy magabiztos, öntudatos, rátermett személyiséggé váljon!
5
Pozitív kapcsolatok Alapelv:
A gyermek a szülőkkel és a nevelőkkel való szeretetteljes, biztonságos kapcsolatok révén válik független, magabiztos személyiséggé!
6
Támogató környezet Alapelv:
A környezet kulcsszerepet játszik a gyermek fejlődésének támogatásában és kiteljesítésében!
7
Tanulás és fejlődés Alapelv:
A gyermekek eltérő módon, eltérő ütemben fejlődnek és tanulnak! A tanulás és fejlődés valamennyi területe egyformán fontos és szorosan kapcsolódik egymáshoz.
8
Minden gyermek egyéniség
Sarokkövek: A gyermek fejlődése Befogadó gyakorlat Biztonság Egészség és jólét
9
Minden gyermek egyéniség
A gyermek fejlődése: A csecsemők és a kisgyermekek eltérő módon és más-más ütemben fejlődnek. A fejlődés minden területe – testi, értelmi, nyelvi, társas, érzelmi – egyformán fontos.
10
Minden gyerek egyéniség
Befogadó gyakorlat: Az egyének és a közösségek sokfélék lehetnek, és ezt a sokszínűséget értékelni kell. Egyetlen gyermeket vagy családot sem különböztethetünk meg hátrányosan.
11
Minden gyerek egyéniség
Biztonság: A kisgyermekek testileg és lelkileg sebezhetőek, ezért a felnőtteknek óvniuk kell őket.
12
Minden gyermek egyéniség
Egészség és jólét: A gyermek érzelmi, mentális, társas, és környezeti jólétéhez elengedhetetlen az egészség. A gyermek egészségének megőrzéséhez szükséges ugyanakkor, hogy megfelelő figyelmet fordítsunk ezekre a területekre is.
13
A kisgyermekkel foglalkozó felnőtt
Pozitív kapcsolatok Sarokkövek: Egymás tisztelete A szülő mint partner A tanulás segítése A kisgyermekkel foglalkozó felnőtt
14
Pozitív kapcsolatok Egymás tisztelete:
A gyermekekkel és családjukkal való minden érintkezés alapja egymás tiszteletben tartása, a másik érzéseinek elfogadása.
15
Pozitív kapcsolatok A szülő mint partner:
A gyermekre a nevelés során a szülő van a legnagyobb hatással. A szakemberek és szülők jó együttműködése ezért pozitív hatással lesz a gyermek fejlődésére és a tanulási folyamatokra.
16
Pozitív kapcsolatok A tanulás segítése:
A „hozzáértő” felnőttekkel kialakított meleg, bizalomteli kapcsolatok minden más eszköznél hatékonyabban segítik a gyermeket a fejlődésben, tanulásban.
17
Pozitív kapcsolatok A kisgyermekkel foglalkozó felnőtt:
(kulcsszemély vagy saját gondozó, GYH munkatárs) A kisgyermekekkel foglalkozó felnőtt kiemelt felelősséggel tartozik a gondjaira bízott gyermek iránt. Erősíti a gyermek biztonság érzetét, törődik vele, és szoros kapcsolatot ápol a szülőkkel is.
18
Megfigyelés, értékelés, tervezés Támogassunk minden gyereket!
Támogató környezet Sarokkövek: Megfigyelés, értékelés, tervezés Támogassunk minden gyereket! A tanulás közege A tágabb környezet
19
Megfigyelés, értékelés, tervezés:
Támogató környezet Megfigyelés, értékelés, tervezés: A csecsemők és a kisgyermekek egyedi képességekkel rendelkező egyéniségek. A Gyerekház programjait és napirendjét a gyermekek igényeihez kell igazítani. Első lépésként térképezzük fel a gyermek érdeklődési körét és figyeljük meg, hogy hol tart a fejlődésben.
20
Támogassunk minden gyereket!:
Támogató környezet Támogassunk minden gyereket!: A gyermekek fejlődését olyan tevékenységek, programok segítik, melyek kihívást jelentenek, ugyanakkor teljesíthetőek.
21
Támogató környezet A tanulás közege:
A gazdag és változatos környezet segíti a gyermekek tanulását és fejlődését, továbbá kellő önbizalmat ad ahhoz, hogy a számukra kihívást jelentő belső és külső terekben felfedezéseket tegyenek.
22
Támogató környezet A tágabb környezet:
A különböző szakemberekkel, szolgáltatásokkal és a helyi közösséggel való együttműködés segíti a gyermek fejlődését, egészségét, biztonságát és ösztönzi azt, hogy a gyerekek a közösség aktív tagjává váljanak és megfelelő anyagi körülmények között éljenek.
23
Kreativitás és kritikai gondolkodás A tanulás és fejlődés területei
Sarokkövek: Játék és felfedezés Aktív tanulás Kreativitás és kritikai gondolkodás A tanulás és fejlődés területei
24
Tanulás és fejlődés Játék és felfedezés:
A játék során megmutatkozik a gyermekek változatos és széleskörű érdeklődése. A gyermekek játék közben tanulnak a legjobban. A kortársakkal való játék fontos fejlődésük szempontjából.
25
Tanulás és fejlődés Aktív tanulás:
A gyermekek fizikai és szellemi kihívások révén tanulnak a legkönnyebben. Az aktív tanulást olyan tárgyak, események és személyek segítik, amelyek hosszabb időn keresztül fenntartják a gyermek érdeklődését.
26
Tanulás és fejlődés Kreativitás és kritikai gondolkodás:
A játék során a gyermekek különböző helyzetekben, sokféle eszköz segítségével próbálgathatják különböző elképzeléseket, összefüggéseket fedeznek fel és képesek lesznek másképp, jobban látni és csinálni dolgokat. A felnőttek segíthetik a gyermek kritikai gondolkodásának fejlődését és azt, hogy kérdéseket tegyenek fel.
27
A tanulás és fejlődés területei
Egyéni, társas és érzelmi fejlődés Kommunikáció, nyelv, írás-olvasás Problémamegoldás, érvelés és számolási képesség A világ megértése és megismerése Testi fejlődés Kreatív fejlődés
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.